{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.407 visninger | Oprettet:

Kat kradser på skabslåger uafbrudt! {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Vores kat Tiny har længe haft det med at stå om aftenen og miave helt vildt, og kradse på skabslåger, så man ikke kan sove. (Han ødelægger ikke lågerner det larmer bare helt sindsygt) Men han plejede at stoppe efter højest en halv time. Men her de sidste par dage er han begyndt at kradse på lågerne om morgenen, og fortsætter i flere timer. I dag fx. startede han kl 7 om morgenen, mens vi stadig sov, min kæreste skulle op kl 9, og jeg blev tvunget til at stå op kl 10, fordi han stadig kradsede på lågerne dér.. Selv nu, efter jeg er stået op går han rundt og miaver og kradser på diverse låger. Det hjælper ikke at åbne lågen for ham, for så går han bare videre til den næste låge, eller endnu værre til en væg.. Og jeg må nok sige at det begynder at blive frustrerende at blive holdt vågen 2-3 timer hver morgen, hvor man burde sove, fordi en kat miaver og kradser på låger på livet løs. Især på en dag som i dag, hvor jeg har en voldsom migræne, dér har Tiny godt nok pisset mig af! Men der er intet jeg gør der hjælper, har prøvet at fjerne ham adskillige 100 gange, har prøvet at bruge vandsprøjten, men han løber tilbage til skabet så snart man vender ryggen til..

Er der nogen der har prøvet noget lignende? Eller nogen der kan give mig en forklaring på hans adfærd? Og allerbedst; er der nogen som på nogensomhelst måde kan hjælpe mig til hvordan jeg kan stoppe det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kat kradser på skabslåger uafbrudt!
  • #1   15. dec 2010 Første tanke var om I har mus? Men ellers måske en frustration over at være inde og alene? Har ikke lige set hvor gammel han er, jeres mis, men de kommer jo også i lømmelalderen....?

  • #2   15. dec 2010 Han er lidt over et år, og vi har 2 katte mere som han går med. Tror ikke vi har mus, vi bor i betonbyggeri/lejlighed, og har da aldrig set tegn på mus.

  • #5   16. dec 2010 Men det er ikke fordi Tiny vil ind, for hvis man åbner lågen finder han bare en anden låge/væg/rude/opvaskemaskinelåge mm. at kradse på.. Og vores katte kan også åbne lågerne selv.. Men forstår bare ikke hvorfor han gør det, når det ikke er fordi han vil ind.. I morges da jeg begyndte tog jeg ham med ind under dynen, så brugte han lige 5-10 min for at finde ud derfra (for det var åbenbart meget svært) og så lagde han sig et andet sted og sov.. Så mon han bare skal distraheres?

Kommentér på:
Kat kradser på skabslåger uafbrudt!

Annonce