537 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Når katten kradser i sofaen Når katten kradser i sofaen

Jeg havde Mitzi til dyrlægen i torsdags. Da jeg stod ved skranken, så jeg en reklame for Feliway. Der stod bl.a at det kunne bruges, hvis katten hvæsser kløer i møblerne. Og det gør hun smiley Nogle der har brugt Feliway til dette? Jeg fik at vide, at det kunne skyldes stress eller kedsomhed. Har haft katten i snart 3 år, og den har altid gjort det. Det er især armlænene og der står derfor et kradsetræ på hver side. De bliver også brugt. Har en aktiv kat, der er glad for gæster og sin ejer smiley , men derfor kan det måske alligevel være stress eller kedsomhed? Det første kradsetræ væltede ind imellem, når katten kom springende, så har egentlig tænkt, den valgte sofaen, fordi den står fast. Mitzi er en stærk lille britte, og har da fået at vide ved dyrlægebesøg mere social end normalt for britter smiley

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.
  • Hækklipning af ca. 38 m inkl. bortkørsel 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Når katten kradser i sofaen
  • #1   5. sep 2016 Ja et træ som vælter kan hurtigt blive valgt fra, jeg har fastgjort mine til vægen, men har nu et bedre træ fra Petfun det er tungt og stabilt, og selv det kan min Røde rokke med, når han laver stormløb op ad det, så der er lagt ekstra kontra vægt på bundpladen, og han vejer kun 7kg.
    Du må lære ham at der nu er trygt i træet, altså lege drillepind med ham op og ned af træet, så skulle det blive bedre, for han bliver jo aktiveret smiley Og hvis træet står godt ( nær der hvor du er mest, når du slapper af) så burde han blive gladere for det.
    Mine har så både deres træ, og hylder på vægen, og 4 minder krassedimser, en ved de fleste døre, og ved udgangene, men Røde sætter stadig kløerne i dørkamen, for at fortælle han vil ud, og i min stol, når han vil kæle, eller fortælle mig noget smiley smiley

• #2   5. sep 2016 Det lille kradsetræ er flyttet hen ved siden af sofaen, hvor det står i klemme, så det ikke kan vælte. Der står et næsten tilsvarende lille på den anden side. Katten bruger begge to men altså også sofaen smiley Endelig har jeg også et på 1.5 meter, der står et par meter fra sofaen.Katten kan godt lide udsigten deroppe fra og sommetider leger den med en bold der hænger i en snor. Men hvæsse kløer i det? Glem det smiley Alle kradsetræerne er i stuen fordi det som regel er der jeg er.

• #3   5. sep 2016 når de bruger kradsetræet- fremfor sofaen, så begynde man at flytte kradsetræet væk fra sofaen.

• #4   5. sep 2016 Det vil jeg så glæde mig til Anja n smiley

• #5   5. sep 2016 man skal altså flytte måske 5 cm af gangen. når de stadig bruger det, så flytter man 5 cm igen. sådan indtil kradsetræet står for sig selv hvor man har lyst til have det.

prøv evt også at køb nogle papkradsetræer hvor de skal bruge det vandret. mine elsker dem, og de er rimelig billige. zooplus har rigtig mange
    køber også mine hos det engelske petplanet
    http://www.petplanet.co.uk/category.asp?dept_id=5860

især nu hvor pundet er billigt. de har super mange gode ting, også nye ting. Og det tager ca 1 uge inden det kommer.

• #6   6. sep 2016 Du kan med held også lægge et tæppe over hvert armlæn, hvis det er der, det er galt - så er det jo ikke så sjov længere smiley

• #7   6. sep 2016 Det kunne jeg prøve smiley Har så et tæppe til at ligge på sofaen - det får nogle gode ælteture engang i mellem smiley

Kommentér på:
Når katten kradser i sofaen

Annonce