{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.073 visninger | Oprettet:

Måske brækket ben {{forumTopicSubject}}

Så skete det. Luca har fået det dårligere og dårligere siden hendes besøg hod kiropraktoren/dr. dyr sidste torsdag. Fredag og Lørdag gik det fint, men Søndag begyndte hun at halte lidt, mandag lidt mere (prøvede der forgæves at komme igennem til dr. dyr) og nu har jeg lige snakket med dr. dyr. Hun siger at det kan være at Luca har et brud i hoften eller på benet. SÅ SGU DA POKKER AT DEN STAKKELS KILLING HAR ONDT! Kune vi ikke liiiige have tjekket det først, så vi kunne have sluppet for de fuldstændigt unødvendige dyrlægebesøg? Så kunne det jo være at vi måske havde råd til operation
Så nu har jeg lavet aftale med min egen dyrlæge om at få taget røntgenbilleder. Tjekkede lige prisforskel hos min egen og KBH's dyrehospital, og på KBH's ville prisen nok løbe op i 2500 kr og hos min egen 1500 kr...
Jeg ved sgu ikke hvad vi skal gøre hvis hun har brækket noget. Det kan jo løbe op i mange penge, og vi har simpelthen ikke råd Jeg havde ellers svoret at disse plejekillinger ikke skulle gøres op i penge, men vi har bare ikke råd, med flytning, de andre katte og hvis vi så også selv skal have mad. Det er vores madpenge til resten af måneden som ryger imorgen til røntgen... Gid en forsikring ville have dækket det her, men det er der ingen chance for da det er medfødt....
Så hvis benet er brækket, eller hoften bliver Luca aflivet. Jeg kan ikke forsvare overfor Luca at hun skal gå rundt med de smerter og jeg kan ikke forsvare overfor de andre katte og kæresten at vi skal sulte, og låne flere penge i banken

Undskyld jeg flipper, men jeg er så vred, ked og frustreret over alt dette. Jeg har siddet hver anden time døgnet rundt i flere uger med det lille pus, og nu er hun 10 uger og smuk, skøn og dejlig og så byder livet hende alt dette...? Det er altså uretfærdigt... Og dette er ikke for at beskylde de dyrlæger jeg har været hos, for ikke at gøre deres arbejde ordentligt.. Men næste gang noget lign. sker for nogle af mine katte er røntgen et krav, før nogen behandling sker....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Måske brækket ben
  • #1   15. aug 2006 Kan godt forstå at du er helt ude af den , det var dog skrækkeligt smiley hvis du havde råd til en operation , ville hun så kunne leve en normalt katteliv ?
    Neej hvor er det altså synd for både dig og det lille pus.
    Føler virkelig med dig og Luca


  • #2   15. aug 2006 Anne S: Det ved jeg ikke endnu... Det må jo være dyrlægens dom... smiley Men hvis hun ikke kan, så er det stensikkert aflivning.. Men vil høre om jeg evt kan få en afdragsordning... Skal alligevel have solgt vores vaskemaskine (pengene skulle egentlig være gået til bryllup, men det bliver der vist ikke noget af nu)

  • #3   15. aug 2006 Nan: Kan jeg det? Ja, for hun startede jo med at være retarderet, så blev det til hendes ryghvirvler, og nu er det måske et brækket ben.. men hvis jeg prøver det, kan det jo være at de ikke vil give mig en afdragsordning?

  • #4   15. aug 2006 skulle lige til at foreslå en afdringsordning , hvis det er en dyrlæge som du bruger ofte , plejer de da og være søde til at hjælpe.
    Skidt da også med bryllup , man kan da blive gift senere.
    Jeg har boet sammen med min i 22 eller 23 år og vi er ikke gift , men det går bare rigtig godt , så det med at blive gift tiltaler ikke lige mig smiley
    Nå men håber da at du finder en løsning ellers kunne vi jo se om man kunne lave en indsamling til Luca, der findes altid nogle gode mennesker , som gerne vil hjælpe .


  • #5   15. aug 2006 afdragsordning hi hi

  • #6   15. aug 2006 Føler med dig Cemile!!!!!
    Håber i finder ud af noget.


  • #7   15. aug 2006 Nan: Ja det er det smiley Det løber rundt regnet op i 3000 kr.. smiley Og de kunne jo være gået til en del af operationen...

    Anne S: Ja, brylluppet betyder ikke så meget ift kattene, og vi vil jo også prøve alt. Men hvis valget står mellem at folk skillinger sammen til Luca eller at de hjælper andre moderløse killinger (som vel og mærke ikke er syge) så ser jeg hellere det smiley Vi skal nok gøre alt hvad vi kan for Luca, men hun er vores ansvar... For de operationspenge der i så fald skulle bruges, kunne 6-7 "normale" moderløse killinger få en ny start.. så hellere det smiley


  • #8   15. aug 2006 Jeg har lige snakket med dyrlægen og fået en tid idag kl 15... Vi kunne ikke få afslag på prisen, men hvis hendes ben er brækket så må vi jo tage det derfra. HVis vi betaler det for idag kontant, så kan vi vist godt få en afdragsordning... Så nu ville jeg jo ønske at jeg havde dankortet, og bare pengene på mig GRRRRRRR min kæreste nuppede det imorges...

  • #9   15. aug 2006 Så er det ordnet... Fik stoppet kæresten og han kommer hjem med hende.. Hvis benet er brækket og der er chance for at hun kommer sig får hun operationen og så bliver hun bliver vores kat til evig tid... Røskva må bide det i sig..
    Hvis benet ikke er brækket eller noget, så må vi tage den derfra og hvis de ikke mener hun kan få et normalt liv nogensinde, bliver hun aflivet idag...
    Jeg ville bare ønske at min kæreste kunne komme med...


  • #10   15. aug 2006 Nan: tror lige jeg har svaret på det smiley

    Vi vil ikke sætte vores økonomi over styr, men vi aftaler en evt fornuftig afdragsordning med dyrlægen hvis det kommer dertil...

    Og hvorfor skulle det vænnes med KG? *gg* Med fare for selv at få hug smiley


  • #11   15. aug 2006 stakkels lille pus dog =/ vi krydser alt hvad der kan krydses!

  • #12   15. aug 2006 Britta: Ja det gør jeg også.. Men nu var det ikke sådan at hun var vildt aktiv efter behandlingen.. Hun sov det meste af tiden, og tonsede ikke rundt på nogen måde. Men hun gik mere ubesværet...

    Kiropraktoren sagde at grunden til hun syntes smertefri, kan være fordi at sådan en behandling dulmer smerterne... Og så kan hun netop have gået voldsommere på et evt brud, som så derefter er blevet værre... Men nu får vi at se...

    Heldigvis er min kæreste taget hjem fra arbejdet for at tage med os op til dyrlægen, så det er bare skønt. Så skal vi ikke være alene....


Kommentér på:
Måske brækket ben

Annonce