{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.020 visninger | Oprettet:

Dobbelt-dyrlægebesøg! {{forumTopicSubject}}

Hejsa!
I dag har jeg godtnok haft nogle dyrlægebesøg der krævede en vis logistisk planlægning!

For et stykke tid siden skrev jeg vist om min fars kat der var væk og så kom til bage og alt var fryd og gammen indtil der blev opdaget en stor skade.
Vi ville gerne have ham til dyrlægen, men min far synes nu det var synd når han ikke kunne få katten i kassen.....
Sådan er det så gået med søforklaringer og pres fra min søster og jeg.

I dag skulle jeg så afsted med Freddie - altså bare det sædvanelige, men fik lov til at tage min fars kat med - men jeg skulle selv fange den....

Fik 2 tider - hos 2 forskellige dyrlæger..... den ene skulle for kl. 14.40, Freddie kl. 15.

Freddie blev så "opbevaret" bag skranken indtil jeg kom tilbage med min fars kat - som blev fanget i andet forsøg.... og da den kat så var færdig, skulle Farmands kat hjem igen (det var der tid til) inden det blev Freddies tur!!
Hold da op jeg trængte til kaffe da jeg kom hjem!!!!!!!!!!!!!

Men godt at Pelle kom afsted, for en påkørsel havde kostet en tand og en kæmpe byld der måske skal syes. Så katten har været mega-heldig!!! Ingen skade på de indre organer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dobbelt-dyrlægebesøg!
  • #1   31. mar 2016 Ja hold da op. Jeg trænger også til kaffe og hvile, når jeg har været ved dyrlæge. Bliver stresset allerede når jeg skal lokke katte i transportkasser. :-S Hader at have dem uden for matriklen.

    Godt at Pelle kom afsted. Men hvad med bylden ... hvordan finder I så ud af om det bliver nødvendigt at sy?


  • #2   31. mar 2016 Puhhh ja det lyder da som noget af en omgang, godt du klarede det og Pelle blev tilset, har har jo nok haft pænt ondt.
    Kan godt forstå kaffe var hårdt tiltrængt efter den omgang smiley


  • #4   31. mar 2016 sidst jeg var hos dyrlægen blev det også til to styks.
    forrige gang krævede det dog mere end bare kaffe - havde en kat med kraftige smerter som virkelig kunne skrige hver gang vi kørte over et bump eller andet - og der er rigtig mange steder fra langeland til odense! jeg havde dårlig nerver da jeg nåede odense. hjem ad gik det lidt bedre, men var virkelig dårlig da jeg nåede hjem igen.

    men godt at han kom en tur til dyrlægen - også selvom at han ikke selv lige syntes at det var en god ide

    det med transportkasser - her er det endelig en god ting, hvis man har mulighed/plads til at have kassen stående fremme til daglig. for så er den ikke farlig når man så endelig skal bruge den.
    mine er vant til at blive puttet i kassen. men da jeg var på kv, var det ikke altid det som var nemmest, men har dog aldrig måtte opgive.


  • #5   31. mar 2016 Mht. bylden, så er den sprunget, der er et stort hul og den skal være groet sammen om max 3 uger ellers skal den syes.
    Hun synes at Pelle holdt den pæn ren og han havde muligvis selv sørget for at kradse hul (av). Så han fik en portion Convenia og Metacam så han kan klare den til i morgen. Så hedder det Metacam i en uge.
    Han er nu flyttet ind under sengen og er bange for alle.....
    Men bylden sad på siden af kinden/halsen så han har da i hvert fald fået et par på kassen.
    Pelle er min Elvis' bror og de er født som vildkatte og når sådan noget sker, så kommer vildkatten op i dem igen. Elvis er også en pivskid når det gælder forandringer.


  • #6   31. mar 2016 mit sidste besøg var også med en byld som var sprunget. den sad et uheldigt sted, nemlig bagpå imellem a... og b. så han kunne ikke gå på bakken uden det gjorde ondt. så han havde faktisk også fået forstoppelse oveni.
    han fik en pencillinindsprøjtning (han får man ikke piller i) som holdt i 14 dage, og så fik han metacam i 1½ uge. og så var det lukket. hullet var vel på str med en 5 kr. Og så var der et mindre.
    jeg fik så besked på at holde det rent min 1 dag i døgnet.


Kommentér på:
Dobbelt-dyrlægebesøg!

Annonce