2.837 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 20 Svar

Kradser på døren - what to do? Kradser på døren - what to do?

What to do når katten vælger, klokken lort om natten/morgnen, at kradse på døren? Hun begynder typisk omkring 01-01:30 tiden, og så helt frem til klokken 07:00 med måske en times mellemrum.
Hun er halvandet år og neutraliseret. Har en anden kat hun kan hygge/lege med, kradsetræ, mad, vand, steder hun kan komme op og sidde og trone osv. Og både min mor og jeg er ved at blive lidt småirriterede over at hun gør det.
Min mor har foreslået vi kan afprøve sølvpapir, men hvad siger I?
Og nu ikke noget med at slå mig ihjel og flå hovedet af mig, jeg har stadig meget at lære om katte :).

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Opsætte og skære loftlister i forskellige grader.(Kongens Lyngby) 700 kr.
  • Butiksskilt strammes 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kradser på døren - what to do?
  • #1   17. okt 2014 Og nu ikke noget med at slå mig ihjel og flå hovedet af mig
    Det kunne vi aldrig finde på smiley :D smiley

Først hvis det kan trøste dig så er der mange andre der tidligere har oprettet tråde om samme problem, så du er langt fra alene smiley :P smiley

For at hjælpe dig bedst muligt så er jeg nød til at stille nogle spørgsmål..

1. er det indekatte??
    2. giver du vådfoder?? Hvis du gør så er det en rigtig god ide at give en stor portion vådmad lige ved sengetid, for en mæt kat er som regel en træt kat, og så vil du i det mindste måske få fred indtil kl. 4-5 stykker smiley
    3. Hvad gør du (din mor) når katten kradser på døren?? Hvis i giver den opmærksomhed enten via åbne døren eller snakke til katten, så lad være med det, for så opnår den sit mål, nemlig at få opmærksomhed, grunden til katten gør det er fordi den keder sig og vil have opmærksomhed..
    4. hvis døren er åben til dit soveværelse, hvad sker der så, larmer den så du ikke kan sove eller???
    5. Sørger du for at lege med katten om aftenen så du får kørt den træ??

• #2   17. okt 2014 Enig med Heidi smiley

• #3   17. okt 2014 Får de mad om morgenen?

• #4   17. okt 2014 Det er jeg da glad for, Heidi, hehe :D.

1: De er halvt om halvt pt. Vi har ikke fået sat kattelem op, så de er ude når døren står åben og bliver kaldt ind om aftenen når det er mørkt, typisk omkring 22 tiden.
    2: Det gør jeg ja. Dog ikke hver dag, men det vil jeg da prøve at give dem inden sengetid så!
    3: De (begge katte) sover inde hos mig på mit værelse. Jeg plejer at sige ARG til hende, men kan da godt se jeg måske skal stoppe med det hehe :).
    4: Har aldrig min dør åben om natten, som sagt sover de hos mig :).
    5: Ja, jeg leger med hende og de leger også rigtig meget sammen om aftenen med en masse spurten frem og tilbage :).

Beltane: Ja det gør de :).

• #5   17. okt 2014 Jeg vil fodre om aftenen/eftermiddag så smiley Katten har fundet ud af at det er når i er vågnet i giver mad.. Så er det jo bare at vække jer smiley

• #6   17. okt 2014 Hmm det vil sige de er i værelset sammen med dig om natten og kradser altså på døren for at komme ud???

Har du mad vand og bakke inde på dit værelse??

Jeg tænker lidt at det måske er fordi at pladsen bliver begrænset om natten, var jeg dig ville jeg lade døren stå på klem, min Tøsen sover også ve mig om natten men min dør står altid på klem så hun lige kan komme ud hvis hun har lyst, kunne være hun lige ville strække benene eller der blev for varmt i værelset, jeg har bare en dørstopper til at stå så døren ikke står piv åben og en æske mellem dør og karm så den ikke lukker for hende..

Kunne det være en mulighed at prøve??

• #7   17. okt 2014 Klart punkt 4, der er årsagen til kradseriet. Så det er bare at lade døren stå åben. smiley

• #8   17. okt 2014 Det vil jeg prøve så, Beltane c:.

Heidi - Jep.
    Har det hele derinde også. Kan godt se hvad du mener med at hun måske synes der bliver for trængt. Vil snakke med min mor om det kan være en mulighed at lade døren stå lidt åben, så hun også har gangen at rende i.

Tak for forslag :).

• #9   17. okt 2014 Hvad er grunden til at hun ikke har adgang til resten af huset om natten?

• #10   17. okt 2014 At vi ikke kan have alle døre åbne hele tiden og der kun er kattebakke oppe hos mig og ude i bryggerset :).

• #11   17. okt 2014 Forstår ikke helt. Kan døre til fx gang, bryggers, køkken, stue da ikke være åbne?

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #12   17. okt 2014 Hejsa

Hvad er årsagen til at i ikke kan have alle døre åbne hele tiden.?

Man kan jo købe en ekstra kattebakke til. smiley

• #13   17. okt 2014 Det er ikke mit hus men mine forældres, og de vil ikke have at alle dørene er åbne :). Så derfor 'kan' de ikke være åbne hele tiden.

• #14   17. okt 2014 Jeg har heller ikke alle døre åbne om natten, men det er for at holde på varmen, da vi har rum i huset hvor der ikke er varmekilder, men derfor har jeg stadig døren til gangen stående åben så katten kan komme væk hvis hun syntes det bliver for meget at være sammen med mig..

• #15   17. okt 2014 Har også snakket med mor og vi prøver at lade min dør stå på klem nogle dage og ser hvordan hun reagerer på det. Vi kan/vil bare ikke have ALLE døre i hele huset åbne :).

• #16   18. okt 2014 Der er jo ingen der siger, at ALLE døre i HELE huset skal være åbne - men bare til et par andre rum, hvor katten gerne vil være.
    Og hvis det kun er en kedelig gang, hun får adgang til udover dit værelse, så tror jeg altså ikke det er nok til at løse problemet.

Nu kender jeg ikke størrelsen på dit værelse, men mad og grusbakke kan nemt komme til at stå for tæt i et lille rum.

• #17   18. okt 2014 Nej, det ved jeg godt Tinka. Men min mor og far vil ikke have at døren til gang/køkken står åben. Det kan jeg ikke gøre noget ved, eftersom det ikke er mit hus :).
    Nu ser vi hvordan det går de næste par dage.

• #18   18. okt 2014 Mon ikke dine forældre kan give sig lidt på det princip med dørene, hvis det kan sikre din nattesøvn, og forbedre kattens trivsel....

Hvis det har noget med varmeforbrug at gøre (?) , så kunne man sætte en kattelem i en dør fx til stuen.

• #19   18. okt 2014 Nej, det kan vi ikke. Da jeg prøvede med døren i nat måtte jeg gå ned og lukke hende ind i stuen og tage Figaro, vores hankat med op til mig da de begge begyndte at bruge gulvtæppet til at kradse i. Min far sover i stuen men har ikke oplevet problemer, så for fremtiden får hun lov til at sove i stuen/køkkenet hvor der er åbent til bryggerset så hun kan komme til kattebakke og har mere plads. Figaro er der ingen problemer med om natten, udover han lægger sig på ens hoved hehe.

• #21   18. okt 2014 Nox gider desværre heller ikke bruge det kradsetræ jeg har, Figaro derimod elsker det.

Kommentér på:
Kradser på døren - what to do?

Annonce