{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.113 visninger | Oprettet:

Katten laver uden for bakken ? {{forumTopicSubject}}

Som tidligere skrevet har jeg taget en vildkattekill. med hjem i onsdags.
For at hundene og den skulle vende sig til hinanden har den dels været i et mega bur i stuen og dels frit i stuen.
Den har sin kattebakke og mad stående i buret.
Det går fantastisk godt med den og hundene.
MEN I NAT HAR DEN BESØRGET STEDER I STUEN foruden i sin kattebakke.
HJÆLP. KAN jeg få denne killing til kun at besørge i sin bakke eller udenfor når den får lov til at komme ud istedet for i min stue.
Den har jo ikke lært at det er i bakken det skal foregå. Indtil nu har den jo kun levet udenfor.
VÆR SØD AT SKRIVE NOGLE SVAR TIL MIG.
ERFARINGER.
Det stinker jo forfærdeligt og er ikke til at få af tæpper og møbler igen.
SKAL jeg få den aflivet i stedet for????????
Kan den aldrig blive stueren.
Det gør mig virkelig ked af det.Troede jeg havde gjort det godt for denne lille vilde killing. Men det har jeg måske slet ikke.????????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Katten laver uden for bakken ?
  • #1   1. okt 2006 hvor gammel er katten ca?
    Vil os sige du skal tage bakken ud af buret og se om det hjælper.

    Hvorfor må bakken&maden aldrig stå sammen ? s: det har soffis gjort i de 9 år hun har været her .. ?


  • #2   1. okt 2006 Hej igen.
    Tror måske ikke jeg har forklaret mig godt nok.
    Killingen går både ind i buret og udenfor i stuen og besørger.
    Buret er for at den ikke skal komme ud i den fri natur sådan lige med det samme på egen haånd når jeg har terr.døren åbent i det gode vejr.
    Den har fri adgang til hele stuen og buret når det er nat.
    Og buret har også været en god ting fordi muine 3 hunde så har kunne lære den at kende under betrykkende forhold.
    Den har overhovedet ikke nogen problemer med foderet står i buret. Den tømmer skålen hurtigere end jeg kan fylde den op.
    Den er heller ikke bange for at gå i buret.
    Så på den igen hvis der er nogen af jer som har erfaringer med vildkattekill. og hvordan de bliver renlige.
    Håber meget på flere indlæg, for hvis killingen har besørget i tæpper og møbler i nat igen så må jeg vælge at få den aflivet.
    Jeg vil gerne sætte kattebakkeb uden for buret. Men har en ide om at det blot vil gøre den endnu mere forvirret fordi den nu hele dagen siden onsdag har brugt bakken i buret.
    Problemet er om natten når den er alene i stuen og buret.


  • #3   1. okt 2006 Er der virkelig ikke flere som kan hjælpe.???
    Hvis der ingen hjælp er her inde på et katte forum hvor skal jeg så henvende mig.?????


  • #4   1. okt 2006 Ja men tak for det råd. Men de vildkatte de får ind. er jo lukket i bur hele tiden og hvis de ikke kan håndteres bliver de aflivet.
    Kattebakken bliver skiftet hver gang den er blevet brugt.
    Men jeg kan jo også vælge at lukke katten ud i bryk. om natten. Der står en kattebakke til den kat jeg har i forvejen. Og hvis den besørger uden for bakken. Så¨er der jo ingen tæpper og møbler.
    Jeg vil meget nødig aflive den. Så jeg må igang med min egen fantasi.
    Jeg troede bare at i sådan et forum ville der være flere end mig som havde taget en vilkatt. kill ind.
    Sorry my mistake.


  • #5   1. okt 2006 Først og fremmest nej den skal ikke aflives. jeg fik for 1½ år en vildkilling fra Grækenland og hun havde da også uheld andre steder end bakken i starten, det har noget af gøre med at de ikke er vandt til at være i et hjem der er mange andre lyde og lugte end de har oplevet før, min er født på gaden og havde aldrig været i mennesker hænder før jeg fik hende 11 marts 2005. Hun er 100% renlig nu og en helt normal kat.. Jeg satte flere bakker frem gerne i hjørner osv hvor hun havde fred fra de andre dyr og i løbet af 3 dage var hun renlig, jeg lod bakkerne stå et stykke tid og efterhånden som jeg kunne se at hun stoppede med at bruge nogen af dem blev de fjernet og i dag har vi en bakke oven på og en i underetagen. Så du skal bare tage det med ro den kan godt lære det, bare frem med nogen flere bakker.

  • #6   1. okt 2006 Katten er en han. Og skal være fra apr. Og igen det er om natten problemet er der. Undskyld der sover jeg.
    Jeg synes det ikke er fair at bebrejde mig at jeg overvejer at aflive den.
    Har du prøvet at få overskidt dine møbler og tæpper, af en kat.???
    Har du i det hele taget prøvet at give en vildkat en chance??? Eller ????


  • #7   1. okt 2006 Hejsa...
    Jeg har selv haft en vild killing, hvor både den og forældrene var vilde... Han blev fanget med et net, og er i dag alletiders kat (kan ikke ses på min profil)
    I starten tog vi ham og satte ham ud i bakken hver eneste gang han så meget som satte sig ned... Vores ihærdighed gav pote, og efter nogle få dage, eller en uge, var der kun meget få uheld med ham...
    Dog skal det lige siges at han var syg med lungebetændelse da vi fik ham (alle hans søskende var døde en uge efter) så han var let at få fat i og sætte ud i kassen, da han kun havde energi til at sove og luske lidt rundt...

    Tror helt sikkert at det kan lykkes at gøre en vildkat renlig, men det er selvfølgelig et problem om natten når du ikke kan være over ham. Har du ikke en gang, et køkken eller et andet sted hvor der ikke er gulvtæppe på, hvor han måske kan være om natten de første dage???

    Alt muligt held og lykke med det lille kær, håber det kommer til at fungere...

    Knuzz


  • #8   1. okt 2006 Kirch ja jeg har prøvet det du beskriver mange gange!!! og NEJ jeg har ikke givet op min ene kat er som sagt fra Grækenland, en af de andre er født som vildkat på Bornholm og skulle have været aflivet, hun er i dag 4½ år og bor stadig hos mig, selvom hun de første mange måneder tissede i min sofa og lavede stort i min seng og helst i min dyne som blev vasket dagligt.

    Jeg har haft over 10 hunde i pleje for Græskehunde som alle er kommet fra gaden, de 2 første var hvalpe på 9 uger der var fyldt med orm og lavede ikke andet en af lave på mit helt nye gulvtæppe og det der kom ud var orm, blod og l.... Gulvtæppet holdt 14 dage så røg det ud igen...


    Så du er ikke den eneste der har prøvet at få ødelagt dit hjem, hvis du efter 3 dage overvejer at aflive killingen, skulle du nok en anden gang tænke lidt over hvad der er vigtigst for dig, et levende dyr eller dine møbler???


  • #9   1. okt 2006 og det skal lige siges at begge mine "vildkatte" kan ses på min profil det er nemlig Chira og Hønen.

  • #10   1. okt 2006 Nadja. Du har redet min week. Tusind tak. Det var det jeg manglede. En som kunne fortælle, at det handler om tid, og det kan lade sig gøre.
    Den er bare så klog og dejlig.
    Jeg har taget fri til og med i dag. Så starter min vagt igen i mogen eftermidd. Så må han være i brygg. mens jeg er på arbejdet. Ikke i stuen. Det tør jeg ikke for hundene. Selv om de har det sjovt sammen er det noget andet når de skal være alene hjemme.


  • #11   1. okt 2006 Hvis du ikke tror at dine hunde vil æde den så lad hver med at slille dem ad når du går, det vil bare gøre at der går længere tid inden de vænner sig til hinanden... Jeg har aldrig skildt mine ad når jeg er gået fra dem hverken hunde eller katte for de skal lære at enes og så længe jeg føler mig sikker på at de ikke bliver ædt så skal det nok gå...

  • #12   1. okt 2006 nu skal jeg altså lige lufte et par hunde kommer tilbage senere...

  • #13   1. okt 2006 MB osv. Det var nu ikke for at gøre den renlig. Men fordi den skulle tilvendes hjemmet og hundene uden hundene skræmte livet af den. Der for buret.
    Jeg har åbenbart svært ved at skrive så nogle af jer kan forså hvad jeg skriver.
    Men tak til dem som har givet mig konstruktiv hjælp.


  • #14   2. okt 2006 Christina. Det gør jeg også om dagen og aftenen. Problemet er om natten.
    Har stillet en ekstra kattebakke op.
    I nat var der kun besørget een gang i den ene sofa.
    Har bestilt tid igen hos dr. dyr.
    For dens mave er enormt stor, og så drikker den vand i eeen uendelighed. Så jeg skal lige have den tjekket hele vejen igennem. Også hvor gl. den er.
    Kan katte have sukkersyge????


  • #15   2. okt 2006 Kirch prøv at dække din sofa med sorte sække om natten det er ikke sjovt for dem at lave på så kan det være den lader være...

  • #16   2. okt 2006 Nadja.
    Tak. En super god ide.


  • #17   3. okt 2006 Hej

    Sikke et lorte-problem du har der....

    Katte kan ha sukkersyge og nyresygdom som ville gøre dem urenlige. Fælles for dem er at de drikker MEGET.

    Er afføringen fast, for katte med lind mave syntes at ha et større behov for at få "gemt" deres pølle steder vi IKKE gider finde dem?
    Du må stille flere bakker op, måske en i fifaen...gaab tænker du nu, men den kan altid flyttes når katten ved hvad de skal bruges til, og så flyttes lidt efter lidt. Sorte sække er ikke noget det virker hos nogen jeg kender. Sølvparpir virker i nogle tilfælde, kaninskind virker næsten altid, katte kan som regel ikke li at gå/sidde på dem.

    Hvorfor kun om natten? Er den ensom og forvirret? Har den pludselig hele området? Ligger der tæppe/puderr i fifaen?

    Som "vildkat" i nye omgivelser, så ville jeg indskrænke dens bevægelser til mindre områder (køkken, badeværelse) til den faldt til ro, og til den lærte hvor den "skulle"

    Katte syntes ikke det er lækkert med mad og prut samme sted. Maden skal de nok æde, men så pøller de et andet sted (hvor du pøller kan andre lugte du er). Det er IKKE fedt for en killing, den skal helst være gemt pga. hankatte. Vildkatte har mere af den oprindelige adfærd en tamkatte. Nogle er ligeglade andre er mere sippede.

    Men urenlighed er ALTID et problem katte som ikke er i ballance har. Problemet for os er så at finde uballancen....


  • #18   3. okt 2006 Hej Anna.
    Nej dens aff. er helt tynd flydende og jeg tror du har ret i det med at begrænse rummet. I går da jeg var på arbejdet havde jeg ham i bryggerset, der er der kun besørget i kattebakken der. Da han så fik adgang til hele huset gik der 10 min så bredte der sig en stank i stuen, for så havde han skidt på tæppet.
    Da vi stod op i morges havde han kun besørget i kattebakkerne rundt omkring.
    Utroligt der kan være så meget i så lille en kat, og hans mave er alligevel så stor som en ballon.


Kommentér på:
Katten laver uden for bakken ?

Annonce