{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
924 visninger | Oprettet:

Foder {{forumTopicSubject}}

Hej katte ejere smiley
Om 4 ugers tid får vi vores lille maine coon killing hjem, og i den forbindelse skal jeg have erhvervet mig noget foder. Jeg har hørt både godt og dårligt om royal canin, men har egentlig mest hørt, at de ikke formår at sammensætte den mest hensigtmæssige foder til maine coons, hvilket viser sig i deres pels, som får den til at se mat ud? Har i erfaringer med dette?

Kan i anbefale andet foder? Nogen der gar kenskab til Kingsmoor?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder
  • #1   15. jun 2016 I første omgang skal du ikke skifte, nyt hjem og ny mad er ikke en god sammenblanding, så få fat i det den er vandt til.

    Jeg køre kornfrit, for den største del,, jeg bruger Orijen som hovedfoder, men blander 2-3 slags mere i, og så kan de skiftes hen ad vejen, uden at maven bliver smadret.
    Nu hvor der har været så varmt, har mine fået Mega meget vådfoder, og har ikke spist ret meget tørfoder, og så længe de spiser deres vådfoder, og rå kød, så får de hvad de vil have af det.


  • #2   15. jun 2016 Foder med ca. 20% fedt og mindst 30% protein - vel at mærke protein fra kød og ikke fra korn. Så er du godt på vej. smiley

  • #3   15. jun 2016 mindst 30% protein fra animalske kilder - tjek. smiley

    Jette - Killingen får den mad den er vant til med, så det får den det første stykke tid, hvorefter jeg tænker at jeg vil blande det nye i gradvist, så den bliver vænnet til det smiley Det skulle eftersigende være den mest skånsomme måde at gøre det på.
    Nu er jeg også ret prisbevidst, så jeg vil forsøge at gå efter det foder hvor jeg får mest for pengene.. Har i nogen erfaringer med Orion? Er det godt, eller discount?


  • #5   15. jun 2016 Det er altid en god idé at tjekke tænder hos forældrene.

  • #6   15. jun 2016 Der er lige så mange meninger om foder som der er fodervarianter smiley smiley smiley
    Først og fremmest skal du gå efter hvad katten kan lide smiley dernæst efter et højt i dhold af kød og en fedtprocent omkring de 20%

    Ligesom Jette blander jeg flere forskellige mærker, både for at kattene får varieret foder men i særdeleshed også for at de får det de har behov for mest, for der er sjældent en fodertype der indeholder alt detkatten har behov for. Min den ene har feks øget behov for noget der afhjælper Urinvejene, noget der hjælper på leddene og sidst men ikke mindst noget mod hårboller. Min den anden er knap så krævende, men et godt foder og så noget der afhjælper hårboller.
    Den mindre krævende kat får en blanding af Royal canin og Select gold. Men her skal selvfølgelig nævnes at hun ikke er MCO smiley


  • #7   15. jun 2016 Det var selvfølgelig Arion jeg mente - Orion er noget helt andet smiley
    Jeg kan godt mærke der er vidt forskellige holdninger til kattefoder. For jeg kender flere som aldrig giver våd kost, og kun giver tør kost, og afmåler det til den mængde de må få. Hvad gør I så med den tørre kost, hvis de får våd mad to gange dagligt? Er det så noget der altid står der?

    Ja, MCO'en er vist en "lille" sart en smiley


  • #8   15. jun 2016 Næhh jeg tror egentligt ikke MCO er mere sarte end andre katte, den MCO min søster havde var i hvertfald ikke sart, men han var kræsen smiley smiley smiley

    Nej vådmaden står ikke fremme hele dagen, mine får kun dåsemad 1 gang om dagen nu, før fik de 2 gange, men der er skåret lidt på det, overvejer dog her i sommervarmen at give 2 gange igen. Men de får en portion om aftenen, en portion som jeg ved de kan spise af en gang og dermed står det ikke særligt længe.
    En tommelfingerregel er at det ikke må stå fremme mere end 1 time, ca ligesom hvis du havde pålæg ude af køleskabet.


  • #9   15. jun 2016 Nej jeg tænkte på tørfoderet. Om det står fremme hele dagen?

  • #10   15. jun 2016 Ja det gør det..

  • #13   16. jun 2016 Ej jeg er så glad for at du siger det. Jeg har altid ladet tørfoderet stå fremme, netop fordi jeg mente at en kat sagtens kan kontrollere det selv og jeg har altid givet våd mad til om aftenen. Det blev til at jeg forkælede mine katte. Men jeg gad ikke spise tør kost altid ??
    Men det er så vigtig viden du kommer med der! smiley Det vil jeg gøre smiley


  • #14   16. jun 2016 Jeg blander altid mindst 3 slags tørfoder, og så har vi altid killingefoder stående døgnet rundt. Hvis fedtprocenten er for lav, ser man det hurtigt på katten. Skæl, tør og kedelig pels er blot noget af det. Og får de for meget korn, så har de fleste det med at blive for tykke, hvilket heller ikke er godt for deres helbred.

    Vi har også altid mindst 4 slags vådfoder, som de får morgen og aften.


Kommentér på:
Foder

Annonce