794 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
14 Svar
Er det et farvel, eller kan det lykkes? Er det et farvel, eller kan det lykkes?
Hej.
Kan en ude-kat, blive indekat?
Min mor + stedfar, går fra hinanden & det vil sige at min mor & søster, skal flytte ind til byen.
Min mor har muligvis fundet en lejelighed, hvor jeg må have mine kaniner med (eller en af dem, avs)
Vi må gerne have indekat, men den sidste vi har af katte tilbage, er min.
Men han er udekat?
Er det for synd, at lukke ham ind?
Da jeg self, ikke vil have at han skal blive kørt ned, etc?
(Håber at det gir mening
0 synes godt om
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 813 Katte: 20 Annoncer: 1 Emner: 118 Svar: 7.384
mar 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
nov 2013
mar 2016
Jeg krydser finger, for at det vil fungere.
Han vil nok bare savne, at fange alle de mus i skoven.
Men han skal heller ikke risikere sit liv, i byen
Har det bare svært, med at give slip.
Har nemlig måtte ofre en af mine andre dyr
& kan ikke også miste ham
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Men det kommer helt an på kattens alder og sind, og så kommer det an på hvor meget tid den på nuværende tidspunkt bruger ude, mange katte har ude adgang men vælger selv at være mest inde.
Der er mange faktorer der skal gå op i en højere enhed for at det skulle kunne lykkedes og hvis man prøver og det ikke går, så skal man have en plan for hvad der så skal ske.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.155
Jeg har så to katte som har en lukket have, og skulle jeg her fra, ville jeg ikke betænke mig på at tage Mitti med et sted hvor han ikke havde adgang til udeliv, han vælger det selv fra bare der falder 2 dråber regn eller det blæser lidt mere end en svag bruse
Så du må se på din kat, og afgøre hvad der er rimeligt for den, og tager du den med, skal du også være villig til, at tage en hurtig beslutning om at ændre det igen, hvis du ser at den mistrives.
mar 2016
Mistrives han, må jeg finde på noget.
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 743 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.012
mar 2016
Selvom han nok vil hade den sele, så vil jeg gør et forsøg
Håber at det lykkes.
jul 2008
Men det kan godt lykkes hvis man tager hensyn til katten. har den brug for sine at udeture, ja så er der mulighed for lærer den at gå i snor. kender flere som har valgt denne løsning, og som har virket. Bare man husker på at det så er hver dag hele året rundt. det er OP til KATTEN og IKKE ejeren hvornår man bliver inde.
men at kalde det mishandling er nok lige i overkanten.
nov 2013
jul 2012
Følger: 3 Følgere: 26 Katte: 1 Emner: 65 Svar: 1.075
jan 2007
Følger: 2 Følgere: 17 Katte: 5 Emner: 4 Svar: 36
Min mors Bet Ski (9 år gammel, har altid været udekat med stort U) havde gjort sig godt upopulær i nabolaget, og fordi min mor var ked af at skulle høre dårligt om sin kat og at nabomadammerne hviske-teskede, valgte hun, at prøve at sende ham over til min søster - til et liv som indekat.
Havde min mor valgt at spærre ham inde i sit eget hjem, var han gået fra forstanden.
Fordi han flyttede til et nyt sted - men stadig hos vante mennesker - tilpassede han sig perfekt og lever nu et rigtigt hyggeliv indendøre. Uden andre katte at skulle slås med.
Var det ikke gået så smooth, havde han fået fred.
Jeg vil sige at I skal give det et forsøg. Det kan altså godt gå godt - bare giv katten masser af mulighed for aktivering.
jul 2008
det er et nyt sted hvor katten ikke har været før. mange ting er nemmere når man flytter katten
faktisk havde vi engang på kv en tilløbere som vi fik ind. i de mdr katten var hos os, var hun aldrig ude i vores løbegård. hun fik et nyt hjem som indekat uden problemer
vi havde jo mange katte som havde været vant til at løbe ude. de skulle måske bo 1 mdr op til 1 år på internat uden at have den mulighed. vi havde bare en lille løbegård som de kunne bruge i vel 7 timer i døgnet. og vi havde ingen problemer. ja de havde en løbegård, men der var faktisk mange som slet ikke gad at gå derud.
Er det et farvel, eller kan det lykkes?