840 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Mila J
Mila J
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Senil kat? Senil kat?

Hej

Jeg har en huskat på 14-15 år.
Den var for nylig til grundigt helbredstjek pga gigt og får nu medicin for det.
Dengang blev der taget mange forskellige blodprøver også, og alt var normalt.

I den sidste måned + er den begyndt at mjave.
Normalt siger den ikke så meget, men nu kan den gå rundt i lejligheden og mjave indtrængende.
Den kan gøre det i 20-30 minutter ad gangen.
Andre gange står den og stirrer på mig med store pupiller imens.

Hvis jeg rejser mig op, løber den ofte ud i køkkenet, som om den vil have mad. Men vandskål og madskål er fyldte. Det kan altså ikke være sult.

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Om natten bliver det endnu værre. Den mjaver og mjaver, stirrer lidt på mig og går så rundt i lejligheden.

Er det mon pga senilitet?
Jeg har snakket med dyrlægen, og de mener ikke rigtig, de kan bidrage med så meget nyt.

Det skal siges, at de ikke vil kunne undersøge den uden fuld bedøvelse. Den bliver meget bange hos dyrlægen, og hvis ikke den er helt væk, er den aggressiv over for dem. Sådan har den altid været, men det gør jo ikke situationen lettere.

Den leger og springer, som den plejer.

Lige nu ligger den glad og tilfreds og spinder ved siden af mig, men for kort tid siden gik den rundt i mere end en halv time og mjavede.

Hvad søren kan det skylde?

Jeg har som skrevet, læst at katte kan begynde på det, hvis de bliver senile. Men så vil det jo kun forværres..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Senil kat?
  • #1   27. nov 2015 Allerførst, når jeg læser dit indlæg, bliver jeg nysgerrig efter at vide, hvad det er for noget medicin, din kat får?

Det lyder nemlig, som om der måske kunne være en sammenhæng mellem, at den er begyndt at få medicin, og at den er begyndt på den nye adfærd.

• #2   27. nov 2015 Hvis den er blevet halvdøv, kan det få den til, at tale højt og længe, den kan jo ikke høre sig selv smiley
    Om det er noget du vil undersøge? Spørgsmålet er om der er brug for det, når din kat nu ikke er glad for dyrlægen, men du kunne måske se om den reagere på lyd,,, husk tit så dufter de sig til tingene.

Kommentér på:
Senil kat?

Annonce