1.613 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 21 Svar

kattene spiser hundens mad kattene spiser hundens mad

Hej.
Vores katte er virkelig kræsne.. Vi har prøvet virkelig meget forskelligt foder til vores to katte. Problemet er bare at de spiser det normalt fint nok de første dage og så køre de bare død i det... Vi har prøvet at blande det med en masse forskelligt men det er det samme...

Nu købte vi så nyt mad til hunden og kattene kaster sig over det selvom det mad de var rigtig glade for før havde de rigeligt af.....
Men spørgsmålet er om de har godt af at spise hundefoderet ihvertfald så længe de gider det, for lige nu er det det de gerne vil have ??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kattene spiser hundens mad
  • #2   20. dec 2015 Vi har været igennem en masse forskellige mærker både fra supermarkedet og fra dyrlægen det de har nu er noget billigt fra fakta men er det som har holdt ved dem længst indtil hundemaden kom ind i billedet smiley

• #4   20. dec 2015 som sagt har vi prøvet meget forskelligt og ikke kun det fra fakta det er nu bare lige det de vil spise lige nu..

hvad er der i hundefoderet som kattene ikke kan tåle ?

• #6   20. dec 2015 Hvad for noget hundefoder er det de spiser nu? smiley

• #7   20. dec 2015 https://www.lidl.de/media/product/0/1/6/8/9/2/7/orlando-hundevollnahrung-rind-gemuese.jpg

jeg kan ikke huske hvad alle mærkerne hedder.
    men samtlige foder mærker fra meny og fakta.
    wiskat, og det i den grøne pose med en rød kat.
    2 mærker fra dyrelægen som de anbefalede til vores katte.
    2 mærker fra petworld som de heller ikke gider

• #9   20. dec 2015 Problemet med hundefoder er at det ikke indeholder taurin og det er meget vigtigt at katte får det.

Har du overvejet om skålene skulle flyttes, altså så de ikke spiser hundens mad - måske er det en provokation.

Jeg er ikke med på "kornfrit-bølgen", jeg holder mig til Royal Canin tørkost og pt. er de vilde med Gourmet Perle vådkost. Begge dele kan med fordel købes hos Zooplus.
    Ellers har jeg også prøvet Eukanuba, Proplan, Sanabelle, Josera og Hills.
    Dog er det altid Royal Canin der hitter - også ret vigtigt da det lige nu er specialkost.
    Kig dig omkring på www.zooplus.de der kan du spare en masse penge ift. de danske priser smiley Husk dog at de holder lukket imellem jul og nytår smiley
    Flere herinde er også glade for IAMS.

• #11   20. dec 2015 Ja TS:
    Faktisk er "det dyre" billigere i længden og pøllerne lugter langt fra så meget smiley

• #12   20. dec 2015 hvorfor er det dyre foder billigere i længden det kan godt være at jeg spørger dumt ?
    ja det skal være så billigt som muligt men stadig okay.

• #13   20. dec 2015 Vi fodrer med Kingsmoor, Porta 21 kornfrit, Iams anti-hairball og Concept for Life killingefoder.

Vi blander helt bevidst kornfrit med kornholdigt, da vores ikke godt tåler rent kornfrit.

Og så holder vi os laaaangt fra Royal Canin, da de får sådan en tør og elendig pels af det. Desuden får et par af dem skæl, og enkelte kaster op af foderet. Dyrt foder med masser af korn.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #15   20. dec 2015 Her er der nogen gode kvalitets tørfoder til katte, på http://www.zooplus.dk/

Jo mere du køber, jo billigere er det og holder også meget længere, da de ikke spiser så meget af det, på grund af at det er et godt kvalitets tørfoder, men ca 70- 80 % kød i. Naturlige ingredienser af højeste kvalitet, uden kornprodukter og meget få kulhydrater.
    Ingen kunstige farvestoffer og konserveringsmidler smiley

http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/applaws

http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/porta_21

http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/orijen

http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/purizon

Hvis du køber på feks zooplus. DE...BE .. eller CO.UK... så vil du sparer mange penge. smiley

mine katte får en blanding af Applaws, Orijen, og Purizon, Det elsker de og nogle gange blander jeg Maine coon fra Royal Canin i smiley

• Janne.*

#16   20. dec 2015 Det lidt dyre kvalitets tørfoder og vådfoder, mætter mere og derfor spiser de ikke ret meget af det og der kommer heller ikke så meget ud af den anden ende, da de fordøjer det meget bedre. smiley

• Janne.*

#18   20. dec 2015 Felis... Ok din mening. smiley Da jeg begyndte at fodre med kvalitets tørfoder for mange år siden, blev der ikke spist nær så meget tørfoder. Hvis jeg kun blander med, "som jeg har gjort før" Royal Canin tørfoder, blev der spist mere og tiere og der kom også mange klumper i kattebakken.
    Plus i de kvalitets tørfoder som jeg henviste til er der få kulhydrater i og for meget kulhydrat har katte ikke brug for, det feder også.. Et kvalitets foder har et lavt indhold af kulhydrater. jo lavere indhold, jo bedre kvalitet samt et højt indhold af kødprotein..
    Men Kulhydrater kan aldrig helt undgås i et tørfoder, da der er behov for stivelse, for at få pillerne til at hænge sammen.

• #20   20. dec 2015 Jeg kan også se, at de spiser mindre af kvalitetsfoder end af det billige skodfoder. Så jeg holder med Janne i den her sag. Siger hende med alle kattene. smiley

• #21   20. dec 2015 jo dyre foder, jo bedre er omsætligheden (om katten bruger det hele/ resten kommer bare ud i bakken).
    fx whiskas her skal en normal kat have 125 g om dagen
    rc her skal samme kat have 65 g om dagen

så det billige bliver ikke længere det billige.

Prøv at gå på zooplus her er der mulighed for at købe mindre pakker, for at se hvad der kan friste.

personligt ville jeg nok også tjekke andet foder til hunden.
    og fordelen ved zooplus er at man kan få foder til de fleste dyr - bruger selv den tyske side, og køber foder grus mm til kattene, foder til hestene, kaninerne og fuglen + div ting (der er super mange gode ting på den side)

personligt får mine rc sterilised og har ingen problemer med at de ikke gider det - og de har fået det i snart 10 år. Brugte det også som fristende mad på kattens værn. det virkede stort set på alle

• #22   20. dec 2015 Jeg har nu heller ikke problemer med tør, kedelig pels pga. RC og det med korn - ja der er der jo også 1. og 2. sortering smiley

Men det handler i høj grad om hvad kattene trives på.

• #23   20. dec 2015 RC vådfoder indeholder sukker. Det er ikke just god reklame for kattemaden.

• #25   20. dec 2015 mine kan slet ikke lide rc vådfoder
    her i huset er det bozita som skal i vådmadskålene

• #26   21. dec 2015 Her i huset får de Bozita vådfoder, Cosma, Lux i ds og i poser. Vi prøver at variere så meget som muligt. smiley

• #27   21. dec 2015 Hvad med henne pet kattemad? Med fisk, og den er pakket i poser a 750g, så man kun har åbnet for lidt af foderet ad gangen.

Miamor vådfoder er sukkerfri.

Der er sukker i iams, hils det i poser, dåser ser ud til at være uden og i rc. Samt i classic cat

Jeg har haft miamor til staldmisserne og de var vilde med det. Man kunne se at det var kylling.

Jeg ville godt turde købe taste of the wild og ziwipeak beregnet til hunde.

• #28   21. dec 2015 Indhold på henne pet kattemad mad, koster 359 for 7,5 kg, pt minus 20% på lavprisdyrehandel.dk

Ingredienser:
    Frisk laks, fiskemel, kyllingemel, majs, ris, spraytørret svineblod, kyllingefedt, ærter, tørret laks, hørfrø, tørrede citrusfrugter, tørrede hele æg, hydrolyseret kyllingekød, lakseolie, spraytørret ølgær, tørrede sukkerroesnitter, vitamin/mikromineralblanding, tørret kyllingelever, lecithin, zeolitmineral, havsalt, natriumhydrogensulfat, cholinklorid, DL-Methionin, taurin, citronsyre, tørret cikorierod, tørrede gulerødder, tørret økologisk tang, tørret lucerne, ingefær, røllike, morgenfrueblomster, marietidselfrø, brændenælde, toccopheroler,
    ascorbylpalmitat, ascorbinsyre, tørret mælkebøtte, rosmarin og yuccaekstrakt.

• #29   21. dec 2015 Her kan man blive klogere på det med katte og http://www.dmm.dk/taurin.php..

• Baltazar B
    Baltazar B Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
    #30   28. dec 2015 Hundefoder indeholder meget magnesium, hvilket ikke er godt for katten da det danner nyresten.
    Hundemad indeholder mindre kød end katte har behov for.

Foder producenter tilsætter taurin i kattefoder for at sikre sig at det indeholde nok af dette. Taurin kommer fra kød. Mangel på taurin giver skader på cellestave i øjene og man ender med at blive blind.

Hjemme hos os fodre vi med "Rigtig Specialkost" hvilket er et foder der forebygger nyresten. Prisen er 555 kr for 15 kg og 235 kr for 4 kg. Foderet er meget populær og kattene brokker sig hvis vi løber tør. Kan købes på nettet hos Agrosam

Kommentér på:
kattene spiser hundens mad

Annonce