{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
804 visninger | Oprettet:

Fnysende arrig over 10 ugers killinger {{forumTopicSubject}}

Jeg ser bare SÅ mange steder annoncer om salg af to ugers killinger!!
Jeg kiggede den blå avis igennem, bare i de fem første annoncer var der 2 hvor killingerne ikke var tolv uger, men kun ti!!
Og så er jeg i Fakta hvor jeg bor, og hvad ser jeg, en seddel om to 10 ugers killinger som bare kan afhentes! Jeg simpelthen krummede tæer!
Og nu har jeg også skrevet en seddel om hvad man kan risikerer hvis man tager en killing for tidligt fra sin mor, problemer med urenlighed, uldsutteri osv.. Og den skal jeg så ned og hænge op ved siden af opslaget i morgen!

Nu er 10 uger jo ikke nær så slemt som dem der kommer afsted som 7-8 uger. Men hvorfor kan folk ikke bare lade dem blive ved deres mor de to sidste uger, så de får mulighed for at være optimalt klar til et nyt hjem når de kommer afsted..

Det hjalp! Hehe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fnysende arrig over 10 ugers killinger
  • #1   31. jul 2006 salg af ti ugers killinger!! selfølgelig


  • #2   31. jul 2006 tror faktisk ikke alle er klar over... jeg kan ihverfald se mange nye bruger ag kg bliver overrasket og det...

  • #3   31. jul 2006 er det egentligt ikke ulovligt og annoncere med salg af så unge killinger? det er det ivertfald på dyrenettet..

  • #4   31. jul 2006 Sabina, Zabrina og Gitte - Jamen self. bunder det da for en stor del af det i uvidenhed, jeg fik jo også selv Mea før hun var gammel nok, fordi jeg ligesom Zabrina troede at hende der solgte killingen vidste hvad hun gjorde.. Og senere lærte jeg jo så at det var forkert..
    Også derfor jeg sætter en seddel op så folk kan læse om det



  • #5   31. jul 2006 Lundkvist
    Tak det vil jeg gøre :o)


  • #6   31. jul 2006 Jeg må godt nok også indrømme at der er MANGE annoncer rundt omkring med killinger der gives væk, så der er ingen tvivl om at der er Kattekilling-BOOM i år.... Det er sku irriterende... Jeg ved godt at der er mange der synes at det er spændende hvis deres hunkat bliver drægtig, og det er det skam også, men når man har fået de ønskede killinger, så man man sku få sterillicerede eller kastereret katten.....

    Jeg selv skal ned og have neutraliseret mine misser, når jeg får en tid hos dyrlægen...

    Det er mere at der er så utrolig mange killinger, som der måske ikke for noget hjem.. Nogle vælger at beholde dem, men hvad med dem der ikke gør. Hvor ender de killinger.... På gaden, i en skraldespand, i en pose eller bliver de druknet.... Der er simpelthen nogle mennesker der ikke tænker på at det er et lille liv, de efterlader...

    Jeg får helt gåsehud bare ved tanken..


  • #7   31. jul 2006 Loven siger desværre kun at en killing bare skal være over 8 uger.. de har endnu ik fået lavet loven om og er ræd for at det ik sker.. men kan af erfaring sige at en killing tager skade af at komme væk før 12 uger.. fik min felix som 8 uger gammel og dengang anede jeg INTET om katte så troede alt var iorden.. men han kunne kun gøre sig selv rent engang imellem resten af tiden rendte han rundt med lort på poterne osv.. han sutter på ens tøj og især om natten hvis man har pyjamas på går han helt amok.. hans sutte behov er slet ik blevet dækket som killing og det er utrolig svært at få ham til at lade være..

  • #8   31. jul 2006 Winnie, hvad kan det ende med, at deres 'suttebehov' ikke er blevet dækket som killing......

    Altså de sutter meget, men kan det være skadeligt...??


  • #9   1. aug 2006 Betina H..
    ifølge dyrlægen skulle det ik skade ham... men det er selvfølgelig ik så rart at de sutter på alt.. og han piver osse hvis vi stopper ham så det er synd for ham.. han kan jo ik forstå hvorfor han ik må når han føler trang til at sutte..


  • #10   1. aug 2006 Winnie: Hvor i loven læser du at killinger skal være 8 uger? Det fremgår af hundeloven at hvalpe skal være 8 uger. Desværre er kattene ikke så heldige at have en tilsvarende lov smiley Man må så vidt jeg ved overdrage killinger lige så snart det passer een.

    For registrerede opdrættere er der en regel som siger 12 uger. Og det har intet at gøre med, at kattene er racekatte. Klubmedlemskabet giver bare mulighed for at stille de krav, som loven ikke formår smiley


  • #11   1. aug 2006 nu ved jeg ikke så meget om katte, jeg er kun ved at lære, men jeg har hørt at man godt må tage dem fra moern i ca 8 ugers alderen??? jeg tror bare mange har lært det sådan, jeg har i vert fald... jeg har selv en kat jeg fik ca. 7-8 ugers alderen, og den er der ingen problemer med, men den er også blevet fundet, og derfor er den ikke ældre. Nu har jeg da fået lært at man ikke må det, men jeg tror mange lære at de skal være min 8 uger. desværre

  • #12   2. aug 2006 jeg har lige hørt knud stensborg i radioen. han eren rigtig god dyrlæge og han elsker katte og har nogle stykker selv.. og han siger at man gerne må tage killingerne fa sin mor i 10 ugers alderen... ville bare lige sige det

  • #13   2. aug 2006 Okay, de fleste dyrlæger og opdrættere holder jo altså på at de skal være 12 uger

Kommentér på:
Fnysende arrig over 10 ugers killinger

Annonce