{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.588 visninger | Oprettet:

overvejer en kat mere {{forumTopicSubject}}

eller rettere overvejer at få en genudsætningskat

det er sådan at vores naboer (to ældre på over 80) foder vildekattene - og tamkattene i området. sidste sommer kom der så en stor killing - hankat - og han er så blevet en stor velvoksen hankat.
men han er begyndt at gå ind i naboens stuen og vil "hygge" sig med deres hunkat.
så nu vil de have fat i kv og for at få ham væk

Men som jeg ser det, så er der jo bare det problem at fjerner man en kommer der jo bare en ny.
og ham her er en stor og ung kat.
så nu har vi snakket om at få ham genudsat.
om jeg har 14 eller 15 at foder på det kan ikke gøre så meget.

vil dog lige snakke med vores anden nabo - for han hygger sig nede hos ham også. han er nu så ligeglad for hans katte kommer slet ikke ind - og hans er neu i forvejen.

men ellers bliver jeg så fodervært for en stor sort/hvid hankat

han er dog lidt "dum".
sidste sommer smuttede han i kattefælden 2 gange, hvor jeg næsten ikke kunne få ham ud igen.
det var så ikke lige ham jeg skulle have fat i. dengang viste vi hellere ikke at han var hjemløs


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  overvejer en kat mere
  • #2   23. apr 2016 det kan godt blive et stort problem...

    han er en vildkat, og man kan slet ikke komme tæt på ham overhovedet
    derfor er det en genudsætning (det kræver at det er en vildkat)

    så nej han kommer ikke til at bo inde.

    en af de ting som gør at jeg ønsker at få ham neu, er at han provokere mine katte når de er ude.
    og det vil hjælpe når han bliver neu


  • #3   23. apr 2016 Hmm, skal du sørge for ham økonomisk? (F.eks dyrlæge)
    Som jeg ser det er han bare et symptom på et større problem - nemlig at nogle godtroende naboer fodrer vildkatte.
    Hvis du sætter ham ud igen, så ender han nok bare på tabersiden når en ny, ung og fertil hankat finder ud af at der er tag-selv-bord.

    Jeg tænker mest om du skal stå med ansvaret for ham, skulle han komme galt afsted?


  • #5   23. apr 2016 jeg er så heldig at min dyrlæge er en af kv´s dyrlæger.
    nu render man kun til dyrlæge med en vildkat når der virkelig er noget galt - der skal jo en kattefælde ind over
    men jo jeg kommer til at skulle betale evt dyrlæge, foder, og skal sørger for at han har læ mm.
    har selv haft en del med det gøre på kv - vi havde ind imellem genudsætningskatte inde for at blive neu. de kan ikke sammenlignes med vores søde sofamisser.

    han er vel 2 max 3 år. så han har jo en del år i sig endnu. til den tid kan man bare håbe at naboerne er flyttet. de kan ikke finde ud af at man ikke bør foder alle katte på ens grund. man bør der imod finde evt ejer.
    nu bor jeg i en kommune hvor kv har haft aftale i mange år så endelig er her ikke så mange vildekatte. det største problem er dog aids og leukæmi

    det er dog ikke min egen beslutning alene. Mine forældre har også sagt ja til at få ham genudsat. vi bor jo på landet og har både mus og rotter.

    der skal dog laves et læ mulighed for ham.
    men som sagt går han også hos vores anden nabo (ham jeg fik Kalle af)


    der er kun 1 af mine som ikke kan lide ham. men det er der intet nyt i. Birger kan nemlig ikke lide hankatte
    det var også galt på kv da han boede der. Men når de blev neu og de holdt op med at lugte ja så gad han ikke dem mere


  • #7   23. apr 2016 "det er sådan at vores naboer (to ældre på over 80) foder vildekattene - og tamkattene i området. sidste sommer kom der så en stor killing - hankat - og han er så blevet en stor velvoksen hankat.
    men han er begyndt at gå ind i naboens stuen og vil "hygge" sig med deres hunkat"

    Altså deres egen stue?... eller en anden nabos stue?

    Lidt trist at de vælger løsningen at få ham væk pga. dét smiley . Det var da bedre hvis de fik neutraliseret både ham og hunkatten.

    Og hvis kommunen har aftale med KV, hvorfor benytter de sig så ikke af genudsætningsaftalen, når de alligevel fodrer? :-S

    Nå, men hvis de ikke kan hitte ud af anden løsning, end at han skal væk, og din anden nabo ikke vil være hans fodervært, så synes jeg da kun, at det er fint, hvis du og dine forældre påtager jer ansvaret for ham smiley


  • #8   23. apr 2016 (årh, hvorfor kan man ikke rette til kursiv? )

  • #9   23. apr 2016 mine naboer har et mærkeligt syn på katte. de er sjove at foder men ud over det... ansvar er ikke lige noget de har hørt ret meget om
    hunkatten de har inde, er endelig en genbos kat. men de fik en ny kat som endte med at jage hunkatten væk. Men allerede der fodede de ældre, så det var helt naturligt at huhoen flyttede der her.
    3 gange sidste år blev hun dog smidt ud igen. fordi hun rev dem (?), men man kunne bare se på katten at hun mente at hun boede hos dem. hun vil hellere ikke snakke med andre end dem - selvom at jeg normalt er kattemenneske med stort K. jeg fik dem overbevist om at hun var den rette for dem - hun havde jo selv valgt. Og nu går det meget bedre
    af en eller anden grund bliver hun ikke gravid - og hun får ikke p-piller. har forsøgt at få dem til at tage hende til dyrlægen, men nop....

    de var da også begyndt at snakke om at få en kat mere, men Freja hader virkelig andre katte, så det har de heldigvis opgivet igen

    jeg er imod at man afliver en sund rask kat som ikke er ret gammel. MED mindre der er andre grunde end lige at den ikke lige passer ind i ens hverdag.
    for gud driller han da - også hos os. Men bliver han neu bliver han også en helt anden kat. så det skal nok gå.


    til det andet:
    det er mines hus. og de skulle da gerne blive boede mange år endnu - derfor nok også lige så meget deres ansvar som mit. det er mig som er kattemennesket i huset. så skal der en genudsætningskat ind, ja så er det jo deres hus/have, og dermed endelig også dem som skal have ansvaret for den - men så lang tid at jeg bor her ja så er det mig som står for den.
    ja jeg er 40 år, men har af flere årsager valgt at blive boede hos mine forældre. ja det er ikke normalt for mange mennesker, men det fungere hos os. beklageligt er det jo ikke alle som kan finde ud af det med deres forældre





  • #10   23. apr 2016 det skal dog siges at de to ældre, indtil for 5-6 år siden faktisk havde en kat med adgang til løbegård. Den blev vel 16-17 år.
    men den havde de så haft siden den var killing, så den var jo sød og kælen.....


  • #11   23. apr 2016 det skal siges at vi faktisk flere gange har taget halv-vilde katte til os.
    det er bare første gang at jeg vil have den genudsat. Ellers har vi normalt klaret det selv.
    men ham her skal det gå lidt stærkt med, og når man ikke kan komme til ham, ja så er det nød til at gå den vej

    jeg tror nu ikke at han vil koste flere penge end andre af mine katte. jeg skal betale et beløb for at få ham genudsat, og så er det kosten, og den køber jeg i forvejen.
    dyrlægen har jeg faktisk aftale med, så 1 kat mere eller mindre betyder intet. det er samme beløb hver mdr. og dyrlægen er nu ligeglad hvor mange jeg har.

    jeg bruger penge på mine dyr, og de skal bare have det godt.
    jeg nægter at bruge penge på rejser mm. spild af tid og når man har valgt at have dyr, ja så bliver man hjemme og passer dem

    det er lidt svært at få to heste passe ude - ingen i familien er til heste
    kattene går det noget bedre med. dem er folk da ikke bange for


  • #12   24. apr 2016 jeg synes at det lyder godt. få ham fixet og genudsat, så bliver der lidt ro på ham smiley

Kommentér på:
overvejer en kat mere

Annonce