642 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Indgrebet ved kastrering Indgrebet ved kastrering

Ja nu skal jeg jo så til det. Jeg skal have min hanmisser kastreret. Har ringet til dyrlægen i dag, og bestilt tid til på torsdag, og så skal han jo bare af sti afsted.
Nu sidder jeg jo så her tilbage med min søde lille skovtrold, og synes han er så lille og sød, og bliver helt sentimental over at han skal på operationsbordet. (selvom jeg udemærket godt ved at det er noget værre halløj med mig, og at jeg altså bare liiiige må bide det i mig, for det ER jo det bedste)
Men så er det jeg tænker lidt på... Hvordan foregår sådan et indgreb egentligt lige, og hvad er det helt præcist de gør?
Er det bare et lille snit i selve pungen for at tage stenene ud, eller skal de have barberet hele hans understel fri for hår, og så gøre et eller andet stort og bredt?
Jeg har jo kun erfaring med Dufas neutralisering, og der barberede de jo maven fri for hår, og det var da et lidt større end en kastration har jeg ladet mig fortælle.

Hvad med bagefter? Skal han også rende rundt med krave eller er indgrebet bagtil måske så lille og ubetydeligt, at han måske ikke en gang lægger så meget mærke til det??
Nu havde jeg i sin tid ikke krave på Dufa heller. Hun slikkede slet ikke i det, og var desuden syet med indvendige sting, så der var keine problemer. ;0)

Skulle bare lige af med mine pyller-nyller-tanker. Har bare så svært ved at efterlade mine katte hos en dyrlæge. - I det mindste vælger jeg da den dyrlæge inde i Husum (som jeg er mest tryg ved) og ikke den dyrlæge der er 10 min væk fra mig. Vil hellere aflevere ham til nogen mennesker jeg stoler på, end til nogen som jeg ikke har så forfærdeligt gode erfaringer med..!

Forresten... Hvor meget af hans pels vil så blive barberet af? Kan jo ikke lade være med at tænke lidt på de næste udstillinger vi tager på. hihi. Selvom det da er det mindste af det hele. ;0) Men lidt forfængelig skal man jo være. ;0)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af betonaffald 2.500 kr.
  • Opgravning af rødder fra buksbom busk 1.000 kr.
  • Rengøring af køleskab og 3 fryse skuffer 700 kr.
  • Udskift S16 kraftstik 1.800 kr.
  • VVS-montering og -reparationer 1.040 kr.
  • Hæk klipning ca 12m og taget toppen af 4 træer de er ca 2 1/2 m 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Indgrebet ved kastrering
  • #1   29. aug 2006 Åååårh SUPER Britta. :0) Så det tager måske heller ikke så lang tid at foretage selve indgrebet?
    Nu kan jeg jo alligevel først hente ham efter jeg har været på arbejde, men ville da være rart hvis han var lidt mere ved bevidsthed når jeg hentede ham, end hvad Dufa var da jeg hentede hende efter hendes tur.

Kan ikke lade være med at være lidt lettet over at de ikke bliver barberet ved indgrebet. Enzo har jo efterhånden en ret fin buksebag, og den kan dommerne jo ikke helt stå for. Så det ville da være lidt ærgeligt hvis den forsvandt helt. ;0) - Desuden synes jeg personligt at hans bagparti er noget kønnere med de ædlere dele dækket til, end helt frie og til offenligt skue. ;0) *GG*

Tusind tak for dit svar. Har det allerede meget bedre! :0)

• #2   29. aug 2006 15 min?? :-0 WAS??
    Og her går jeg og bekymrer mig. *G* Det var da helt absurd. Det er jo ingenting. Heldigvis da. Og det skal de have 800 kr for? Hold da ellers lige op. Man skulle da have været blevet dyrlæge istedet. ;0)
    Men tak for svaret Tutter. Så kan jeg roligt læne mig tilbage og slappe lidt af.
    Synes jo at turen med Dufa var lidt slem, eller i hvert fald chokerende, da jeg ikke havde forventet at få så sløj en kat med hjem. Sad jo på pinde hele aftenen og natten, og om morgenen var hun stadig påvirket af narkosen. :-0
    Håber det er noget bedre med ham den bette.

• #3   29. aug 2006 Da Kefa var under kniven for at blive kastereret var det ikke det han virkede til at være generet af det. Han var ret træt da jeg fik ham hjem og han havde lidt "danseben", men efter han fik sovet narkosen helt ud af kroppen var han tilbage til sit gode gamle jeg. Det eneste der var, var at han når han lavede det fulde morgengymnastik-stræk, så kom det til en brat ende når bagbenene blev strækket for langt bagud.

Jeg er sikker på at du vil have lidt ondt af ham, for de er jo lidt sølle når de kommer ud af en narkose, men det er slet ikke så slemt som når pigerne skal afsted.

hav et par rigtig gode snacks klar og også gerne lidt chokolade klar til "mor" eftersom hun tit lider mindst li'så meget, hvis ikke mere end sit pelsbarn.

• #4   29. aug 2006 Uhhha, jeg kender din følelse alt for godt... Jeg anede slet ingenting om indgrebet da jeg kom til dyrelægen den dag han skulle neutraliseres - dyrelægen kunne godt se på mig jeg ikke var stolt at situationen, så han hev mig lige til side og vi fik os en rigtig god snak. Han fortalte at de ligger katten i fuld narkose og giver katten ilt under indgrebet. Når katten sover decenficeret de nødderne og barberet lidt, hvis der er mange lange hår og så ligger de 2 meget små snit og smutter stenene ud, som en mandel og sårene behøver ikke og blive syet eller noget da de er så bette små, så det heler af sig selv. Voila, så er det overstået. Det værste ved det hele er såmænd når man henter mislingen igen er den så grokky at den ser og går som om den er fuld... Det kan godt være lidt svært at se på. Jeg tog fri hele dagen, så jeg var ved ham hele tiden. Og han spise med det samme han kom hjem. Hov forresten MEGET VIGTIG: skal han faste i mindst 10 timer før indgrebet (kun have vand), for at han ikke skal blive kvalt i hans eget bræk, hvis han skulle blive dårlig af narkosen. Og så lagde vi ellers på sofaen med dyner og snolder (kitbits til Percy og Haribo til mor her...) - det skal nok gå...

• #5   29. aug 2006 mine fik hivet hårene af pungen og så er det et lille snit hvor de tager stenene ud =)

Nogle gange kræver det ét sting bagefter =)

det er slet ikke slemt, har været afsted med 6 katte (både hunner og hanner)

• #6   29. aug 2006 Team Stribe -- Hevet hårene ud?? :-S Ai Caramba. *GG* Ej, det håber jeg da ikke. *LOL* (Sorry, er vist lidt i hjørnet med den dårlige humor i dag. ;0))

Men i bund og grund lyder det ikke til at jeg skal være så bekymret som jeg hidtil har været.
    Køber en masse guffer til os begge (og håber at jeg kan spise uden om lever- og ostegufferne ;0)) og så parkerer jeg os med dynen inde i sengen, og så er der ellers dømt råhygge for alle pengene. Jeg er desuden overbevist om at Enzo vil eeeelske at kunne ligge og sove branderten ud i min favn, og få en masse nus imens. :0)

Tusind tak for alle jeres svar. Hvor er I søde. :0) Har lettet helt enormt. - Faktisk også især udpenslingen som du har givet mig Carina. *SS* Den giver mig et lidt bedre indblik i hvordan og hvorledes.

Britta - Enzo er jo allerede 7 mdr d. 6/9, så jeg har svært ved at tro på at han vil være lige så hurtigt kvik efter indgrebet som de små killinger på 12 uger. Men jeg håber da på det. ;0)

Kommentér på:
Indgrebet ved kastrering

Annonce