1.364 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

I løbetid som knapt 5 md. I løbetid som knapt 5 md.

Det er første gang vi har hunkat, og vores lille Rainbow er nu trods hun kun er knapt 5 mdr. gammel, kommet i løbetid.
Hun miawer konstant, røven i vejeret, halen buet til den høje side og forkroppen ned i gulvet.
Jeg har lige læst, at det er normalt fra de er 3-7 mdr., men jeg synes nu altså stadigvæk det er tidligt.
Nogen andre der har erfaring med den slags?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle kommode 400 kr.
  • Skifte cover til lampe i loft 500 kr.
  • Utæt afløb i køkken 1.500 kr.
  • Sæt en loftslampe op i udtaget 400 kr.
  • Cykelkæde 475 kr.
  • Tømrer til reparation og ophængning af badeværelses skab 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  I løbetid som knapt 5 md.
  • #1   6. dec 2015 Når hun starter så tidlig skal du forvente at hun vil ende med at være i konstant løbetid, og rigtig mange hunkatte bliver så frustreret at de ende med at strinte.

Jeg vil anbefale at få hende steriliseret lige så snart hun er gået ud af løb, det vil give en langt mere harmonisk kat, som tilmed også bliver hjemme, hvis hun får lov til at komme ud smiley

• #2   6. dec 2015 Tak for dit svar.
    Begge vores katte er indekatte, men hendes bror er gudskelov kastreret.
    Vi ville gerne have hende steriliseret samtidig med han blev kastreret, men dyrelægen sagde hun var for lille. Hun skal helt sikker steriliseres snart, for hun er ved at drive os alle til vanvid med hendes miawen.

• #4   6. dec 2015 Det var bestemt også planen!
    Vi skal bare finde en dygtig dyrelæge i Svendborg.
    Killingernes mor blev steriliseret på sjælland samtidig med at vores Shadow blev kastreret, og hun havde nær mistet livet da hendes sting gik op.
    Den oplevelse skræmte mig meget, vil ikke miste Rainbow.

• #6   6. dec 2015 Vi er bare næsten lige flyttet til Svendborg og kender ikke nogen her der kan vejlede os med dyrelæge.
    De er jo vores babyer, og jeg er måske lidt en pylret mor.
    Men jeg ved også godt det er bedst for hende, specielt fordi vi INGEN intentioner har om at få killinger på hende.

• #9   6. dec 2015 tak smiley

Nu kan jeg nok godt blive upopulær hos nogle huskatte ejere, med min næste kommentar.

Jeg elsker vores huskatte, og de blev på få dage vores børn.
    De er smukke, kærlige og dejlige væsner, der bringer smil og glæde.

Men jeg synes personligt, at det er egoistisk bevidst at få killinger på huskatte.
    Der er så mange killinger der i forvejen har brug for et godt hjem, og der er ingen grund til bevidst at producere flere.

Vores killingers mor, som min søster ejer, blev ved et uheld lukket ud under første løbetid af min lille søn. Hun var væk i 15 min og svups så var der 5 killinger (6 men en dødfødt), og jeg så min søsters bekymringer! Kunne hun finde et godt hjem til alle? Specielt de 2 hunkillinger...
    Så nej, ingen killinger på vores vidunderlige dejlige kærlige huskatte.
    Men det er blot min mening smiley

• #10   6. dec 2015 En dygtig dyrlæge vil kunne gøre det allerede når killingerne er 12 uger gamle uanset køn smiley

Selvom det er en indekat er det en god ide at få den øremærket når den allerede er i narkose smiley

• #11   6. dec 2015 5mdr er meget normalt for første løbetid. Få hende steriliseret, snarest efter løbetiden er slut. Det burde være en rutineoperation for de fleste dyrlæger.

• #12   6. dec 2015 Hun blev øremærket og vaccineret, samtidig med at hendes mor blev steriliseret, og hendes bror vaccineret, øremærket og kastreret.
    Hendes mors sting gik op hele vejen, knapt en uge efter operationen og måtte akut på dyrehospital. Så jeg er glad ved vi ikke fik steriliseret Rainbow samtidig.

• #14   6. dec 2015 Du kan oprette et emne og spørge om anbefalinger af god dyrlæge i Svendborg. smiley

Set i bakspejlet er det nok godt nok, at Shadow ikke blev neutraliseret ved den dyrlæge. Men hvorfor pokker vælge neutralisering fra, når hun alligevel var i narkose? :-S

• #15   6. dec 2015 bor på langeland, men bruger selv højby dyreklinik i odense

men kender da lidt til nogle af dem alligevel, men mest i forbindelse med kv
    Niels Carlsen, bontvedvej 13, skulle være meget god
    svendborg dyrehospital: tjaaa gode men dyre

• #16   6. dec 2015 Den omtalte dyrlæge mente ikke at det var forsvarligt at neutralisere rainbow før hun vejede 2kg... Hvilket var heldigt efter hvad det skete med Cuties brok..

• #18   6. dec 2015 nu er det sådan at kvaliteten og prisen bare ikke hænger sammen i dette tilfælde.

kender da også flere som slet ikke vil bruge nogle af de dyrlæger som ligger i det sydfynske. de kører hellere til ringe eller odense, hvor man får noget bedre dyrlæger. men det er så et spørgsmål om hvor langt man vil kører

• #20   6. dec 2015 Hehe.. Selvfølgelig kan prisen være afgørende for hvilken dyrlæge man vælger smiley hvis to dyrlæger er fuldkommen lige gode og den eneste forskel er at den ene er lidt billigere end den anden, så ville jeg da tage den billigere smiley

• #21   6. dec 2015 Min søsters nu gamle hunkat kom i løb den 24.12.2000! Så hun fik at vide af dyrlægen, at hun skulle five den en p-pille og straks efter nytår blev hun steriliseret.

Synes at du skulle gøre det samme.
    Du får lige 6 stjerner fra mig vedr. din indstilling til huskatteavl. Der er så mange triste skæbner - og der kommer stadig flere til.

God aften alle derude smiley

• #23   10. dec 2015 Vores killinger er kommet hen til min søster i langvarig 'plejefamilie', indtil vi har fået istandsat, solgt vores lejlighed og er flyttet.
    Vi ville ikke byde dem at skulle igennem det kaos, med håndværker, malerarbejde og mælgere der render ind og ud med fremmede mennesker.

Så min søster får Rainbow neutraliseret hos deres dyrelæge.

Det er sååååå hårdt at undvære dem, de er jo vores babyer, men gudskelov ser vi dem så meget vi kan komme til det hos min søster.

• #25   10. dec 2015 Håndværker, at de skulle være lukket inde imens vi fik malet og det tørret nok til det ikke smitter af og så at skulle lade dem være her imens mægler og fremmede mennesker som man ikke ved hvad kan finde på, render rundt her uden os...
    Det er desværre ikke alle der forstår hvordan man behandler dyr.

Så ja, det var det eneste rigtige, selvom det er så tomt og vi savner dem så meget...

• #27   10. dec 2015 Shadow vores han killing er kastreret, gudskelov!
    Tænk hvis han lige havde nået og parre hende, specielt når de er søskende... Puuuhhh

• #29   10. dec 2015 Ja, men det ville have været forfærdeligt for Rainbow at skulle igennem det... Derfor fik vi ham kastreret da han var 12 uger...

• #31   11. dec 2015 Dyrelægen ville ikke, fordi hun var meget lille af sin størrelse.

Og det var som sagt et held, da deres mor, der blev steriliseret samtidig måtte akut på dyrehospital knapt en uge senere, fordi alle stingene pludselig gik op.

• #32   11. dec 2015 Killingerne har det skønt her og alle kattene virker til at enes. Jeg lader lige Rainbow falde helt til før jeg bestiller tid, men jeg har fundet et super godt dyrehospital jeg bruger nu hvor de virker enormt dygtige hvor jeg tager hende op. Jeg nåede at bruge det 3 gange i sidste måned, og de var virkelig søde og proffesionelle. Hun har kun været her i nogle dage og det var en lang tur fra Svendborg til Holbæk, så jeg syntes det er synd hvis jeg skulle flå hende afsted til dyrlæge før hun er 100% tryg. Efter operationen vil hun være forvirret og sløv, så det er vigtigt for mig at hun er tryg nok til at slappe af så det "nye hjem" ikke også er en factor. Alle mine katte er kastererede/neutraliserede og vaccinerede incl. hendes bror og de er alle indekatte, så jeg frygter ikke nogle uønskede graviditeter smiley jeg synes det er fantastisk at min søster valgte denne løsning, for alt for mange mennesker vælger bare at afskaffe deres katte når de ikke rigtig passer ind i deres liv "lige nu". Ingen tvivl om at hendes killinger er i de bedste hænder smiley

• #33   11. dec 2015 Jeg har endnu ikke selv oplevet at hun viser tegn på løbetid, men min søster sendte mig en video hvor jeg ikke var i tvivl, så hun skal neutraliseres så snart det er muligt. Det bliver dejligt når det hele er overstået smiley det glæder jeg mig meget til smiley

Kommentér på:
I løbetid som knapt 5 md.

Annonce