2.562 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

flænsede trædepuder....??? flænsede trædepuder....???

NimNim er kommet til skade med din pote, ved ikke hva der er sket med poten, men alle så træde poter er flænset, tænker det kan være hun har tråt på en varm kogeplade, har været hele hutten igennem for at regne ud og undersøge hva det kunne være, men kan slet ikke finde spor af hva det kan være og der har intet blod været, så det tyder på et barndsår, det er ca en dag gammel men har først set det i dag....

hva kan jeg rense det med og eventuelt smøre det med???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  flænsede trædepuder....???
  • #1   10. okt 2006 Først ville jeg ringe til dyrlægen for råd om hvordan man bedst renser trædepuder, der muligvis er brændte. Hvis der er sår på trædepuden, kan der muligvis gå betændelse i, som jo så skal behandles med antibiotika...

Ellers ville jeg prøve at rense det med vand eller klorhexidin, hvis du har... Derefter ville jeg smøre trædepuderne med noget aloe vera salve eller kopattesalve.

Er NimNim generet af det på nogen måde?
    Er NimNim indekat? udekat? inde- & udekat?

• #2   10. okt 2006 oki har renset det med vand, det virker ikke betændt men det gør ondt på hende når jeg trykker på dem, men hun lader mig gøre det.... hun halter ikke og har ikke vist tegn på smerte under leg og virker ellers frisk... hun er kun indekat og jeg har ingen skarpe genstande på gulvet, væg eller andet som hun kunne være kommet til at skære sig på, hun har lige lært at hoppe op på køkkenbordet og kan jo godt have hoppet op på en varm plade.. skal lige siges at jeg altid slukker dem after brug, men der kan jo gå lidt tid før de er kølet ned og tænker så at hun kan have tråt på den der... men det er kun den ene pote der er skadet...

• #3   10. okt 2006 Katte har en ualmindelig høj smertetærskel, dvs det skal *virkelig* gøre ondt, før de viser det.
    Det er godt, at du har fået lov at rense poten - det er mindre godt, at poten er øm ved berøring. Hvis poten ikke er mindre øm imorgen, synes jeg bestemt, du skal få en dyrlæge til at se på det.

• #4   10. okt 2006 Charlotte,
    Du ved ganske åbenbart mere om brandsår end mig smiley
    Jeg var ikke klar over, man ikke måtte smøre brandsår med salve - hvorfor egt ikke?

• #5   10. okt 2006 ja det må jeg hellere......;-)

• #6   11. okt 2006 Charlotte , må jeg kopiere denne geniale redegørelse med brændsår og bruge den på min hjemmeside? smiley

Skal nok skrive at jeg har fået den fra dig smiley Vil bare samle en førstehjælpsguide på min hjemmeside, nemlig...

• #7   11. okt 2006 tusend tak for hjælpen... nu ved jeg godt hvordan man behandler brandsår eftersom jeg har teget førstehjælps kursus 6 gange og brandkursus 2.. hehe...;-) kunne bare god være der ved nogle der viste om det var andreledes hos dyr... har ikke kunnet på fat på dyrlægen i dag men prøver igen i morgen... ud over det virker hun frisk, såret heler kan jeg se.. men renser det lige igen i aften... der sidder jo fnuller i....

Kommentér på:
flænsede trædepuder....???

Annonce