517 visninger
|
Oprettet:
Er det et hunde liv værd? {{forumTopicSubject}}
Hejsa..
Sad lige og surfede lidt rundt på nettet, da jeg kommer til dette, stopper jeg op, og tænker over om det er rigtigt at gøre.. ?
De ser jo ud til at trives meget godt..
Lad os få skabt en debat..
Er det rigtigt eller forkert at lade disse hunde leve?
Her er linket :
(link fjernet)
/malgaard
mar 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Katte: 7 Emner: 60 Svar: 123
syntes det er synt men også at hvis de ikke lider eller noget så skulle de da leve.
Det også synt hvis man skulle aflive dem nu så skulle det havde været gjordt med fødslen,,
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.282
Havde de været mine,havde jeg aflivet dem,for det er ikke etisk korrekt at holde hund på denne måde.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
Jeg ville hellere ikke bryde mig om hvis jeg pludselig blev lænket til en kørestol resten af mit liv, og hvis der var aktiv dødshjælp i Danmark, havde jeg nok bedt om en sprøjte..
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
Mennesket kan så mange ting, og jeg synes det er fint at gøre brug af de recourser (staves?), også når de gælder dyr.
Jeg må indrømme, at jeg bliver glad når jeg hører om folk der virkelig undersøger mulighederne, i stedet for bare at aflive.
Hundene kender ikke til et liv med forben, så de er nok ligeså glade som en hund med.
Jeg så engang noget med en hund der ikke havde bagben eller var lam i dem. den fik også sådan noget hjulværk på, og den spurtede rundt og så rigtig glad ud. Så længe de ikke har nogen form for smerter, synes jeg det er godt, og ser ikke noget galt i det.
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 25 Svar: 180
Er det så også synd og mishandling fra min side da jeg købte ham på et hundehjem ? istedet for at købe ham og så få ham aflivet?
Han er nu 5 år. Og opfører sig som var han stadig 2 ..
jan 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Svar: 1
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 7 Svar: 81
Der er stor forskel på, om en hund har 2 eller 3 ben. For den med 3 kan faktisk fungere ganske normalt. Men den med 2 vil aldrig kunne fungere normalt. Så jeg synes bestemt ikke det er synd for din hund, så længe der han bare en livskvalitet.
Det er netop livskvaliteten jeg synes de her 3 hunde mangler.
Bare tænk at skulle ud og tisse og ja mere, hvordan fungere det, uden at de nærmest ligger i det, når de er blevet båret ud. Jeg synes det er synd. For hvis skyld bliver de 3 hunde holdt i live??? De skulle have været aflivet allerede ved fødslen.
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.739
En hund bruger sine forben til meget andet end at gå på.
nov 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 1 Emner: 25 Svar: 180
Godt skulle bare lige vide .. Altså fordi det lød lidt i debatten som fordi de bare var handicappet skulle de aflives.
Men ja jeg ville helt sikkert også have aflivet de hvalpe ved fødslen hvis det var mine hunde. For hvor fedt er det for en hund at løbe med hjul på, det er da kun godt til asfaldt eller fliser, men den kan da ikke løbe over græs
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.112
mar 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 5 Emner: 31 Svar: 128
Er det et hunde liv værd?