kattene spiser hundens mad kattene spiser hundens mad
Hej.
Vores katte er virkelig kræsne.. Vi har prøvet virkelig meget forskelligt foder til vores to katte. Problemet er bare at de spiser det normalt fint nok de første dage og så køre de bare død i det... Vi har prøvet at blande det med en masse forskelligt men det er det samme...
Nu købte vi så nyt mad til hunden og kattene kaster sig over det selvom det mad de var rigtig glade for før havde de rigeligt af.....
Men spørgsmålet er om de har godt af at spise hundefoderet ihvertfald så længe de gider det, for lige nu er det det de gerne vil have ??
okt 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 8 Emner: 6 Svar: 7
okt 2007
hvad er der i hundefoderet som kattene ikke kan tåle ?
nov 2015
Følger: 1 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 13 Svar: 165
okt 2007
jeg kan ikke huske hvad alle mærkerne hedder.
men samtlige foder mærker fra meny og fakta.
wiskat, og det i den grøne pose med en rød kat.
2 mærker fra dyrelægen som de anbefalede til vores katte.
2 mærker fra petworld som de heller ikke gider
aug 2010
Følger: 49 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Har du overvejet om skålene skulle flyttes, altså så de ikke spiser hundens mad - måske er det en provokation.
Jeg er ikke med på "kornfrit-bølgen", jeg holder mig til Royal Canin tørkost og pt. er de vilde med Gourmet Perle vådkost. Begge dele kan med fordel købes hos Zooplus.
Ellers har jeg også prøvet Eukanuba, Proplan, Sanabelle, Josera og Hills.
Dog er det altid Royal Canin der hitter - også ret vigtigt da det lige nu er specialkost.
Kig dig omkring på www.zooplus.de der kan du spare en masse penge ift. de danske priser
Flere herinde er også glade for IAMS.
aug 2010
Faktisk er "det dyre" billigere i længden og pøllerne lugter langt fra så meget
okt 2007
ja det skal være så billigt som muligt men stadig okay.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 806 Katte: 20 Emner: 117 Svar: 7.351
Vi blander helt bevidst kornfrit med kornholdigt, da vores ikke godt tåler rent kornfrit.
Og så holder vi os laaaangt fra Royal Canin, da de får sådan en tør og elendig pels af det. Desuden får et par af dem skæl, og enkelte kaster op af foderet. Dyrt foder med masser af korn.
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
Jo mere du køber, jo billigere er det og holder også meget længere, da de ikke spiser så meget af det, på grund af at det er et godt kvalitets tørfoder, men ca 70- 80 % kød i. Naturlige ingredienser af højeste kvalitet, uden kornprodukter og meget få kulhydrater.
Ingen kunstige farvestoffer og konserveringsmidler
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/applaws
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/porta_21
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/orijen
http://www.zooplus.dk/shop/kat/kattefoder_toerfoder/purizon
Hvis du køber på feks zooplus. DE...BE .. eller CO.UK... så vil du sparer mange penge.
mine katte får en blanding af Applaws, Orijen, og Purizon, Det elsker de og nogle gange blander jeg Maine coon fra Royal Canin i
Plus i de kvalitets tørfoder som jeg henviste til er der få kulhydrater i og for meget kulhydrat har katte ikke brug for, det feder også.. Et kvalitets foder har et lavt indhold af kulhydrater. jo lavere indhold, jo bedre kvalitet samt et højt indhold af kødprotein..
Men Kulhydrater kan aldrig helt undgås i et tørfoder, da der er behov for stivelse, for at få pillerne til at hænge sammen.
nov 2013
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
fx whiskas her skal en normal kat have 125 g om dagen
rc her skal samme kat have 65 g om dagen
så det billige bliver ikke længere det billige.
Prøv at gå på zooplus her er der mulighed for at købe mindre pakker, for at se hvad der kan friste.
personligt ville jeg nok også tjekke andet foder til hunden.
og fordelen ved zooplus er at man kan få foder til de fleste dyr - bruger selv den tyske side, og køber foder grus mm til kattene, foder til hestene, kaninerne og fuglen + div ting (der er super mange gode ting på den side)
personligt får mine rc sterilised og har ingen problemer med at de ikke gider det - og de har fået det i snart 10 år. Brugte det også som fristende mad på kattens værn. det virkede stort set på alle
aug 2010
Men det handler i høj grad om hvad kattene trives på.
nov 2013
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.008
her i huset er det bozita som skal i vådmadskålene
nov 2013
feb 2015
Følger: 9 Følgere: 133 Katte: 1 Emner: 73 Svar: 830
Miamor vådfoder er sukkerfri.
Der er sukker i iams, hils det i poser, dåser ser ud til at være uden og i rc. Samt i classic cat
Jeg har haft miamor til staldmisserne og de var vilde med det. Man kunne se at det var kylling.
Jeg ville godt turde købe taste of the wild og ziwipeak beregnet til hunde.
feb 2015
Ingredienser:
Frisk laks, fiskemel, kyllingemel, majs, ris, spraytørret svineblod, kyllingefedt, ærter, tørret laks, hørfrø, tørrede citrusfrugter, tørrede hele æg, hydrolyseret kyllingekød, lakseolie, spraytørret ølgær, tørrede sukkerroesnitter, vitamin/mikromineralblanding, tørret kyllingelever, lecithin, zeolitmineral, havsalt, natriumhydrogensulfat, cholinklorid, DL-Methionin, taurin, citronsyre, tørret cikorierod, tørrede gulerødder, tørret økologisk tang, tørret lucerne, ingefær, røllike, morgenfrueblomster, marietidselfrø, brændenælde, toccopheroler,
ascorbylpalmitat, ascorbinsyre, tørret mælkebøtte, rosmarin og yuccaekstrakt.
feb 2015
mar 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 13
Hundemad indeholder mindre kød end katte har behov for.
Foder producenter tilsætter taurin i kattefoder for at sikre sig at det indeholde nok af dette. Taurin kommer fra kød. Mangel på taurin giver skader på cellestave i øjene og man ender med at blive blind.
Hjemme hos os fodre vi med "Rigtig Specialkost" hvilket er et foder der forebygger nyresten. Prisen er 555 kr for 15 kg og 235 kr for 4 kg. Foderet er meget populær og kattene brokker sig hvis vi løber tør. Kan købes på nettet hos Agrosam
kattene spiser hundens mad