{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
841 visninger | Oprettet:

Diarré - faste??? {{forumTopicSubject}}

Altså:
Elvis har jo jævnligt diarré og er blevet undersøgt flere gange.

Nu er det så galt igen - denne gang har det varet over 1 uge!
Den eneste forskel der er sket fra starten af er, at afføringen er blevet mere mørk og så har det fået en tykkere konsistens.

Mirakelkuren plejer at være:
ZooLac (Canikur kan han ikke lide)
Malt
Specialfoder.

Så snart han kommer på mavediæt, så plejer det at vende, men nej.

Så har jeg læst på flere dyrlægesider, at man kan faste dem - meeen... jeg er skeptisk og ved ikke hvor længe jeg skal gøre det og hvordan jeg styrer det med de andre?

Han spiser normalt og opfører sig ellers normalt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Diarré - faste???
  • #1   1. aug 2016 jeg har aldrig brugt det med at faste. men derimod så har jeg brugt kogt kylling - nogle bruger kogt fisk - og så må katten ikke få andet end det + vand.
    når katten så har fået mere stabil mad så går man over på special foder til dårlig mave,
    alt foregår meget stille og roligt - bedre med 2 dage ekstra på kylling end at det ender galt.


  • #2   1. aug 2016 Tak Anja, men han kan ikke lide hverken kogt kylling eller fisk... det prøvede jeg nemlig sidste gang.



  • #3   1. aug 2016 hvilket foder får han?

  • #4   2. aug 2016 Birk fik tit tyndmave, og det var stres, det eneste som kunne holde hans mave i ro, var Iams hairball et eller andet ?? Men det gjorde at han ikke havde splatmave, og kun en sjælden gang lidt løs mave, og det stank heller ikke så kraftigt.
    Om det dur til din kat? Men hos Birk havde Calm og den slags ikke den store effekt, med mindre han også fik Iams til hårboller.


  • #5   2. aug 2016 Ps. Han fin kikke ren Iams, det blev blandet med hans sædvanlige foder, ca 1/3 Iams, og nu og da lidt Iams som godbidder, så var det jo ham som spiste det, og de andre kunne få noget andet.

  • #6   2. aug 2016 katte må aldrig faste, kun ved operationer.

    er katten tjekket for katte sygdomme ? aids osv og er der taget analyse af afføring


  • #7   3. aug 2016 Colostrum var måske værd at overveje som tilskud - godt for mave/tarm - og mange, mange andre ting

    Iams hairball control plejer også at holde sammen på afføringen


  • #8   3. aug 2016 I går talte jeg med en dyrlæge. Elvis har stressmave og nu starter vi lige ud med Feliway. Hun snakkede lidt om at behandle stress og mht. foder så har vi lidt et problem for Freddie skal tabe sig pga. dårlig hofte. Derfor skal han fortsat helst have slankefoder - hvilket har været indstillet pga. Elvis.
    Så vi skifter lige til low Calorie Intestinal og det skal han så have i 6 uger.

    Den udløsende faktor er måske 2 nye hunde der er flyttet ind overfor - dem er han nemlig bange for.

    Han er testet for smitsomme sygdomme inkl. Giardia.

    Jeg tror jeg hopper ombord i Colostrum, så håber jeg bare at han vil spise det....


Kommentér på:
Diarré - faste???

Annonce