{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

dårlig oplevelse på internat {{forumTopicSubject}}

var i dag på internat for at kigge på kat
og det blev KUN til at kigge på kat

først og fremmest ville de kun sælge mig en killing, til trods for at jeg blev ved med at sige at en 12 uger nok ikke lige var den bedste til mine.

men det viste sig at stort set alle killingerne havde dårlig mave - ikke at der blev sagt noget. Men det kunne ses i stort set alle bakkerne.
og så blev jeg lidt nervøs fordi de killinger jeg så var meget små i forhold til den alder de skulle have. og flere af dem ville ikke snakke/lege.

så jeg gik igen. hvilket andre også gjorde
så nu skal jeg prøve et andet sted. og så håber jeg på en kat som er lidt ældre og som er sund og frisk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dårlig oplevelse på internat
  • #1   11. dec 2015 det skal siges at jeg så sent som i går skrev til dem, bare for at være sikker på at de havde noget jeg kunne bruge. jammen det havde de da, så jeg skulle bare komme

  • #2   11. dec 2015 Jeg kender én der lige har købt en voksen kat hos IK i Odense.
    Hun fik en super rådgivning, så måske du skulle kigge forbi - med mindre at du skulle holde lidt igen... smiley


  • #3   11. dec 2015 hvor var det henne?

  • #4   12. dec 2015 tzari: du kan sende en pb så får du navnet


    jeg regner med at besøge IK søndag - de har nogle mærkelig åbningstider/dage. og de har en kat som ser meget spændende ud, og som passer til det jeg leder efter. men mavefornemmelsen skal være der - hvilket den slet ikke var i dag
    min mor kunne have taget de første 2-3 killinger med hjem. og hun blev ved med at nu skulle jeg ikke bare tage en fordi det var synd for den.
    men her må jeg så sige at jeg syntes IKKE at det er synd for nogle katte at være på internat. Men skal jeg have en med hjem, skal mavefornemmelsen være der, og det ved jeg først når jeg møder katten

    det jeg også faldt lidt over var at de voksne katte var meget tilbagetrukkende. det har jeg aldrig oplevet på kv i de mange år jeg var der. jo hos syge katte. men disse skulle jo gerne være raske når de er til salg.

    det er ikke sikkert at jeg finder en kat. jeg havde jo fundet den rigtige, men fordi den ikke var testet, og jeg kender den pågældende dyrlæge, ja så ture jeg ikke at springe ud i det. hun var lige den rette...
    jeg går dog også og overvejer en racekat i stedet for. ikke til udstilling - bare kæl. men jeg ved ikke helt hvilken race det lige skulle være. er mest til store katte, uden lang pels. men samtidigt kan jeg godt lide siamesernes temperman. så en stor (7-8kg) kat med siameser look ..... findes nok ikke lige smiley


  • #5   12. dec 2015 Jeg har købt to katte hos IK i Odense og fik super dårlig rådgivning og mistede pengene for den ene kat, da jeg ikke bare ville tage en ny efter alt det bøvl med den ene som jeg beholdt i en måned og en uge. Hun gik tilbage da hun tissede på alt og var totalt rad for katte bakker. Hun brugte dog fast min brusekabine de sidste to uger . De sagde ikke at hun havde tisset på aviser og havde døjet rigtig meget med blærebetændelse og gået ubehandlet hos tidligere ejer. Ved 3 opringning 3 uger senere fik jeg så af vide hun tissede på aviser , De benægtede hårdnakket at hun havde problemer indtil jeg så insisterede på dyrlæge tjek. Det kom fuldstændig an på hvem der har vagten dengang, hvordan man fik rådgivning om kattene. Senere mødte jeg en anden frivillig og hun kunne oplyse en hel del mere om kattene og var faktisk sød. Hun kendte kattene godt. De har selvfølgelig også katte der ofte kommer fra dårlige hjem og har slemme oplevelser med. Jeg ved så ikke om de har fået bedre test med hensyn til sygdomme og alle er mere ærlige. Den ene jeg købte for 6 år siden og som gik tilbage blev erklæret uegnet til salg hos dyrlægen 5 uger senere. Selv om de stod og fortalte den var renlig og der ingen problemer var. Det var uærligt og løgn. Jeg har aldrig turde købe kat der siden men min datter har en dejlig voksen blandings kat derfra som er en sød og dejlig kat. Det eneste de glemte at sige var at han snakker ret meget og temmelig højt hvilket jeg også vil mene er dårlig rådgivning. Det kunne man så måske selv høre. Så det kan jo nok lade sig gøre at finde en god kat. Du skal bestemt også rette dig efter din egen mavefornemmelse derude. Da jeg besøgte dem var det tydeligt at det var dem der havde siddet der længst tid der kom først for hende der havde vagten og hun var faktisk ikke engang interesseret i at fremvise alle kattene. Hun har sikkert også tænkt det var synd for dem. Jeg håber da det er blevet bedre. Jeg gik så efter katte der var mindst 3 år. Dem var der jo ikke så mange af.

  • #8   12. dec 2015 ulempen ved at jeg gerne vil have en internatskat er at jeg har været hos kv, og især DB var nok dem med de fleste utilfredse kunder. de vil bare sælge for at sælge.
    IK har jeg ikke hørt så meget dårlig om.

    men jeg overveje stadig om jeg skal på IK i morgen. Er lidt i tvivl om jeg skal vente og så ringe og snakke med dem mandag i stedet for - det er dumt at kører så lang hvis ikke at de vil sælge katten til mig

    har så også overvejet et smut til jylland, for her er der nogle som er fuld ordnet/testet mm, men det er dog killinger

    har også overvejet en privat kat, og så bare få den testet inden. Men har dog altid gerne ville hjælpe herreløse katte....

    hvor er man bare i tvivl...


  • #10   12. dec 2015 Køb en killing der har haft en kendt normal opvækst - med mor og søskende - og helst i mindst 12 uger - endnu bedre er det et par uger mere

    Sundheden lyder du til at være obs på


  • #11   12. dec 2015 nu er det en afdeling af DB som jeg besøgte - så bekræftige bare hvad jeg endelig viste i forvejen.




Kommentér på:
dårlig oplevelse på internat

Annonce