Kattene acceptere hinanden-Hvordan? {{forumTopicSubject}}
I onsdags var vi på kattehjemmet, og fandt en kastreret hankat på 6 år, som vi tog med hjem.
Han er rigtig sød og kælen, men... vores andre 2 voksne katte kan ikke lide ham, selvom han går hen imod dem uden rejste børster, og søger kontakt. De hvæser og rejser børster, og er klar til angreb.
Vi har holdt ham for sig selv, men når vi så har ladet ham gå rundt i huset, søger han op på yderloftet hvor han så er indtil vi henter ham.
Hvad skal jeg gøre??? Aflevere ham igen og forsøge at finde en yngre kat, som de andre nok bedre kan acceptere eller lade dem finde ud af det selv og risikere en tur til dr. dyr???
Jeg er sgu ked af, at det er gået sådan, ville jo gerne give ham en chance selvom han er så gammel...
sep 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 152 Svar: 1.860
Naja
aug 2004
Følger: 18 Følgere: 17 Katte: 4 Emner: 37 Svar: 123
altså da jeg fik pelle havde jeg også NimNim og det tog godt en uge før han ikke spænede under sengen elller panisk rundt hvis han kom over mod ham og det er altid nemmest med en killing... jeg var også ved at opgive, men så fra den ene dag til den anden så blev de venner... men det tog godt en uges tid...
ved godt det kan være svært at bedømme om man skal lade dem klare ærterne selv... og nogle katte passer bare ikke sammen...
men efter min mening tror jeg lige i slal give det til og med weekenden, tre dage er ikke meget tid at lære hinanden at kende på...
aug 2004
aug 2004
okt 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 5 Emner: 9 Svar: 20
okt 2006
sep 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 152 Svar: 1.860
Naja
okt 2006
Vil nu tjekke "katteinfo", for at se hvad der står der.
Tak for alle gode råd. Nu er jeg ikke så nervøs længere...
feb 2006
Følger: 10 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 6 Svar: 36
Majken
Kattene acceptere hinanden-Hvordan?