Lorte dag! (Killing måtte aflives) Lorte dag! (Killing måtte aflives)
Hej galleri.
Sikke en lorte dag.
En af vores killinger måtte aflives, da dyrlægen ikke mente at hun kunne reddes, hendes mave var på størrelse med en håndbold, og hun havde det tydeligvis ikke særligt godt.
Vi havde håbet at det var en forstoppelse af en art, og at hun nemt kunne komme videre.
Men det vidste sig at være hendes lever der ikke ville mere.
Det ville være synd at holde hende i live, og HVIS det KUNNE have ladet sig gøre, ville det aldrig blive godt, for hun var allerede blevet alt for spinkel.
Sammenlignet med hendes søster, vejede hun 1.5 kilo mindre.
Så for cirka en time siden, måtte vi sige farvel til vores dejlige Maggie! :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(
Vi er rigtig kede af det!!!
Men... Vi kan ikke gøre noget ved det.
Nu sidder vi og kigger på hendes søster, lille mille går lidt forvirret rundt, og leder efter sin søster.
Vi valgte at få 2 søskende, så de kunne knytte sig, og altid kunne underholde hinanden.
Så nu sidder vi og tænker om det stadig kan nåes?
Altså at finde en killing der matcher den vi har tilbage aldersmæssigt.
Vi VED godt at det ikke er den samme killing vi får tilbage, og at vi ikke skal sammenligne, og det er jo heller ikke kun for vores skyld, men for at de igen kan være 2.
HVIS det skal være, skal det jo nok bare være nu.
Mille er født 16 august, så hun er cirka 4 måneder nu.
FUCK en lortedag!!
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
i kan sagtens købe en lille ny. der vil nok være lidt hvæs men når de er så små så går der ikke længe før de suser rundt efter hinanden.
aug 2007
Følgere: 18 Emner: 23 Svar: 282
Det er ikke for sent at få en til killing hvis du spørger mig.
Enig i at de har MEGET glæde af at være to.
Trøstekram
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.846
Jeg har også en "efterladt" kat, som savner sin legekammerat rigtig meget, så jeg besluttede at vi skulle have en ny kat, så hun igen har selskab. Vi får den nye kat om 2 dage og det bliver rigtig godt, fordi de netop har samme alder.
Jeg var lidt i tvivl, for et eller andet sted følte jeg at jeg svigtede min gamle kat, ved at lede efter en ny så hurtigt, men det er jo lige så meget for den efterladte kats skyld. Nu har jeg det godt med den beslutning, for jeg ved at det ikke er en erstatning for Paulus, ingen kat kan erstatte ham, men vi kan godt holde af en ny kat igen.
Jeg synes I skal finde en killing på samme alder som den I har nu. Hun kan sagtens nå at få glæde af en ny søster eller bror, det ville være rigtig godt at I gjorde det for hendes skyld.
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 6 Svar: 10
Han kunne se hjertet på røntgen, men ikke leveren.
Hjertet så fint ud, så vi måtte konstatere at det var leveren.
Hvor er det bare så pisse trist.
Hvis vi finder en ny kat, bør det så ikke være en killing på hendes egen alder?
Og når de at knytte sig som søskede gør?
De lagde altid sammen og sov, men til sidst var Maggie alt for syg til at tumle med sin søster... til STOR frustration.
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.762
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.028
I kan sagtens nå at få en ny killing som Mille vil blive glad for, mennesker kan nemlig aldrig erstatte en artsfælle. Selvom den ny killing ikke har nøjagtig samme alder kan de sagtens have god glæde af hinanden.
Mine 5 drenge er i alderen fra 4 til 1 år og de elsker hinanden og sover altid sammen i en stor bunke og bruger massere af tid på leg og soignering hver dag.
Held og lykke og trøstekrammer
okt 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 3 Emner: 6 Svar: 10
Jeg ville gerne kunne præge den som jeg gjorde ved killingen der er væk.
Hun lagde altid på min arm, sov ved siden af mig, lagde på min skulder når jeg gik rundt osv...
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
Jeg vil nu råde jer til at få en killing, der IKKE er yngre end Mille.
Mille vil nemlig helt naturligt lege og tumle med den, som hun gjorde med sin søster, og det vil være for hårdt for en helt lille killing.
Det er noget andet, når katte er ældre, for så virker aldersforskel ikke så markant.
Der er SÅ mange killinger, der søger hjem nu, så det skulle ikke være noget problem af få en afløser.
Men tag ud og se killingen, leg lidt med den, og virker den tillidsfuld og sund, så er dens prægning til nu i orden. Fremtiden er så op til jer.
Held og lykke!
Lorte dag! (Killing måtte aflives)