{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.468 visninger | Oprettet:

M B S
M B S
Tilmeldt:
5. apr 2012
Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306

Så vi på den igen - Foder {{forumTopicSubject}}

Vi har i lang lang tid kørt Arion som vi har været ganske godt tilfreds med, men da jeg så flyttede ind i min nye lejlighed og lod Sahko blive hos min mor (Ville ikke udsætte ham for flytning, væk fra sin partner og pludselig ikke kunne komme ud), så var det lidt som om mine ønsker gik i vasken angående foder desværre.

Jeg overtalte hende til igen at bruge Arion og hun nåede at købe en enkelt pose, men nu vil kattene ikke spise det.
Nu hopper hun rundt mellem diverse supermarkedsvarianter (Alle med højt kornindhold) og har ingen respekt for at man ikke bare skifter foder.

Derfor har jeg nu tænkt mig at købe et læs foder via den tyske Zooplus og få sendt til dem så de ikke skal ud og kigge videre.


Men men men, jeg er i vildrede! Og håbede i kunne hjælpe, det skal self. være kornfrit, højt indhold af kød, have en god smag og duft, indeholde taurin og gerne være blærebetændelsesvenligt (Sahko har blærebetændelse og er på penicillin kur).
Og hvis det findes, gerne med ekstra jern tilsat da han mangler jern.

Hvad ville i foreslå? smiley
Jeg kigger self. på den danske side først og kigger dernæst om de har varianten på den tyske side også smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så vi på den igen - Foder
  • #1   6. feb 2014 Hvorfor kornfrit?
    Ikke alle kan tåle det.


  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #2   6. feb 2014 Kornfrit fordi vi har to katte der er meget følsomme overfor kornprodukter. Sahko reagere med hård mave og opkast (Og jeg har self. fået ham tjekket i hoved og røv samt prøvet forskellige slags foder, han reagerede på samme måde ved alle slags foder med korn)
    Diva'en begynder at klø og får udslæt, hun er også tjekket i hoved og røv uden resultater. Det blev bedre da vi kørte Arion, der har højt kød inhold og lavt korn indhold. Men det nægter de at spise nu.


  • #3   6. feb 2014 Jeg vil anbefale Acana, Orijen eller Applaws 3 gode kornfrie mærker med højt kød indhold dog uden ekstra jern ved ikke om man kan få foder med ekstra jern i

  • #4   6. feb 2014 Mine får Orijen, Acana og så ca 1/3 Iams hairbaal som for min ene kat er nødvendig, det er svært, at sige hvad du skal gøre, men for mine virker denne kombi.

  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #5   6. feb 2014 Applaws har jeg også kigget på, undrer mig dog bare over at der er roepulp i (Altså sukker).

    Lige nu har jeg forelsket mig lidt i Porta 21 Sensible. Men overvejer også at blande lidt smiley


  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #6   6. feb 2014 Er der nogen af jer der ved om det er muligt at få nogle prøveposer af lidt af det hele, f.eks. Orijen, Acana, Olivers, Applaws og Porta 21? Helst i DK smiley

  • #7   6. feb 2014 Det er ofte roepulp uden sukker der er i smiley det skulle holde tarmen igang lige som fiber.
    Jeg handler stort set alt foder på zoopluds.dk, de har vist små poser af nogle af dem, men det er ikke mange steder og mærker man kan få prøveposer af .


  • #8   6. feb 2014 Ved jeg desværre ikke nej, jeg har kørt på porta 21 med mine synes de fælder for meget og de gider nu ikke æde det :S Så jeg er hoppet tilbage på Acana som de elsker

  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #9   6. feb 2014 Ja undrer mig bare over der ved Porta 21 står sukkerroepulp (sukkerfri), men ved Applaws roepulp smiley

    Det fandme forvirrende smiley


  • #10   6. feb 2014 Ja foder er en jungle, mit valg af Orijen og Acana faldt da jeg skulle have killing og begge mærker er til alle aldre, så skulle jeg ikke tænke på om det skulle være til killing eller gammel kat, jeg har en som snart bliver 9 og Mitti er nu 9 mdr, jeg tror jeg fortsætter med det de får nu, for jeg syntes ikke det er dyre end så meget andet foder de har fået, det rækker temmeligt langt til mine katte, ok så spiser de jo en del vådt, det er det som koster mest smiley

  • #11   6. feb 2014 Jeg foder mine med : Porta 21 kornfrit /Sanabelle kornfrit/ RC MCO/Arion/ RC Outdoor/Olivers. Jeg blander 3 af disse produkter i en stor foderspand ca 20 kg ad gangen smiley
    Men jeg har også 6 store katte smiley

    Mine vil overhovedet ikke røre Applaws 80% smiley


  • #12   6. feb 2014 Ja der er jeg så modsat smiley mit bliver altid i de originale poser og lukkes godt til, og er så i en stor tønde, det blandes først i skålen, både for bedre holdbarhed og smag.

  • #14   6. feb 2014 det er vigtig at tjekke indholdet af magnesiumen, især når han nu har problemer
    Den skal altså være lav, og desværre er der flere af de kornfrie som ligger lidt for højt.

    Har du prøvet sanabelle no grain ? Den er uden korn og har et lav indhold af mag.
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/tilskudsfoder_specialfoder/kornfri/kornfri_toer/304789

    MEN hvis han er så påvirket af sin allergi, så skal du nok kigge her:
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/tilskudsfoder_specialfoder/allergi

    For har han allergi så er det vigtig at han får noget foder som passer ham. Vil i den forbindelse råde dig til at kontakte Lise Bang Hansen, hun er homopatisk dyrlæge og kører i hele DK. Hun burde kunne få skikt på ham

    jeg ville ikke kun gå efter at noget skal være kornfrit, men gå efter et direkte allergifoder i stedet for.
    Hvad siger din dyrlæge ?


  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #15   6. feb 2014 Jeg vil ud og prøve og se om jeg kan skaffe nogle prøvepakker og se hvad de kan lide og ikke lide smiley

    Royal Canin og Hill's er ikke produkter for mig smiley Hill's Science Plan Optimal Care indeholder hvede og majsgluten, det er jeg ikke så pokkers vild med smiley
    De Royal Canin produkter jeg har testet var der kun et de ville spise og den var desværre også med korn smiley


  • #16   7. feb 2014 hvad med
    http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/taste_of_the_wild/400011

    der er tilbud pt i zoolus


  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #17   7. feb 2014 Årh jamen jeg hopper på den tyske og køber istedet, det er lidt billigere smiley
    Men vil først prøve nogle små poser og se om de overhovedet vil spise det smiley


  • #18   7. feb 2014 helt i orden smiley

  • #19   7. feb 2014 Porta 21 Sensible indeholder majs. Den gule er der havre i . Jeg har selv haft købt den til min kat som har foder allergi og det er en meget kedelig tør pille. Min mindste er vild med den blå Finest Cat Heaven og der er ikke korn eller majs i . Hun er skinnende blank og fin i pelsen men får også en del kød ved siden af . Poserne har ingen lukning fås i 2 kg som mindste pakning og skal kommes i foder spand og holder bedst når det bliver i posen samtidig. Min ældste vil ikke spise det men hvad hun ikke vil spise kunne man skrive en lang bog om så det kan man vist ikke regne med.

  • #20   7. feb 2014 Jeg kan anbefale sanabelle no grain, hvis det skal bestilles fra zooplus.
    Lige nu er jeg ved, at skifte fra sanabelle no grain til kingsmore, da Tarzan sluger sanabelle. Ved ikke om kingsmore fås på zooplus.


  • M B S
    M B S Tilmeldt:
    apr 2012

    Katte: 3 Emner: 19 Svar: 306
    #21   7. feb 2014 Ja lurede godt lige der var majs i, hvor er det altså træls!

    Vil da lige lure om Kingsmore eller Sanabelle er noget, umiddelbart har jeg ikke kunne finde Kingsmore på Zooplus, men det er vel til at få andre steder smiley


  • #22   7. feb 2014 Jeps, i maxi zoo køber jeg det smiley Køber gerne på tilbud, da det er et lidt dyrt foder. På tilbud koster 10 kg. 459,- Tarzan spiser alene 10 kg. på 5 - 6 måneder, selvom han får vådfoder 1 - 2 gange dagligt, samt råt kød nogle gange om ugen, så der ryger en del, så her er der altid lager smiley

Kommentér på:
Så vi på den igen - Foder

Annonce