{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Ukendt H
Ukendt H
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4

Kød Fra Supermarked {{forumTopicSubject}}

Hey folkens.

Jeg var ude og handle ind i netto, så fik jeg den ide at jeg tænkte at købe noget kød til min kat istedet for de normale vådfoder dåse, for at prøve noget nyt og for at give dem et mere realistisk måltid.

Jeg tænker ikke at bruge en helvedes masse penge på det, men om der nogle derude som kan anbefale noget kød til realistisk pris som ens kat kan tygge/spise. F.eks dele et kyllinglår i små stykker eller lign.

Nogle gode ideer?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kød Fra Supermarked
  • #1   18. dec 2015 Fandt den her hjemmeside som skriver om at give kattene råt kød smiley http://www.sabrecats.dk/fodring/

• #2   18. dec 2015 Katte er rovdyr og har godt af råt kød. Her i huset får de næste daglig råt kød, når vi laver mad til os selv, samt daggamle kyllinger smiley De elsker det.

Vores får også smagsprøver af det vi spiser, det giver misser med stærke maver smiley

• #5   18. dec 2015 Min mand fisker om sommeren og tager fisk med hjem til kattene. Det elsker de, og det bliver ikke meget mere friskt end det smiley andet råt kød gider de ikke. Forsøgte mig med kylling, og de duftede bare til det og gik. De har et par gange været hurtige forbi min 6årige datters tallerken da hun var yngre og inden jeg fik fat i dem var kødet væk, så ingen tvivl om at de kan lide det tilberedt.

• #6   19. dec 2015 Trine er du obs på at fisk skal være frosset i 24 timer før du må give din kat det råt???
    Det er noget med en parasit der kan være i fiskene som kan leve videre i både dyr og mennesker.

• #7   21. dec 2015 Jeg synes det er så svært, for jeg har læst/hørt så mange ting. Ifølge nogle lever der snyltere i fisk som lever videre i fisken hvis den ikke er frosset først, og andre siger den skal koges fordi den ellers ved nedbryde enzymet b1 og en helt tredje siger at man ikke må tilberede kød før man giver det til katten - heller ikke fisk fordi det fjerner vitaminerne, eller danner noget nyt som katten ikke kan tåle.. Der er mange gode erfaringer man kan følge, men når det kommer til undersøgelser og artikler er der næsten altid et for og imod alting.. Hvis jeg møder/hører om en der har fundet en snylter i sin kat grundet rå fisk, så kunne jeg aldrig drømme om at give mine katte det. Så hvis nogen af jer har fundet en snylter fordi jeres katte har spist rå fisk, eller oplevet b1 vitamin mangel fordi den ikke var kogt så må i endelig sige det smiley

• #8   21. dec 2015 http://ing.dk/artikel/infektionsfare-ved-indtagelse-af-ubehandlet-ra-fisk-77768
    jeg tvivler på nogen direkte finder disse ormelarver i deres kat, men syntes du skal læse denne artikel.
    Det kan godt Være sandsynligheden er lille og ingen har hørt om nogen der har oplevet det, men hvorfor tage chancen og risikere sin kat i store smerter og andre værre bivirkninger??

Ja det er jo op til en selv, men selv ville jeg aldrig tage den chance.

• #10   21. dec 2015 Jeg er selvfølgelig ikke interesseret i at mine katte får smerter og bivirkninger, jeg har bare en vis skepsis for alle deres undersøgelser idet at de hele tiden finder nye ting. Det lyder til at for at sikre mig at mine katte ikke bliver syge skal jeg først fryse fisken i 24 timer for at dræbe snylterne og efterfølgende koge fisken for at undgå katten kommer til at lide af vitamin mangel. Jeg synes det er utroligt at katten som race ikke er uddød med alle de tiltag vi som ejere skal gøre smiley

• #12   21. dec 2015 Det er jo mundede fisk som behøver at koges..

Og ja i princippet har du ret det kan faktisk virke utroligt at katte ikke er uddøde, men det hænger nok nærmere sammen med deres fantastiske evne til at reproducere sig, katte der lever vildt bliver sjældent særligt gamle, men omvendt så tror jeg egentligt at katte har en sjette sans for visse ting de skal holde sig fra.

• #14   21. dec 2015 Det er også det jeg tænker. Forskere finder på noget nyt hele tiden, og der er undersøgelser af nærmest alt. Det er godt med retningslinjer, og at lytte til andres erfaringer, men i sidste ende handler det om sund fornuft og at følge sin mavefornemmelse. Når folk taler om banebrydende opdagelser og undersøgelser tænker jeg altid på at mennesket engang var 100% sikre på at jorden var flad. Man bør ikke ignorere hvad de kommer frem til, men man bør bibeholde lidt sund skepsis. Jeg ville nødigt være den der mistede en kat for så at læse en artikel hvori der står: "ups, vi tog fejl. Det var alligevel ikke sådan det hang sammen".

Kommentér på:
Kød Fra Supermarked

Annonce