840 visninger
|
Oprettet:
Syg eller ked af det? {{forumTopicSubject}}
Min lille perserkat har de sidste dage ikke opført dig som hun plejer.
Elsker normalt at være i vores aflukkede have. Og ligge bestemte stedet indenfor.
Nu ligger hun i et hjørne
Over ikke interreseret i noget
Som helst.
Hun virket ked af det
Eller måske hun er syg????
Er der nogen der har oplevet
En kat der er "ked af det"
Jeg observerer hende selfølgelig
Så jeg kan tage til dyrlæge om
Nødvendig.
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Har katten en grund til at skulle være ked af det??? En tilstand som ked af det er ikke noget jeg tillægger en kat at være med mindre den har mistet sin tro følgesvend ( hvad enten den følgesvend er en anden kat, sit menneske, en hund eller et helt andet dyr den ha de et tæt forhold til)
Sidst jeg oplevede min kat ændre til en lignende adfærd hvor hun nærmeste kun bevægede sig for at gå på kattebakke og evt nippe lidt til maden, var sidste år da hun fik voldsomme smerter grundet gigt fandt vi senere ud af, så mit bud er at din kat er syg, enten har hun ondt eller også har hun det på anden måde skidt.
Var jeg i din situation så ville jeg slet ikke tøve et sekund med at få bestilt en dyrlæge tid til i morgen, så katten kan blive grundigt undersøgt.
Jeg husker for mange år siden at min kat næsten stoppede med at spise og hun nærmest gemte sig i sin transportkasse, kom kun kort ud og virkede rigtig skidt, det viste sig at hun havde en alvorlig omgang blærebetændelse med krystaller oveni, jeg var bare dengang ikke god nok til at læse hendes signaler, så det stakkels pus havde haft ondt længe uden jeg opfattede det, i dag kan jeg læse hendes adfærd langt tidligere og når hun har blærebetændelse så opfanger jeg det super hurtigt så behandlingen tillige bliver kort.
nov 2013
Følger: 14 Følgere: 819 Katte: 17 Annoncer: 1 Emner: 119 Svar: 7.446
jul 2008
Følger: 63 Følgere: 746 Katte: 13 Emner: 711 Svar: 8.029
det er ikke en normal adfærd - en dag kan de godt have en dårlig dag, men ikke mere end den ene dag.
maj 2016
Følger: 26 Følgere: 41 Katte: 4 Emner: 3 Svar: 58
jan 2011
Følger: 6 Følgere: 6 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 11
Jeg opdagede så at der ikke var mere feliway i flasken
Sttog straks afsted og hentede ennæste dag opførte hun sig hel normalt
Og legedeog spiste. Utroligt ikke???????????
Syg eller ked af det?