{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.486 visninger | Oprettet:

Katten tisser i vores søns seng {{forumTopicSubject}}

Vi har lige fået ny kat her for et par uger siden. En 8 mdr gammel "killing" fra et internat.
Den er sød, nysgerrig, skal selvfølgelig lige se det hele lidt an, men er ellers ved godt mod i forhold til sit nye hjem. Den leger, den sover, den spiser og den bruger sin kattebakke fint...
MEN den mener altså åbenbart at den skal have to toiletter, for den bliver ved med at gå ind og besørge (både stort og småt) i vores yngste søns tremmeseng.
Vi har skiftet madrassen ud og vasket al sengetøj med rodalon, vi har sprøjtet med "gå væk" kat omkring sengen og ved døren ind til værelset og alligevel går den ind og besørger i sengen hvis ikke vi lukker døren derind til.

Det er kun i hans seng, ikke i den store drengs seng, ikke i vores seng, ikke i hundens kurv, ikke i møbler.. KUN i hans seng...

Hvad pokker gør vi???? Det hjælper jo åbenbart ikke at rense med rodalon og sprøjte med diverse midler....
Og jo vi kan jo "bare" lukke døren derind til, men for det første er det jo ikke altid man lige husker det i farten, og for det andet skal drengene jo også have mulighed for at gå derind og lege.... Det kan jo ikke være rigtigt at de ikke kan være på værelset bare pga katten...

Nogle gode råd til hvordan pokker vi stopper den?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten tisser i vores søns seng
  • #2   6. mar 2016 Ja den er neutraliseret. Og bakken er ren, bliver tømt for klumper og diverse hver gang han har lavet noget i den og bliver rengjort grundigt hver uge....
    Nej vi har ikke forsøgt med en ekstra bakke... Men kunne vi da hurtigt prøve...
    Vores søn er 1 år...


  • #3   6. mar 2016 Ja prøv med en ekstra bakke, men man kan også være for grundig med, at holde en bakke ren,,, 2 gange om dagen hvor der fjernes klumper er helt fint, nogen gær kun en gang om dagen, de skal kunne lugte hvor det foregår smiley og det med ugentlig at gøre den hermetisk rent, kan også forstyrre dens duft, hvis du bruger et af de super gode klumpende typer af grus, 100-130kr for 15-16 kg grus, så skal du ikke lave så meget smiley bare have dybt grus, så tis ikke når bunden af bakken ( 5-8cm) fjerne klumper 1-2 gange dagligt, brug en babyvådserviet til at tørre kanter på bakken et par gange i ugen, og hælde nyt grus på når det ikke er dybt nok.

    Jeg tror jeg gør bakken rent i bund 3-4 gange om året, og det er mest når der hastværket en kat med dårlig mave, men den er ko også ren smiley for når intet når bunden er der ikke grund til at gøre den ren, kanterne kan blive tisset på, eller det kan være en klat der er lagt for tæt på, så det tages når jeg ser det.


  • #4   6. mar 2016 Mit bud er at det er fordi katten er utryg omkring din yngste søn og dermed vil en fjerne lugten af ham og dermed overdøve lugten med lugten af ham selv.

    Når nu det kun er i sengen så ville jeg nok gøre det at du ligger plastik eller en voksdugsfabrik over hans seng når den ikke benyttes, det kan jo nemt gøres som en rutine hvergang sønnike tages op af sengen, det afholder da katten fra at besørge direkte på sengetøjet, og døren kan stadig være åben til værelset.

    En ekstra bakke er altid en god idé nogle katte får pludseligt den idé at de ikke vil benytte samme bakke til stort og småt, men lige i dette tilfælde tror jeg det handler om utryghed i forhold til din mindste søn og adfærden skal stoppes før det bliver en dårlig vane.


  • #5   6. mar 2016 *bare nøjes med en voksdug og ikke en voksdugsfabrik smiley smiley smiley smiley åndsvage stavekontrol smiley

  • #6   9. mar 2016 Tak for jeres svar. Jeg tror vi vil forsøge med en ekstra bakke, og så knap så streng rengøring af dem og så se hvad det sker.
    Lige nu har vi et vådligger lagen i drengens seng så det i det mindste ikke går ud over den nyindkøbte madras!! Men vi vil lige overveje noget at lægge over, i hver fald i en periode indtil han har lært at nøjes med sin bakke smiley


Kommentér på:
Katten tisser i vores søns seng

Annonce