4.041 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Kan man klippe en maine coon uden pelsen tager skade fremover? Kan man klippe en maine coon uden pelsen tager skade fremover?

Vores maine har den vildeste tykke pels især ned langs siderne, der er 5 cm tæt pels lag - altså ikke pelslængde men tykkelse, nu kommer foråret og jeg overvejer om jeg kan klippe ham i siderne, altså uden det får trælse konsekvenser for hans pels på sigt? - han har nemlig den mest fantastiske knudefri pels og det vil jeg ikke risikere at ødelægge hvis altså man kan det ved at klippe ham smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kan man klippe en maine coon uden pelsen tager skade fremover?
  • #1   14. mar 2016 Du kan jo se min Diego's pels på hans profil (Micharlo's Don Juan). Af forskellige årsager blev han klippet ned 3 gange over årene, og min erfaring var at det kun blev værre med at holde hans pels for hver gang han blev klippet.
    Så medmindre den er gået helt i hårdknude, så ville jeg aldrig klippe en kat smiley
    Du skriver jo han er nem, så jeg vil i stedet sørge for at være over ham med en god stålkam så du løbende får taget den fældede underuld smiley

Dertil ville jeg heller ikke klippe en fritgående før der var en del højere temperaturer end der er nu smiley Men det er jo så en anden snak.

• #2   15. mar 2016 En nem pels ville jeg aldrig klippe.

• #4   15. mar 2016 Må indrømme der ikke er knude problemer af nogen art, faktisk har han aldrig haft en eneste i sine 6 år, han bliver kun redt max. hver 14 dag med sådan en speciel metalstrigle der river underuld af - han elsker ikke at blive redt med den men omvendt er den 12 cm bred så det er rimelig hurtigt overstået.
    Nu har jeg set i galleriet, min maine ligner jo alle de andre bortset fra han nærmest har en ´´tyk dun´´ frakke på over sine maine coon pels, måske jeg bare skulle plage ham noget oftere med børsten, han får jo lidt lov at slippe fordi han bliver sur efter få minutter og fordi hans pels ikke filtrer.

• #5   15. mar 2016 En furminator/efterligning af denne ER ikke rar at blive redt med, idet den nærmest skærer/river hårene af. Det gør ikke godt på katten.

Vi bruger aldrig andet end en stålkam og en børste til den sidste finish.

• #6   15. mar 2016 Enig, er det en furminator du har, og ikke f.eks. en karte (og karter gør så godt som intet for langhårskatte, de er til de korthårede), så kan jeg kun anbefale at udskifte den med en god stålkam, evt. også få en med rulletænder smiley

• #7   16. mar 2016 Nej det er ikke furminator jeg bruger, har godt nok 3 stk -men lige ubrugelige er de til både hundene og kat
    Vil ikke vise foto af den vi altid sværger til at bruge, det vil helt sikkert udløse en storm selv om den har holdt ham knudefri i 6 år - men jeg har faktisk haft kig på sådan en rullekam før - tror da lige jeg vil gøre det igen smiley

• #9   16. mar 2016 okay så viser jeg den jeg bruger- hiv nu ikke hovedet af mig.. smiley

profilbillede
  • #10   16. mar 2016 jeg sværger til den netop fordi den kommer i bund og tager hårene

• #11   16. mar 2016 Der er absolut ingen grund til at klippe katten helt ned når du ingen problemer har med filter knuder, men her i fældningsperioden bør du nok børste ham lidt oftere, men jeg ville absolut ikke bruge den du viser billede af oftere end hver 14. Dag, for den skærer hårene over, brug en almindelig stålkam som andre også anbefale er kommer fint i bund så længe man frisere katten jævnligt, og har din så tyk underuld som du skriver så vil jeg mene en tur med en stålkam 2-3 gange om ugen skulle afhjælpe fældning en hel del og dermed hjælpe katten af med alle de løse hår og tykke underuld så han snart er klar til foråret smiley
    Noget i stil med denne ville jeg syntes var fin: https://www.kirstensdyrebutik.dk/kat/pelspleje-til-katte/dobbelt-kam-fin-grov

• #12   16. mar 2016 Heidi den er faktisk rigtig smart den du linker til - tak

• #13   16. mar 2016 Velbekomme har faktisk selv ledt efter sådan en i en fysisk butik uden at finde den, nu har jeg købt en anden og jeg har korthårskatte så behovet er ikke så stort smiley

Kommentér på:
Kan man klippe en maine coon uden pelsen tager skade fremover?

Annonce