{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
517 visninger | Oprettet:

Er det et hunde liv værd? {{forumTopicSubject}}

Hejsa..

Sad lige og surfede lidt rundt på nettet, da jeg kommer til dette, stopper jeg op, og tænker over om det er rigtigt at gøre.. ?

De ser jo ud til at trives meget godt..

Lad os få skabt en debat..

Er det rigtigt eller forkert at lade disse hunde leve?

Her er linket :
(link fjernet)

/malgaard

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det et hunde liv værd?
  • #1   1. apr 2008 ved næsten ikke hvad jeg skal skrive
    syntes det er synt men også at hvis de ikke lider eller noget så skulle de da leve.
    Det også synt hvis man skulle aflive dem nu så skulle det havde været gjordt med fødslen,,

• #2   1. apr 2008 I naturen ville de ikke have overlevet og det har aldrig været hundenes behov at leve på denne måde.
    Havde de været mine,havde jeg aflivet dem,for det er ikke etisk korrekt at holde hund på denne måde.

• #4   1. apr 2008 Jeg ville nok få hunden aflivet, syntes ikke det er et liv der er værd at leve..

Jeg ville hellere ikke bryde mig om hvis jeg pludselig blev lænket til en kørestol resten af mit liv, og hvis der var aktiv dødshjælp i Danmark, havde jeg nok bedt om en sprøjte..

• #5   1. apr 2008 Der er også menneskehandikappede der ikke ville leve hvis de ikke fik hjælp som fx kørestole og operationer.. Altså hvis de/vi "levede i naturen"..
    Mennesket kan så mange ting, og jeg synes det er fint at gøre brug af de recourser (staves?), også når de gælder dyr.
    Jeg må indrømme, at jeg bliver glad når jeg hører om folk der virkelig undersøger mulighederne, i stedet for bare at aflive.
    Hundene kender ikke til et liv med forben, så de er nok ligeså glade som en hund med.
    Jeg så engang noget med en hund der ikke havde bagben eller var lam i dem. den fik også sådan noget hjulværk på, og den spurtede rundt og så rigtig glad ud. Så længe de ikke har nogen form for smerter, synes jeg det er godt, og ser ikke noget galt i det.

• #6   1. apr 2008 Hmm! Jeg har en hund med 3 ben, han kan dog sagtens løbe og gå selv..
    Er det så også synd og mishandling fra min side da jeg købte ham på et hundehjem ? istedet for at købe ham og så få ham aflivet?
    Han er nu 5 år. Og opfører sig som var han stadig 2 ..

• #7   1. apr 2008 Jeg synes ikke det er en hund værdigt.

• #8   1. apr 2008 ~ Belinda ~

Der er stor forskel på, om en hund har 2 eller 3 ben. For den med 3 kan faktisk fungere ganske normalt. Men den med 2 vil aldrig kunne fungere normalt. Så jeg synes bestemt ikke det er synd for din hund, så længe der han bare en livskvalitet.
    Det er netop livskvaliteten jeg synes de her 3 hunde mangler.
    Bare tænk at skulle ud og tisse og ja mere, hvordan fungere det, uden at de nærmest ligger i det, når de er blevet båret ud. Jeg synes det er synd. For hvis skyld bliver de 3 hunde holdt i live??? De skulle have været aflivet allerede ved fødslen.

• #9   1. apr 2008 Ingen tvivl hos mig. De var blevet aflivet ved fødslen!
    En hund bruger sine forben til meget andet end at gå på.

• #10   1. apr 2008 Maja smiley
    Godt skulle bare lige vide .. Altså fordi det lød lidt i debatten som fordi de bare var handicappet skulle de aflives.
    Men ja jeg ville helt sikkert også have aflivet de hvalpe ved fødslen hvis det var mine hunde. For hvor fedt er det for en hund at løbe med hjul på, det er da kun godt til asfaldt eller fliser, men den kan da ikke løbe over græs smiley

• #11   1. apr 2008 Jeg sammenligner heller ikke men handicappet mennesker.. Jeg sammenligner med hvis jeg var i den situation..

• #12   1. apr 2008 Nu er jeg selv ejer af både katte og hunde, men har godt nok ikke avlet hverken hvalpe eller killinger - så jeg har selvfølgelig aldrig stående i situationen. Men hvis jeg fik et kuld hvalpe eller killinger, født med så ekstreme handicap, ville jeg personligt vælge at få dem aflivet hos dyrlægen straks efter fødslen, da jeg ikke mener vi kan være bekendt at lade dem leve et så besværligt liv.

Kommentér på:
Er det et hunde liv værd?

Annonce