1.704 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Noget der forhindrer kat i at krasse på døren? Noget der forhindrer kat i at krasse på døren?

Hej

Jeg håber i kan hjælpe!
Vi har en ung mainecoon på 1 år (indekat), som slet ikke kan håndtere lukkede døre. Da vi flytter kommer der til at skulle være mindst 1 dør lukket konstant (måske 2), da vi flytter ind i en bolig hvor der i forvejen bor en, og hun skal selvf have ret til at have sin dør lukket da vi jo er to fremmede mennesker. Vi har i en uge nu testet lukkede døre herhjemme, men vores røde djævels adfærd er fuldstændig uændret. Han krasser og krasser og krasser på de lukkede døre, hvilket jo overhovedet ikke tyder godt!
Hvad kan man gøre?

Kan man få ting til at sætte på døren så det ikke kan høres at han krasser, og som også beskytter døren? Kan man få noget gå-væk-kat eller lignende til at sprøjte på døren, eller hvad skal vi gøre?

Kun gode råd og forslag, ingen negative kommentarer smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Noget der forhindrer kat i at krasse på døren?
  • #1   2. feb 2016 Nogle katte kan ikke fordrage sølvpapir, så prøv at sætte noget på døren.
    Citrus og tandpasta er også dufte de normalt ikke kan fordrage.

• #2   2. feb 2016 Tak for forslag (vores dreng elsker dog sølvpapir). Det andet vil vi prøve at teste smiley
    Er det noget man konstant skal sætte på (citrus), eller er det kun i en periode til katten holder op med at kradse på døren?. Tandpasta får vi med garanti ikke lov til at smøre hendes dør ind i smiley

• #3   2. feb 2016 Main Coon kan bare ikke lide lukkede døre.
    Det er ikke godt, at "træne" ham i lukkede døre der hvor i bor nu, han ved hvad der er på den anden side, og han går glip af noget!
    I det nye hjem, har han aldrig været i de rum som er lukkede, det vil hjælpe, og så brug nogle af de ting der bliver forslået, måske.

Men vil jeres samboer ikke have ham ind, så må de sørge for ALDRIG, at lade døren stå åben, eller tage ham ind og nusse med ham, for gør de det EN gang, så bliver det hans territorium.
    Jeg håber det vil fungere for jer, og at de andre er indforstået med, at i har kat, og at den må være i fællesrummene, ellers bliver det ikke sjovt.

• #4   2. feb 2016 Vi var godt klar over at racen ikke kunne lide lukkede døre, og vi havde aldrig forestillet os det blive et problem. Men når den (næsten) perfekte bolig pludselig dukker op, så var vi begge enige om at vi blev nød til at flytte. Vores sambo er indforstået med at vi har katte. Det spurgte udlejeren hende om allerede inden vi snakkede om kontrakt og sambo er helt indforstået med kattene (hun elsker selv dyr men har ikke tid til dem, var det vi fik af vide).
    Vi vil selvf informere hende om det du skriver Jette, med at hun aldrig må lade døren stå åben eller invitere ham derind, da han netop er meget territorial.
    Vi håber virkelig også det kan lykkes smiley

• #10   2. feb 2016 Hvad med dobbelt klæbende tabe istedet for skruer? Det bør kunne fjernes igen.

• #11   2. feb 2016 Hiver det ikke malingen af døren?
    men det ville helt sikkert være en bedre ide. Vi skal alligevel snart i jem og fix smiley

• #12   2. feb 2016 Måske? Men så skal døren bare males, det skal den også efter der er lappet huller.
    Jeg har nu haft held med at få tabe af med en føntørre.

• #13   2. feb 2016 Den med føntørren havde jeg ikke tænkt på, det lyder smart smiley svigerforældrene har noget maling vi kan få så det burde ikke blive noget problem smiley

• #14   2. feb 2016 nu ved jeg ikke hvordan indretningen er, men hvis der nu er mulighed for at sætte en halvdør op med hegn i. så har han mulighed for at kigge igennem, men kan ikke komme i nærheden af døren
    hegnet, gør at det ikke er sjovt at hoppe over

vi har selv måtte indrette vores hjem sådan.

profilbillede
  • #15   2. feb 2016 Hegn kan vi desværre ikke sætte op, da det så vil spæret for de to rum hvor kattebakke og foder skal stå i, så det er desværre for upraktisk. Og hvis vi skal sætte op direkte foran sambos dør så skal døren først fjernes og det tror jeg slet ikke hun går med til smiley

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.369
    #16   2. feb 2016 Hvis I kan få fat på en anden dør og bruge den i stedet for, så kan den dør der er der nu, blive udskiftet. Hvis i så engang flytter sætter i bare den dør i som tilhører huset. Ved ikke om det kan lade sig gøre. smiley

• #17   2. feb 2016 Det tror jeg næppe vi kan, døre koster en halv formue. Så hellere give det lidt maling når man er færdig med forsøgene smiley

Kommentér på:
Noget der forhindrer kat i at krasse på døren?

Annonce