1.089 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
3 Svar
Hellig birma med Exotic shorthair Hellig birma med Exotic shorthair
Hej. Vi har en skøn kasseret hankat på 7 måneder. Han er indekat og viser ingen tegn på, at han mangler selskab. Men har nu et stykke tid set så mange opslag om, hvor meget glæde to katte har af hinanden. Derfor har vi overvejet at få en kat mere, og er blevet lidt lun på en exotic shorthair på 8 måneder. Er der nogen der har erfaringer med Helle birma og exotic sammen? Jeg kan læse, at exoticen helst ikke vil være foruden sine ejere, men gælder det også, hvis der er en anden kat? Og hvor aktive er de? Og aller vigtigst, tror i, at de vil have glæde af hinanden?
Håber at høre fra jer.
Mvh. Mette
0 synes godt om
feb 2016
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 2
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
Jeg ved ikke helt hvordan det ville gå?
Min erfaring med birma er, at de er mere temperamentsfulde end både kurilian bobtail og Main Coon og jeg tror absolut også de har mere temperament og energi end en Perser, så det ville være 2 meget forskellige katte.
Min bimse på 4 kg styre altså huset ret godt selvom hans med kat vejer næsten 7 kg.
Og min gamle bimse på 5 kg havde bukserne på, selvom han boede med 10-11 kg MCO, de bimse kan faktisk være ret stride, hvis de får mulig for det
feb 2016
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 1 Svar: 2
Felis: dejligt at høre. Tror mest det er fordi vi har dårlig samvittighed over at tage afsted på arbejde osv fra vores dreng, og derfor troede vi kunne hjælpe ham ved at få en kat mere. Og så har vi hørt, at de kunne aktivere hinanden når vi ikke var hjemme.
Hellig birma med Exotic shorthair