{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.128 visninger | Oprettet:

Jeg er fortvivlet {{forumTopicSubject}}

Fortsættelse på ældre tråd :
http://www.kattegalleri.dk/forum/generel-diskussion/143581-han_er_voldsom_ved_hende

Og ja. Jeg er altså temmelig fortvivlet nu.
Det er ikke bedre, Langt fra.
Der er næsten dobbelt så mange konfrontationer, og de er blevet voldsommer.
Jeg prøver så vidt muligt at holde mig udenfor, med mindre det forgår omkring kattebakken eller deres foder.
Har også anskaffet mig den der ting med væske som der skal sidde i en stikkontakt.
Synes det fungerede godt i starten, Men nu er det bare blevet værre.

Nu har jeg jo haft Bodil i lidt længere tid og har herved haft bedre mulighed for og lære hende og kende.
Og som jeg ser det så er hun en kat der IKKE på nogen måde er interesseret i kontakt med andre dyr.
Hun tutter rundt og passer sig selv.
Jeg føler lidt at jeg ikke kan tilbyde hende det hjem som hun fortjener.
Men jeg vil heller ikke bare opgive hvis der er noget jeg kan gøre.
Så råd modtages med kyshånd.
Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre.

Videoen er den jeg har linket til før. De er meget mere voldsomme nu.
http://www.kattegalleri.dk/video/diverse-kat/11647-bent_og_bodil

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg er fortvivlet
  • #1   25. jan 2016 Det lyder som regulær katte kamp, så det er ikke godt for nogen af jer smiley det kan ikke fortsætte, de skal skildres ad, og så må du finde en løsning smiley de kan vist ikke dele hjem.

• #3   26. jan 2016 Desværre tror jeg ikke de nogensinde kommer til at enes, der er gået så længe nu at det ikke burde være som videoen viser, det er trist, men kemien passer nok bare ikke rigtigt mellem de 2 katte smiley

• #4   26. jan 2016 Hvis det ikke var værre end på videoen, ville jeg ikke være bekymret. Men det er det så smiley
    Når det bliver så vildt her i huset (det sker af og til), så stopper jeg det ved bare at hæve stemmen. Kattene forstår det, og der er straks fred og fordragelighed igen smiley .

Har du prøvet at stoppe dem, inden det bliver for vildt?
    Ved du om de er blevet taget for tidligt fra mor og kuldsøskende? (så de måske ikke har lært ordentlig kattesprog).

På video 2 ser det ikke ud til, at Bodil har noget imod Bent, men det kan selvfølgelig have ændret sig siden....

• #7   27. jan 2016 Da jeg oplevede slåskamp for alvor, var det 2 katte som havde boet sammen i knapt 4 år, og det viste sig, at den ene kat havde smerter.
    Jeg har aldrig haft problemer ved sammenføring, og har aldrig brugt langsom sammenføring, og har heller ikke mulighed for det.
    Men hvis du overvejer det, så få dem endeligt undersøgt ved dyrlægen først, det ville være synd for kattene og dig, at skulle igennem det, hivs der fysiske grunde til problemerne.

• #8   27. jan 2016 Tinka :
    Ja jeg startede ud med og skille dem ad lidt for ofte, Så efter mit første indlæg gik jeg over til kun og skille dem ad hvis det var meget voldsomt eller omkring madskålen eller bakkerne.
    Bent var 15 uger da jeg hentede ham. Og der var han sammen med hans mor.
    Bodil har jeg hentet på Brande internat. Fik ikke rigtig hendes historie, men mener ikke nogen af de 5 katte hun gik med var hendes mor.

Mia :
    Problemet er jo ikke at de ryger i totterne af hinanden. Problemet er at Bent rigtig, rigtig gerne vil lege med Bodil.
    Men Bodil gider ham ikke. Og jo mere Bent han prøver, jo vreder bliver Bodil, og derved udvikler det sig til en form for voldsomme konfrontationer.

Panter :
    Jo hvis der virkelig intet er og gøre, så må Bodil ud til en ny familie uden andre katte.
    Jeg kan simpelthen heller ikke holde det ud mere.

Jette :
    Kunne ikke forstille mig at det skulle være smerter der er årsagen.
    Har kun haft Bodil i ca 3 uger. Og hun er jo nyligt dyrlæge tjekket idet at hun kommer fra et internat. Og det er ca 2 måneder siden Bent blev kastreret.

Men jeg har valgt og sætte Bodil til salg. For mig virker det tydeligt til at Bodil skal ud til et hjem hvor der ikke er andre katte.

• #11   28. jan 2016 Ja, hvis der også er ballade omkring mad og bakkebesøg, så dur det ikke. smiley

Hvor gammel er Bodil? vel for ung til, at der er løbetid på vej, eller?...

• #12   28. jan 2016 Bodil er steriliseret.

Nu prøver jeg altså lidt mere. Det er gået rigtig godt med dem i dag. Der har kun været 1 konfrontation imellem dem.
    Og jeg vil bare så gerne beholde hende.
    Jeg har så også sat Bodil på skånekost efter dyrlægens anbefaling, da hun stadig har rigtig dårlig mave.
    Så hvis det måske har gjort hende irriteret, så er der jo håb.

• #13   28. jan 2016 Hvis Bodil har haft dårlig mave et stykke tid, kan det godt være forklaringen på, at hun har foretrukket at være i fred. Og så bliver det for meget for hende med Bents voldsomheder
    Som det ser ud på videoen ER Bent for voldsom for længe overfor hende.
    Du skal ikke lade dem klare det selv, når det bliver så vildt.

Hvis Bent ikke stopper straks, når Bodil skriger op, så råb højt og evt. klap hårdt i hænderne, og gå hen tl dem og læg dig imellem, hvis de ikke stopper.
    Hvis de forstår dit signal, og faktisk stopper, så ros dem endelig for at være dygtige "såådann der, deeet var flot! smiley "Og giv gerne godbidder.

Jeg kunne forstå, at der også er ballade omkring bakke og madskål smiley . Hvordan er bakkeforhold?...
    Og fodring?...
    Og hvordan med hvilepladser?.. Har de begge trygge steder, de holder af at ligge, og kan ligge i fred for den anden?
    Og leger du med dem? Jeg tænker at Bent har rigelig krudt, der skal futtes af.

• #14   28. jan 2016 Tinka

Ang bakkerne og maden.
    Det er rent tilfældigt når det sker der omkring.
    De står uden problemer og spiser sammen.

De kan ligge over alt i huset. Dog vil de gerne ligge i nærheden af hinanden. Altså uden og putte med hinanden. Men ligger Bodil for eksempel på den øverste trappeafsats, så ligger Bent gerne på den midterste.
    Eller i hver sin ende i sofaen.

Jeg vil godt indrømme at der ikke er blevet leget så meget med dem som der burde.
    Og det er noget som jeg selv må gøre bedre.

• #15   28. jan 2016 Det du beskriver lyder ikke som uvenskab (og skulle nødig blive det).

Jeg tror det vil aflaste Bodil, hvis du leger meget mere med Bent, end du har gjort indtil nu. Find ud af hvilket legetøj han er glad for, og leg med ham flere gange hver dag.
    Og igen, hvis han alligevel går for hårdt til Bodil, så stop ham! Han har åbenbart ikke lært, at man skal stoppe, når hun skriger, så det må du forklare ham ;-).
    Måske kan du forebygge en del kampe, hvis du observerer, og finder et mønster i de vilde angreb.

Forresten så tænker jeg, at det heller ikke ville nytte, hvis Bodil flyttede, og en anden kat flytter ind, for når Bent tilsyneladende ikke forstår, hvornår han skal stoppe, så risikerer den nye kat bare at få samme tur.

Jeg håber det lykkes at få mere fred og færre kampe.

PS: Hvis ikke Bodil allerede får noget Prokolin eller Canikur eller lignende mælkesyrebakteriepasta til sin dårlige mave, så få fat i noget.

Kommentér på:
Jeg er fortvivlet

Annonce