794 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Louise A
Louise A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4

Er det et farvel, eller kan det lykkes? Er det et farvel, eller kan det lykkes?

Hej.
Kan en ude-kat, blive indekat?

Min mor + stedfar, går fra hinanden & det vil sige at min mor & søster, skal flytte ind til byen.
Min mor har muligvis fundet en lejelighed, hvor jeg må have mine kaniner med (eller en af dem, avs)

Vi må gerne have indekat, men den sidste vi har af katte tilbage, er min.
Men han er udekat?
Er det for synd, at lukke ham ind?
Da jeg self, ikke vil have at han skal blive kørt ned, etc?

(Håber at det gir mening

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det et farvel, eller kan det lykkes?
  • #1   22. mar 2016 Man kan prøve. Nogle gange kan det lykkedes, og andre gange kan det ikke.

• Louise A
    Louise A Tilmeldt:
    mar 2016

#2   22. mar 2016 Tak.
    smiley

• #3   22. mar 2016 Jeg håber for jer, at det kan lykkedes, men det kommer helt an på, hvordan katten tager det. smiley

• Louise A
    Louise A Tilmeldt:
    mar 2016

#4   22. mar 2016 Tak.

Jeg krydser finger, for at det vil fungere.
    Han vil nok bare savne, at fange alle de mus i skoven.
    Men han skal heller ikke risikere sit liv, i byen smiley

Har det bare svært, med at give slip.
    Har nemlig måtte ofre en af mine andre dyr smiley
    & kan ikke også miste ham smiley

• #5   22. mar 2016 Jeg vil sige nej det kan man ikke byde en kat.
    Men det kommer helt an på kattens alder og sind, og så kommer det an på hvor meget tid den på nuværende tidspunkt bruger ude, mange katte har ude adgang men vælger selv at være mest inde.
    Der er mange faktorer der skal gå op i en højere enhed for at det skulle kunne lykkedes og hvis man prøver og det ikke går, så skal man have en plan for hvad der så skal ske.

• #6   22. mar 2016 Jeg ville egentlig sige nej, den kan ikke være indekat.
    Jeg har så to katte som har en lukket have, og skulle jeg her fra, ville jeg ikke betænke mig på at tage Mitti med et sted hvor han ikke havde adgang til udeliv, han vælger det selv fra bare der falder 2 dråber regn eller det blæser lidt mere end en svag bruse smiley men jeg kunne ikke tage Røde med, for han er den type som ville være ude hele tiden hvis han havde muligheden, der skal være dårligt vejer før han vælger haven fra.
    Så du må se på din kat, og afgøre hvad der er rimeligt for den, og tager du den med, skal du også være villig til, at tage en hurtig beslutning om at ændre det igen, hvis du ser at den mistrives.

• Louise A
    Louise A Tilmeldt:
    mar 2016

#7   22. mar 2016 Jeg tager chancen.
    Mistrives han, må jeg finde på noget.

• #9   22. mar 2016 du kan have det i baghovedet, at hvis han ser ud til at han ikke trives, så må du lærer ham at gå i snor. og så må du ud og gå en tur med ham hver dag - det betyder så at det er hele året rundt for de fleste. men hvis det er det der skal til, så.....

• Louise A
    Louise A Tilmeldt:
    mar 2016

#10   22. mar 2016 Mange tak.

Selvom han nok vil hade den sele, så vil jeg gør et forsøg smiley
    Håber at det lykkes.

• #14   23. mar 2016 har solgt mange katte - også som indekatte. det kommer helt an på hvordan katten er. hvilken vi jo ikke ved.

Men det kan godt lykkes hvis man tager hensyn til katten. har den brug for sine at udeture, ja så er der mulighed for lærer den at gå i snor. kender flere som har valgt denne løsning, og som har virket. Bare man husker på at det så er hver dag hele året rundt. det er OP til KATTEN og IKKE ejeren hvornår man bliver inde.

men at kalde det mishandling er nok lige i overkanten.

• #15   23. mar 2016 Nu har jeg haft både inde-/udekatte og nu indekatte. Og jeg mener stadig, at det er et forsøg værd, men hav en plan B hvis det ikke går. Evt. et familiemedlem eller lignende der kan overtage katten eller passe den på ubestemt tid.

• #17   23. mar 2016 Hvis katten er vant til at rende mest ude i skoven og fange mus og vant til at gå frit som det passer ham, så tror jeg ikke din kat vil bryde sig om forandringen til et liv som indekat. Det er en meget voldsom forandring for en kat pludselig at blive begrænset sådan. Jeg har selv haft en dejlig han kat der var vant til at rende frit ved en lille skov, mark og søer og som fangede masser af mus . Og det var hele hans liv og det kunne han ikke pludselig undvære. Der prøvede jeg en gang at han blev holdt inde fordi jeg var nød til at tage væk på grund af alvorlig sygdom i min familie i 2 dage. Min datter skulle så passe kattene de dage men da hun ikke kunne blive der natten over blev katte døren lukket . Da hun kom efter den første nat droppede hun den ide. Han Katten var helt ude af sig selv og det var synd og derefter fik han så lov at gå ud og ind næste nat . Det var kun en nat men det var ikke nogen sjov oplevelse for katten der hele natten helt sikkert kun har ventet på at komme ud. Da hun kom om morgenen lavede han ikke andet end at plage fuldstændig desperat om at komme ud og var meget stresset og kunne slet ikke falde til ro. Selv om han ellers plejede at være meget glad for at se hende var der ikke andet i hans hoved end at han var spærret inde og ikke kunne komme ud. Jeg har så efter ham haft katte der selv har valgt at være mest inde . Det er noget andet når katten selv vælger det fra. Så jeg tror allerede nu du godt selv kan se om han vil bryde sig om at være indekat .

• #23   23. mar 2016 Det er i hvert fald en stor, fed løgn, at det ikke kan lade sig gøre.

Min mors Bet Ski (9 år gammel, har altid været udekat med stort U) havde gjort sig godt upopulær i nabolaget, og fordi min mor var ked af at skulle høre dårligt om sin kat og at nabomadammerne hviske-teskede, valgte hun, at prøve at sende ham over til min søster - til et liv som indekat.

Havde min mor valgt at spærre ham inde i sit eget hjem, var han gået fra forstanden.
    Fordi han flyttede til et nyt sted - men stadig hos vante mennesker - tilpassede han sig perfekt og lever nu et rigtigt hyggeliv indendøre. Uden andre katte at skulle slås med.

Var det ikke gået så smooth, havde han fået fred.

Jeg vil sige at I skal give det et forsøg. Det kan altså godt gå godt - bare giv katten masser af mulighed for aktivering.

• #24   23. mar 2016 det er jo det som er fordelen som gør at at jeg skriver - prøv det
    det er et nyt sted hvor katten ikke har været før. mange ting er nemmere når man flytter katten

faktisk havde vi engang på kv en tilløbere som vi fik ind. i de mdr katten var hos os, var hun aldrig ude i vores løbegård. hun fik et nyt hjem som indekat uden problemer

vi havde jo mange katte som havde været vant til at løbe ude. de skulle måske bo 1 mdr op til 1 år på internat uden at have den mulighed. vi havde bare en lille løbegård som de kunne bruge i vel 7 timer i døgnet. og vi havde ingen problemer. ja de havde en løbegård, men der var faktisk mange som slet ikke gad at gå derud.

Kommentér på:
Er det et farvel, eller kan det lykkes?

Annonce