{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
673 visninger | Oprettet:

Pris på killinger {{forumTopicSubject}}

Vi må jo med sorg indse, at når tiden nærmer sig, så kan vi ikke beholde alle vores dejlige killinger som Nuggi har født.. Vi regner med at tage 200-500kr for dem, måske mere.. vi har ikke helt overvejet det endnu, da de jo stadig er så nye, så i må ikke tage mig på ordet med prisen endnu...
Men det det her indlæg i virkeligheden handler om, er et skænderi jeg havde med en på mit arbejde idag.. han mener, at man ikke kan tage mere en 50kr for en huskat eller bladnings kat, da de i hans øjne er uden værdi.. han synes jeg var sindsyg fordi vi vil tage så meget for dem, han troede nemlig han kunne købe en til ungerne i julegave for 20kr... Hvad tror han om os??? Vi vil netop sætte prisen lidt højt så vi er sikrede, at det er nogel særiøse købere som får dem...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på killinger
  • #1   6. okt 2006 Jeg vil give dig ret, mange vil kun give 50 for at kat bare for at få en...
    men dem som virkelig øsnker sig en kat er også villig til at give det ekstra...
    Så jeg er ganske enig i at din pris er ok... - det det kan jo så også være at de bliver svære at komme af med..


  • #2   6. okt 2006 Det gør ikke noget de er sværere at komme af med.. vi vidste det jo fra starten af, men vi vil hellere beholde dem det længere, og så sørge for et godt hjem.. Vi har måske nogle venner som tager en af dem, som legekammerat til deres chihauhau hehe, men vi går meget op i hvem køberne bliver

  • #3   6. okt 2006 altså 50 kr kan jo ikke engang dække dyrlæge tjek og vacine så hvad er han da for et fjols...

  • #4   6. okt 2006 Vi skal forresten kun af med 4 af dem, måske 3..

  • #5   6. okt 2006 Sabrina: en tungnem slagter... han er slet ikke berretiget til dyr synes jeg.. han gav sine børn kaninunger væk da de var 7½ uge..?! man plejer at sige at de skal være ældre... han tænker ikke på dyr som noget værdifuldt... ville ikke engang overlade en skorpion til den mand

  • #6   6. okt 2006 jeg syntes og det er ligemeget hvor hurtigt de bliver afsat.. Så længe de får gode hjem.. DU siger i kun skal af med 3 eller 4 i beholder måske selv 1 eller2??

  • #7   6. okt 2006 desværre er der mange af de mennesker... men folk er os tit ved at falde om når de høre at jeg har givet mellem 1000 og 1500kr pr kat hvilket er meget billigt efter min mening...

  • #8   6. okt 2006 Der er ingen tvivl om at de er sværre at få solgt.. Men det bliver klart også mere reele købere der køber, og man kan sælge misserne med god samvittighed... SAMT hvis jeg som køber skulel give 'så mange' penge for en huskat, så ville jeg da også gå med den tanke, at dem som havde solgt den ikke var helt ligeglad med hvor killingen kom hen og med dens velbefindende..

    Det kan du skam gøre med god samvittighed...


  • #9   6. okt 2006 Sabrina - jamen dine er da også racekatte eller langhåret...... Jeg ville da også være indstillet på at skulle jeg ud og have en langhåret kat, så ville den koste mere. Jeg ved ikke hvorfor, for en kat er jo mere eller mindre en kat.. Selvf. har den forskellig temperament alt efter race og sådan.. men en kat er jo i store hele en kat... Langpelset eller ej...

  • #10   6. okt 2006 jeg syntes også at 1000-1500 er billig for en kat, for men køber jo kun dem man gerne vil have når man skal give så meget for dem... Så køber man dem jo ikke bare for at have dem.. Så ganske enig mere reele købere - og dyreelskere..


  • #11   6. okt 2006 Christine: ja, Nikolajs mor beholder en sammen med Nuggi, og så tager vi måske en, hvis vi får en lejlighed hvor vi må have kat...:)

  • #12   6. okt 2006 Nicolai: Nå for søren... Må i ikke have kat der hvor i bor nu ???
    Men det er også dejligt med en killing af Nuggis kuld, så kan i se om killingen ligner sin mor når den vokser op smiley


  • #13   6. okt 2006 betina: for folk der ikke har katte tror jeg ikke de tænker på hvor lang pelsen er rent pris mæssigt. jeg blev os spurgt om hvad forskellen på en huskat og mine racekatte var siden de kostede så meget men shabe kostede kun 1400kr og han har eu pas og er international champion som fertil så synes da han var mega billig men det syntes de altså ikke :o)

  • #14   6. okt 2006 Bettina: jeg synes også det er rimeligt.. hvis det nu var en perser eller sådan noget er folk villige til at betale flere tusinde kr. men mange mener jo at huskatten er så almindelig..
    jeg synes bare at de fortjener et godt hjem og det sikre man sig ved at man tager en god sum for dem, som du også siger


  • #15   6. okt 2006 Jeg ved bare at for mig er Nuggi lige så meget værd som alle racekatte, så derfor så håber jeg at der også er nogle derude der er villige til at betale prisen og tage dem til sig...


  • #16   6. okt 2006 Christine: Vi bor stadig hos hver vores gamle.. jeg (achena) er kun lige blevet 19 år i foråret.. men vi søger med lys og lygte efter en lejlighed.. vi vil gerne have en af misserne med.. Nuggi skulle egentlig have flyttet med, men vi synes det er synd for hun er udekat, og hun vil savne huset og området for megetm og hans mor er også meget knyttet til den, så det er fint nok...

  • #17   6. okt 2006 Ganske enig Nikolaj... Racen har intet med at gøre hvor glad man er for sin kat...

  • #18   6. okt 2006 achena: jeg ville tage 600kr for dem hvis de os bliver vacineret osv som et minimun for vil folk gi det så er jeg os sikke på de får et godt hjem..

  • #19   6. okt 2006 Nikolaj ( Achena ): Nå ja okay, det siger jo en del så smiley
    Men prøv at søge på nettet efter privat leje af lejlighed der må man ofte have husdyr...


  • #20   6. okt 2006 Christine: nej, vi elsker Nuggi meget højt.. hun er så charmerende, og alle der møder hende blive rligeså vilde med hende, som de gør for en af vores kammeraters perser (selvom den også er for skøn)...

  • #21   6. okt 2006 Christine: det har vi også gjort.. men det skal helst være i roskilde.. Nikolaj arbejder inde i byen og jeg skal til næstved hver morgen fra juni måned af.. så vi skal helst bo lige i midten.. der er bare ikke så meget


  • #22   6. okt 2006 Jeg synes en pris mellem 200 og 500 kr. er helt i orden, hvilket en masse andre, som jeg kan se, også er enige med mig i smiley
    Det siger jo også en del om de mennesker en 'normal og billig' kat har været ved. At de sætter pris på dem, og at de tænker på hvor de kommer hen.
    Self. hvis det er gode venner o.lign. ville jeg personligt sætte rabat på dem, men altså, du skal bare ikke sælge en killing til ham den 'onde' slagter o.O



  • #23   6. okt 2006 Malene: mine venner for nok også prisnedslag..
    Bare rolig slagteren får ingen kat!!! ville som sagt ikke engang sælge ham en skorpion (hvis jeg havde en)...


  • #24   6. okt 2006 Prisen er vel iorden, alt efter hvad der følger med.
    Vi forventer at tage 1500 for vores, som er blandingskillinger, dog langhårede.
    De vil være passet med orme og loppe kur og have fået første vaccine, samt sundhedsbog, vi er da stadig i tvivl om det er den rigtige pris.
    Du kan se dem her:
    (link fjernet)

    Claes


  • #25   6. okt 2006 Achena: Ej jeg kan godt se når det er i en så stor by kan det godt blive besværligt... men der er desværre ikke andet for end at blive ved med at prøve - og have tålmodighed smiley
    Mine misser er også bare alm huskatte men elsker dem og ville ikke give dem op, så prisen er fuldstændig underordnet..


  • #26   6. okt 2006 Claes: vi overvejer også at gå højere op i pris.. de fortjener jo det bedste.. men nu bestemmer nikolaj og jeg desværre ikke alene... forresten skønne killinger

  • #27   6. okt 2006 Christine: ja, det er svært, men vi håber meget på måske at få noget i trekroner, der er der måske en lejlighed ledig vi kan få

  • #28   6. okt 2006 Sabina (legemoster):
    Vi vil heller ikke gå under den pris.. Jeg aner ikke hvad slagteren regnede mig for.. vi elsker hver og en af de små pus, og vi vil ikke "give" dem væk ved at sælge dem alt for billigt....


  • #29   6. okt 2006 Sabina: ja, og så har vi en del venner der lige er flyttet derud.. jeg har skrevet til boligselskabet og spurgt om hvor store muligheder vi har for at få en derude...

  • #30   6. okt 2006 Charlotte: det er også af min opfattelse.. man bruger jo mange penge på dem indtil man skal af med dem, og det kan godt være en dyr førnøjelse

  • #31   6. okt 2006 Det kunne i hvert fald være dejligt hvis i fik en lejlighed, og specielt hvis det er den i gerne vil have - held og lykke med det

  • #32   6. okt 2006 Christine: vi synes de er lækre... så vi håber

  • #33   7. okt 2006 Jeg har sat mine huskatte killinger til 400 kr og det er så med ormekure og sundhedseftersyn hos min dyrlæge.. Jeg mangler kun at få solgt 1 af dem og har faktisk kun fået seriøse henvendelser på dem og folk har rost mig for at gøre så meget ud af mine killinger, selvom de "kun" var husktte.


  • #34   7. okt 2006 lotte: tror han var så billig fordi manden ville akut af med ham fordi han strintede over alt.... (det fandt vi jo så først ud af senere)

  • #35   7. okt 2006 Lotte jeg har så også tilbudt de nye ejere at de kan få første vacc med for 100 kr mere og det har de sagt ja til, jeg kan jo få det gjort en del billigere hos min dyrlæge når jeg kommer med dem alle end hvis de selv går til dyrlægen med 1... Og der følger selvfølgelig en cd med billeder, foderpakke fra RC og lidt legetøj med og så er der kontrakt på dem.

Kommentér på:
Pris på killinger

Annonce