{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så vi på ;)
  • #2   16. dec 2015 Tillykke med din nye kat. smiley

    Huskatte er skønne.




    At huskatte skulle holde længere, den holder nok ikke helt vand. De har også genetiske og arvelige sygdomme. smiley


  • #3   16. dec 2015 Hvor er hun smuk smiley huskatte er skønne, jeg har selv 5 af slagsen (idet at jeg passer min søsters to). Jeg har altid drømt om en racekat, men af en eller anden grund ender jeg altid op med huskatte. Hvis det er længe siden i har haft kat må der da være kommet godt gang i hjemmet med sådan en lille en smiley hvordan kan det være i ikke har haft kat længe hvis jeg må spørge? smiley

  • #4   16. dec 2015 Jamen velkommen til den nye mis smiley
    Ja, de giver så fantastisk meget glæde i hverdagen. Jeg ville heller ikke undvære mine huskatte - og ja, selvom en Brite da kunne være dejlig, så ender det altid med en redningsaktion - de går lige i hjertet smiley


  • #5   16. dec 2015 Tillykke med hende smiley

    Og velkommen tilbage smiley


  • #8   17. dec 2015 Den holder desværre ikke vand. Min ene huskat blev 2 år gammel, og så så jeg ham aldrig mere.

    Min anden huskat blev 12 ½ år gammel, og så var han både halv blind, næsten døv osv.

    Min tredie huskat blev knap 15 år gammel, og så måtte hun aflives pga. en blodprop.

    Min fjerde huskat blev 6 år gammel. Så var hun så urenlig, at hun ikke var til at bo sammen med.


  • #9   17. dec 2015 Jeg har ikke hørt at huskatte skulle blive ældre end racekatte, men jeg ved at hunkatte ofte bliver ældre end hankatte smiley Jeg ved at der indenfor racehunde findes racer som ikke bliver så gamle som andre, men jeg ved ikke om det også gælder katte. Jeg tænker at nogle racer er selvfølgelig mere udsatte for sygdomme og lign. og kræver særlig pleje og opmærksomhed, men jeg ville egentlig tro at racekatte generelt ville blive ældre end huskatte da man ofte er forberedt på hvilke "skavanker" racen kan have, og hvad man bør være specielt opmærksom på og derved ofte opdager det i tide. Med huskatte aner man jo ikke rigtig hvilke racer der er blandet i, eller kender linjen den stammer fra, så den kan jo ende op med at fejle alt. I min erfaring er det op til den enkelte kat. En gårdkat der aldrig modtager nogen form for dyrlæge hjælp, korrekt foder m.m bliver måske 15år og indekatten som bliver plejet og passet med korrekt foder, ormekur, vacciner og lign kan pludselig blive syg og dø som 3årig. Det er ikke til at sige hvor længe man har sin kat ligemeget hvilken race den er eller hvor meget man gør for den, så det er bare om at nyde hvert sekund smiley

  • #11   17. dec 2015 Det vil jeg da prøve smiley jeg har huskatte så jeg ville da kun være glad hvis jeg har dem så længe som muligt smiley kunne ikke finde noget på Google om det.

  • #13   17. dec 2015 Nu er huskatte ikke dem, dyrlæger ser flest af, så det behøver jeg vist ikke spørge dyrlægen om. smiley

  • #15   17. dec 2015 Vores dyrlæge ser en del racekatte. smiley

  • #17   17. dec 2015 Hvorfor skulle dyrlæger ikke se så mange huskatte? Jeg kender både huskatte ejere og racekatte ejere og de tager da begge deres katte til dyrlæge hvis det er nødvendigt.

  • #18   17. dec 2015 Er det fordi du tænker at folk der vælger huskatte gør det fordi de ikke har råd til en racekat og derved heller ikke har råd til dyrlæge? Eller at vi huskatte ejere går mindre op i hvorvidt vores katte er syge fordi de ikke har en stamtavle?

  • #19   17. dec 2015 Jeg kender desværre en del, der aldrig besøger en dyrlæge med deres katte. Men ja, sådan er vi jo alle så forskellige. smiley

  • #20   17. dec 2015 Og det mener du ikke sker blandt racekatte ejere?

  • #21   17. dec 2015 Det kan jeg ikke udelukke men nok ikke så ofte. smiley

    Heldigvis er de fleste katteejere herinde fornuftige mennesker, der passer på deres dyr. smiley


  • #22   17. dec 2015 Jaeh.. det får mig til at tænke på Freddies kiropraktor/dyrlæge..

    Sidst jeg var hos hende talte vi om chip på en "vildkat". Hun havde kun haft 1 på bordet og hendes egne ord:
    "Det var sådan en fise-fornem race".

    Hun har selv 2 huskatte.

    Men det er vist forskelligt hvor i landet man bor.
    Mht. huskatte og dit udsagn Susanne, så kender jeg flest huskatteejere og jeg skal lige understrege, at de (med undtagelse af en...) kommer til dyrlægen både når de er syge og til sundhedseftersyn.
    Til gengæld kender jeg også en med en MCO. Den er hverken neutraliseret eller kommer til sundhedseftersyn. Den kommer til dyrlæge når den er syg - og killingerne holdes fra døren med p-piller - altså lige bortset fra når den ikke har spist dem og har været ude med en hankat..... Killingerne? Nåeh de skal såmænd nok få et hjem.....


  • #23   23. dec 2015 Vi valgte Sallie fordi hun er Sallie og skide charmerende

Kommentér på:
Så vi på ;)

Annonce