{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
415 visninger | Oprettet:

Skønt at se mine misser løbe i det fri {{forumTopicSubject}}

Hvor kan I tro at vi har hygget os, mine to killinger og jeg. Jeg tog dem med udenfor (udenfor haven, og ikke i snor). Vi har sådan et stort grønt område, og der gik vi ud...

De løb så stætkt de kunne, og 'overfaldte' hinanden... De legede, duftede og hyggede sig max. Jeg grindte af dem, og kaldte på dem, snakkede til dem, og de nød bare de mange dufte, den friske luft og at de kunne gøre som de vil....

Da vi havde været ude en tre kvarter (og de havde sat naboens gravhund på plads smiley ) , gik vi indad igen... Buster fulgte med og jeg kaldte på Jasmin.... Hun ville gerne have været ude mere, men da hun så Buster og jeg gik over mod huset, sponsede hun ALT hvad hun kunne, og vi gik ind. De fik lidt at spise, og så lå vi og hyggede, mens de, forpustede pustede ud...

Bare en lille hyggehistorie, fra mit og mine to dejlige killingeres hverdag...

smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skønt at se mine misser løbe i det fri
  • #1   26. sep 2006 uden snor... puha det havde jeg ikke turde... med det var da en dejlig historie......

Naja

• #2   26. sep 2006 Ja, jeg ved det godt... Men katten bliver jo hæmmet lidt af snoren og i det høje græs fungere det ikke. Jeg tog dem i snor de første gange for at de skulle vænnes til det.., men de skal lære at stå på egne ben..

• #3   26. sep 2006 Jeg ville bestemt ikke turde lade dem løbe frit ,uden at haven var indhegnet... Men - jo - det er da skønt at se katte løbe og lege ude smiley

• #4   26. sep 2006 Lyder bare rigtig hyggeligt smiley De stunder nyder jeg osse 100% her ka du tro

• #5   26. sep 2006 Ja! Vi har lige bygget voliere, og se lige tråden 'Gigo på spring!' XD

• #6   26. sep 2006 (link fjernet)

• #7   26. sep 2006 Jamen vi har prøvet at holde dem inden i haven, vi har et nogenlunde højt hegn, ca. halvanden meter vil jeg tro. Men det kan de hoppe op på nu. Indtil videre har de kun været i haven, og da de så kunne hoppe over har de kun været derude med opsyn, og de har enkelte gange været helt udenfor i snor.

Jeg er MEGET i tvivl om at jeg skal lukke dem helt ud. Det har jeg jo godt nok gjordt, men jeg var derude her i går da vi hyggede os sådan. Men grunden til at jeg er MEGET i tvivl, er jo fordi at jeg mistede min Trille i alutningen af Juli. Og jeg er i tvivl, fordi selvf. ønsker jeg ikke de to her skal køres ned. Ingen tvivl om det. MEN jeg kan heller ikke holde ud at skulle lade dem være inde i en indhegning, og lade dem gå der, og kunne høre og lugte osv. andre ting udenfor hegnet.

Jeg er af den mening, at en kat har brug for sin frihed, og den skal kunne bestemme selv. Og ja, jeg er som sagt i tvivl, for jeg ønsker på ingen måde at de skal lade livet, hvis de bliver kørt ned eller andet. men jeg kan simpelthen ikke lukke katten inde, når den bliver født som et rovdyr, og skal bruge dens sanser ude i naturen, og om natten...

Giv gerne jeres mening til kende ?????????????????????????????

• #8   26. sep 2006 team blue eyes >>> hvor er gigo Fin... Og sikke et hop hun får præsteret.... *s*

• #9   26. sep 2006 Først vil jeg lige sige at det lyder som en meget idylisk, og forfærdelig hyggelig historie. Ville også gerne opleve mine 2 spæne rundt udenfor en dag. - Dette skulle dog foregå i en indhegning.
    Jeg er af den mening at en kat ikke har behov for at løbe frit lang pokker i vold!
    En kat kan have det lige så godt hvis ens have er indhegnet. Den får lige så mange dufteindtryk, får mulighed for at jage mus, fugle, insekter mm indenfor havens grænser.
    Det er rigtigt at katten så ikke vil kunne komme ud og opsøge andre katte, jage fugle på den anden side af hegnet, og komme i kontakt med den store verden derude, men jeg mener rent faktisk at det er værd at foretrække.
    Med en indhegning af haven slipper man for slåskampe med andre katte, og dermed for skrammer og muligheden for nogle grimme sygdomme, OG man slipper for muligheden for et uhyggeligt møde med en bil, anden trafik, uvorne unger, langfingrede mennesker etc.

Jeg kan KUN se positivt på en indhegning af haven, og jeg ville ikke turde at lukke mine elskede katte ud ellers.
    Jeg mener ikke at du tager noget ud af dine katte ved ikke at lade dem løbe for lud og koldt vand, og de bliver jo ikke mindre rovdyr af ikke at få lov at løbe over vejen!
    Katte savner ikke noget som de ikke kender noget til!!
    Den eneste der føler sig hæmmet, vil jeg mene er dig. - Og det kan jeg ikke forstå.

Jeg synes at du skal gøre hvad du føler for, men jeg kan godt huske hvor ødelagt du var da du fandt Trille, og kan du virkeligt holde ud at skulle opleve det igen, og udsætte dine små killinger for den fare??

• #10   26. sep 2006 jamen Camilla,

jeg har svært ved at modsige dig, for du har fat i noget af det rigtige, det kan jeg høre.... vores have er ca. 85 kvadratmeter, sådan hvad jeg lige hurtigt kan regne ud... Hvor stor er din ??

Kunne jeg dog bare forklare dig hvorfor jeg har det som jeg har det over forum her, og hvis jeg overhovedet kan sætte ord på det....

Jeg mener som sagt stadig at mine misser skal ud, og det piner mig når specielt Buster miaver og gerne vil ud... De er dog stadig i den fase, hvor jeg går ud med dem, og det vil jeg ikke gøre her om aftenen. Så jeg synes da selv at jeg går roligt frem...

Men skal jeg bare overhøre når Buster vil ud, eller hvad ?? Skal jeg bliver ved med at hive ham og hans søster ned fra hegnet når de kommer derop... ??? Eller hvad vil du have jeg skal gøre ???

Kunne du, Camilla ( eller andre ) evt. ikke tage billeder af din indhegnede have.... ???

• #11   27. sep 2006 Jamen Bettina selv om jeg er af en helt anden mening end dig, så tror jeg nu alligevel jeg forstår dine følelser omkring dette.

Du har al mulig ret til at korrekse mig i det følgende, for det er jo "dine" følelser jeg taler om.

Du er en pige med et stort hjerte for ALLE dyr. Du har med garanti læst rigtigt mange bøger om dyr i deres "rette element". Du sluger hver en dyreudsendelse der bliver sendt i tv. Jeg har ret ikke også?
    Med den viden du så har omkring kattedyr, deres behov for at få dækket jagtinstink, ja i det hele taget deres behov for at få stimuleret deres sanser, vil du for alt i verden gøre hvad der står i din magt for dine katte, så de kan få dækket disse behov, PÅ TRODS af din angst for at de skal komme galt afsted. Du anser det for "en form for vold" udelukkende at holde katte inden døre, så hellere gå i angst og lade sine katte udfolde sig.
    Kun mennesker med et stort hjerte for dyr, kan tænke sådan. Det er ikke nemt at tilsidesætte sine egne behov, for det man tror på.

Ja sådan mener jeg altså du har det smiley
    At jeg, som sagt, har en helt anden holdning til at holde kat, er en anden ting.
    Blot tror jeg det er vigtigt, at vi hver især forstår hinandens holdning til dette "indekat/udekat" noget, selv om det for mange er svært at acceptere, at nogen vil lade deres katte gå løs (inclusive mig :-)) og at det for mange er lige omvendt.

• #12   28. sep 2006 Jeg ved ikke lige, hvir stor vores have er, men her er da et link til et billede af vores indhegning smiley
    (link fjernet)

Kommentér på:
Skønt at se mine misser løbe i det fri

Annonce