{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.209 visninger | Oprettet:

katten bruger kløer {{forumTopicSubject}}

hvordan opdrager i jeres kat til ik at bruge kløer?
Maia hun er HELT umulig..
Eks hvis jeg står og laver mad og hun sidder og mjaver og jeg ik kigger på hende kan hun finde på at hoppe op af mig med kløer hele vejen og det gør pisse ondt. Når hun skal op i møbler bruger hun også kløer.. Har også prøvet at klippe dem og intet hjælper!!

Det skal lige siges at hun sagtens kan hoppe op uden at bruge kløer for hun hopper op i vindues karmen og der er det uden klør..
Håber i kan hjælpe


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  katten bruger kløer
  • #1   10. dec 2007 det kommer med alderen.. bare bliv ved med og klippe hendes kløer, der er ikke andet der virker, husk det er kun en killing og de skal opdrages.. Hun er jo kun en baby...

  • #2   10. dec 2007 Har du nogle gode klatretræer til hende?

    Det er vigtigt at du reagerer når hun kravler op af dig og øjeblikkelig tager hende og sætter hende ned igen evt. kan du give et højt skrig fra dig.

    Vi gjorde nemlig ikke med den siameser vi havde, da jeg var barn og hun fortsatte med det da hun blev voksen. Men kun indtil en dag, hvor hun overraskede mig og sprang op på mig bagfra og kun hang i en enkelt klo i mit rygskind. Jeg blev så desperat af smerte og forskrækkelse, at jeg helt automatisk klaskede min arm om på ryggen og ramte katten så hun fløj ind i væggen. Siden dengang var hun kureret for at kravle op af mennesker. Det skal dog siges at hun ikke kom til skade så hårdt var det ikke, men tror hun fik en slem forskrækkelse.


  • #3   10. dec 2007 Jeg kommer med et kæmpe skrig når hun gør det.. Hendes små fine klør der borer sig ind i fedtet.. AV for den da smiley

    Har også klatretræ til hende, som hun vel og mærke også bruge foruden det andet smiley

    Sku lige se om jeg gjorde noget forkert andet end at råbe af hende smiley


  • #4   10. dec 2007 haha

    jeg kender det alt for godt! Min lille killing Mikkel er også helt umulig. Han er så fræk og skide ligeglad med når vi skælder ham ud. Vi er så desperate efter at få ham til at stoppe med at bruge kløer at vi enda har indført en vandpistol så vi sprøjter lidt vand på ham når han går amok. Men det hjælper heller ikke..

    Vi aner ikke hvad vi skal gøre :b det gør satme nas!


  • #5   10. dec 2007 Anne: Desperat er lige ordet.. Nogen gange er det lige før at hun bliver en fritløbende kat smiley
    DEr er ik ordet for hvor nas det gør


  • #6   10. dec 2007 Marie: Hun er pisse nysgerrig smiley Der er intet der skal gå forbi hende næse smiley

  • #7   10. dec 2007 og ryg smiley
    Synes hun er blevet meget slem med sine klør.. hun bruger dem også meget når hun skal lege


  • #8   10. dec 2007 Jeg har fundet noget her om emnet på inges kattehjem under aggression. http://www.ingeskattehjem.dk/#Aggresion. fandt også dette på google:

    Bid og kradsen i hænder

    Udstød korte klagende hyl som dem en såret kat kan lave. Træk din hånd til dig (eller hvis dette vil betyde en række flænger i hånden, så lad den blot blive slap), vend ryggen til katten og ignorer den i nogle minutter. Der er forskellige meninger om hvorvidt man overhovedet skal tillade nogen form for angreb mod hænder. Du kan bruge samme metoder til at træne katten uanset hvad du foretrækker. Hvis du helt vil vænne katte fra at angribe hånden skal du hyle så snart angrebet starter og i stedet tilbyde katten et legetøj. Hvis du vil tillade en vis form for angreb, så start hylene når kløerne eller tænderne kommer frem. Husk at hvis katten overhovedet ikke har lært at bruge et menneske som legetøj vil den være mere pålidelig sammen med en ny baby. Du kan også prøve at hvæse af en kat, der insisterer på at angribe dig.

    Håber at I kan bruge nogle af rådene.



  • #9   10. dec 2007 Tina: Mange tak for rådet.. Min niece og nevø går de fra.. Det er på deres præmisser om vores katte vil vores gæster eller ej og det har min niece lært.. Min nevø bliver et år her til februar så han rører dem ik lige..

Kommentér på:
katten bruger kløer

Annonce