{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kat kradser på døren :(
  • #1   21. feb 2010 hvor gammel er katten ?

  • #2   21. feb 2010 3,5 år.. og er først begyndt på det for en uge siden..

  • #3   21. feb 2010 hmm måske han keder sig eller er i løbetid min begyndte nemlig osse først for en uges tid siden og det er ca hver gang det er parringsæson

  • #4   21. feb 2010 han er kasteret... han bliver aktiveret hele dagen.. men det hjælper intet..

  • #5   21. feb 2010 Min røde bamse på knap 2 år, er også pludselig begyndt at krasse på døre, selv om de står vidt åbene.

    Det eneste der er at gøre er at starte forfra med opdragelsen. Dvs stå op, flytte katten hen til krassebrættet og rose den når den krasser der.

    Lyder ikke specielt tillokkende klokken æv om natten, men det er desværre den eneste vej frem.

    Held og lykke.


  • #6   21. feb 2010 fordi de er neutraliseret betyder det ikke nødvendigvis de ikke kommer i løbetid..............
    hmm måske lidt gå væk kat på døren er løsningen dog ikke her i huset da jeg har valgt at leve med det som det nu en gang er


  • #7   21. feb 2010 jeg kan ikke leve med det, hehe nu er søvn jo en vigtig ting i livet smiley men må jeg bare forfra med opdragelsen så.. øvøv

  • #8   21. feb 2010 Carina K.

    Jeg har forståelse for at Kaplan krasser på badeværelsesdøren når jeg lukker ham ude, men ikke når han krasser på en åbenstående soveværelsesdør midt nat.

    Jeg har heldigvis et krassebræt lige udenfor soveværelset så jeg skal ikke så langt og gør efterhånden turen halvsovende.

    Rigtig god nattevandring til dig



  • #10   21. feb 2010 Det gør neutraliserede hunkatte nu heller ikke da kønsdriften ikke er tilstede længere.

  • #11   21. feb 2010 Jeg havde tidligere et problem med min hunkat Senna (den gang killing) med kradsen på soveværelsesdøren om natten. Fik rådet herinde om at klistre staniol på døren. Det hjalp lidt...måske du også kan bruge det trick. Ellers lyder det også fornuftigt at starte forfra med opdragelsen smiley

  • #12   21. feb 2010 Der må være en grund til, at han pludselig er begyndt på det. Hvilken dør er det, han kradser på?

    PS: Brug ørepropper.


  • #13   21. feb 2010 tinka> jeg kan ikke sove med sådan noget i ørene smiley jamen det begyndte efter han var lidt hurtig på poterne og smuttede forbi mig og ind i soveværelset inden jeg fik lukkede døren og derefter er han begyndt på det.. og gider ikke have dyr i soveværelset smiley

    Mette< larmede det ikke bare helt vildt smiley


  • #14   21. feb 2010 Nååeh sådan. Så er det jo klart, han fortæller dig, at han vil iiiind.

    Hvordan kan det være at du ikke vil have ham hos dig i soveværelset?
    Jeg tror, du ville få mere søvn hvis du lader ham have adgang til det soveværelse, i stedet for at lukke døren for ham.


  • #15   21. feb 2010 Tror ikke der er noget at gøre, han vil jo ind og putte med hans mor smiley og føler sig ensom ved at sidde der ude. Du vil helt sikkert få mere søvn ved at lade ham komme ind til dig. Hvordan kan det være du ikke vil have katte i soveværelset?

  • #16   21. feb 2010 jamen det begyndte efter han var lidt hurtig på poterne og smuttede forbi mig og ind i soveværelset inden jeg fik lukkede døren og derefter er han begyndt på det.. og gider ikke have dyr i soveværelset smiley


    LOL - nej undskyld det forklare jo alt. Han har jo opdaget hvor det er du forsvinder hen om natten og tja han vil med.

    Om man vil have katte i soveværelset er jo en smags sag og op til hver enkelt. Mine sover alle i sengen ren råhygge efter min smag!

    Du skal bare holde fast i at han ikke skal derind, og så ellers igang med at vænne ham af med at skrabe på døren.

    Kaplan syntes åbenbart at det er hyggeligt at kradse på døren så han vækker os alle sammen, men efter hånden er det kun et par gange om ugen jeg bliver vækket ved at han krasser. Dog hver gang jeg udelukker ham fra badeværelset! *G*


  • #17   22. feb 2010 Uffe> hvor har du den ide fra med jeg ikke gider ham?

    Tinka> vi har prøvet og have alle dyr i soveværelset, men jeg vågner bare en af dyrene rør på sig eller andet og generelt af den mindste lyd. Så der fik jeg slet ikke sovet. Ingen af vores dyr kommer i soveværelset overhoved længere. Men der var intet i langtid efter alle dyr røg ud igen indtil han lige smuttede forbi benene på mig, derefter begyndte han på det.

    Alle dyr bliver aktiveret hele dagen, og det er kun alfa der gør det med døren. De får alt den opmærksomhed de kræver i løbet af dagen. Men vil da have min natte søvn, det måske for meget og forlange? smiley


  • #18   24. feb 2010 der skulle ikke stå uffe men ulla..

  • #19   17. aug 2012 Jeg oplever præcist de samme problemer med min kastrerede hankat. Lige i øjeblikket er det særdeles slemt. Mine katte får heller ikke lov til at komme ind i soveværelset, da jeg også vågner af bare den mindste lyd! Jeg sov så elendigt, den første tid de fik lov til at komme ind i soveværelset. Da vi besluttede os for at lukke døren vænnede de sig hurtigt af med at sove inde hos os. De har hinanden og bliver også aktiveret i løbet af hele dagen og plejede at sove det meste af natten i stuen. Men de sidste par uger bliver min hankat så "ulykkelig" i løbet af natten og piver og kradser konstant på døren. Vi er oppe flere gange i løbet af natten, sørger for han har mad osv. Det hjælper en times tid og så begynder han igen. Har prøvet med gå væk spray. Vil helt sikkert prøve med stanniol på døren også!!

  • #20   5. nov 2012 Jeg melder mig til flokken, min kastrerede hankat på knap 9 måneder har vi også haft enormt mange problemer med mht kradsen på døren til soveværelset.
    Vi startede med at lade alle døre stå åbne så de to pelskugler havde fri adgang til hele lejligheden, også til soveværelset når vi lå og sov, men det varede ikke mange måneder før vi begyndte at lukke døren om natten - jeg tror kattene har fået den idé at vores seng er det ultimative legepalads. De opfører sig helt åndssvagt så snart de kommer op i sengen, springer og hopper og leger og slås og larmer, det er simpelthen så sindssygt så meget de kan larme når de leger.
    Så lukker vi dem ud, så går der et halvt minut så kan man høre Abraham sidde og skrabe og kradse og miave. Ivey derimod har ikke noget imod det, hun lægger sig bare op i vindueskarmen og kigger på fugle.

    Vi har så nu måttet opgive at have lukket dør, han giver simpelthen ikke op. Nogle gange må jeg lægge mig ud på sofaen (han er meget mor-syg og følger mig bogstaveligt talt overalt) så min kæreste kan få sovet lidt :O)

    IiihHa, de små.... ;-D


  • #22   7. feb 2013 Min lille hunmis begyndte at kradse på døren til soveværelset for noget tid også er det midt om natten, hun er van til at bord benet eller sit træ til at kradse på.. i er ikke de eneste der synes det er træls.. Vi har prøvet alt for at hun skulle holde op men intet hjælper.. Hun vil bare have jeg skal stå op.. Og når jeg gør det så lader hun som ingenting.. Så jeg ligger mig på sofaen og sover.. Men der sover jeg så dårligt at jeg ofte må ind og tag en morfar i løbet af dagen.

Kommentér på:
kat kradser på døren :(

Annonce