{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.478 visninger | Oprettet:

Opkast - Syg??? - Opdatering {{forumTopicSubject}}

http://kattegalleri.dk/for_messageDetail.aspx?MSG_ID=9377607-11-2011 - Den første tråd om emnet.

Det sidste jeg skrev der var:

09:58:54
"Så sidder vi så her hos dyrlægen og venter... Og venter... Halvanden time indtil videre.. De har været her og sagt at hun kommer ind så snart at det er muligt, men synes jeg sidder her og bliver lidt utilfreds efterhånden..
Vi tog bare derhen da vi ikke lige kunne fange dem på tlf'en.

Natten har været rigtig lang. Vi opdagede igår aftes at hun også lige pludselig haltede. Vi aner ikke hvad der sket, for hun har ikke været oppe på noget usædvanligt, men hun må ha landet forkert i et hop. Hun ømmer sig i hvert fald når man rør den ene pote og vil ikke støtte på den. Tal lige om at hun er uheldig smiley

Hun kastede også op 1 gang sent igår, og ville ikke rigtig spise og drikke noget. Heldigvis har hun spist og drukket over et par gange i nat. Hun også stadig dårlig mave.

Vi har været vågen hele natten for at holde øje med hende og hjælpe hende, så man er lidt træt efterhånden og vil bare gerne ind til den dyrlæge nu. Især også for Trilles skyld.."

og

07-11-2011 11:59:53
"Nu vi endelig kommet hjem igen..
Hun kunne godt se at Trille ikke var helt frisk, men hun sagde da at hun ikke var dehydreret. Vi fortalte om hvordan og hvorledes det hele har været de sidste dage og det vi fandt frem til vi skulle prøve var noget diæt foder som vi skal give hende, plus noget pasta vi skal putte i munden på hende, der også skulle hjælpe hendes mave til at blive stabil. Hun gav hende også noget væske under huden for en sikkerheds skyld.
Til sidst kiggede hun også på poten, og det var helt ude i den "tå" af hun var øm, men hun kunne ikke mærke noget brud. Vi har jo ikke set hvad der sket, men hun sagde det også kunne påvirke musklerne hvis hun havde en virus i kroppen og det kunne være derfor. Men dejligt at der i hvert fald ikke er brud.

Nu håber vi virkelig på at hun hun får det bedre. Hun spiste lystigt at det nye mad vi har fået med hjem, så det var dejligt at se. Bare hun så kan holde det i maven..
Diablo har vi også lige set har halv dårlig mave, så spørgsmålet er om han også er smittet nu, eller at fodret er for hårdt for maverne. Det bare mærkeligt det først er nu så.. Nå men han kommer også på diætfoder så.Til gengæld virker han ellers fuldstændig frisk og madglad som han plejer.

Nå nu vil vi tage en lille lur på sofaen.. Har været en ret lang nat. "

Fra da vi kom hjem fra dyrlægen til vi gik i seng var hun helt vild med at få mad og virkede i løbet af dagen som sig selv igen. Hun var vågen, nysgerrig og ikke mut at se på.
Her til morgen da vi står, så vil vi give dem mad som det første og pludselig er vi tilbage til at hun ikke gider spise og egentlig heller ikke gider så meget kæler, plus hun virker lidt mut igen... smiley
Ih det gør mig så ked af det, men hvordan kan det mon være at hun pludselig ændre sig igen??
Er det for lang tid at vente hele natten før hun får mad igen. Lige nu står der jo ikke mad altid som før, fordi især Trille kun skal have små mængder af gangen og det målt af fra dyrlægen hvor meget hun skal have af det ene og det andet.. Virkede slet ikke som et problem for hende i går og hun var helt vild.. Det tydeligt ændring fra da vi gik i seng til vi stået op.. Både med sult og sind/personligheden...

Hvad skal vi gøre? Tvangsfodre hende, så hun ikke kommer derned igen hvor hun jo manglede mad og væske.
Vi kan jo helle ikke tage til dyrlægen hver dag for at få lagt væske under huden, og skifte mad hver dag fordi hun ikke gider æde det. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opkast - Syg??? - Opdatering
  • #3   8. nov 2011 Ja det er underligt ikke smiley
    Og nej vi har ikke nogen planter hun kan spise af, så kan ikke være det..

    Dyrlægen sagde jo virus, men altså vi har også snakket med en fra DK i dag (Vi bor jo i Malmø) og sagde at det sagtens kunne være en virus, og at killinger jo er mere udsatte.. Dog undrede hun sig lidt over at vores anden mis ikke havde noget hvis det var virus.

    Hun var også lidt skeptisk over at der var de store udslag med hvordan hun skifter med hvordan hun har det.. Og sagde når hun også fik det der skånekost og 'pasta' til hjælpe hendes mave, at det plejer at hjælpe inden for et par døgn, så hvis der ikke var bedring i morgen, eller torsdag så skulle vi i hvert fald reagere og snakke med dyrlæge igen, for det var ikke normalt og godt for en lille killing. Det begyndte også i onsdags så det efterhånden længe det har stået på. smiley

    Men HVIS nu det ikke er virus hvad kan det så være.. ??? Suk..

    Hun har stadig heller ikke spist noget siden i går da vi gik i seng. Det eneste hun har fået er det pasta vi har givet ved tvang og så har vi givet hende græs som hun gerne vil ha. Gjorde vi for at hjælpe hende, for når hun er blevet tilbudt mad har hun stået og fået opkast trang, så virker til at hun har kvalme. Kender man jo fra sig selv at man ikke har lyst til at spise, men er snart vigtigt at hun får noget ned.. Snakkede også med dyrlægen med at tvangs fodre hende med en, en gangs sprøjte.. Bare aldrig sjovt at gøre det på den måde.. Vi vil bare så gerne hjælpe hende..

    Vores egen dyrlæge sagde at alternativ ville være at de indlagde hende der. Koster bare 9000 kr i døgnet og det kan vores økonomi bare ikke.. smiley Får det så dårligt af at tænke på, for vil selvfølgelig gøre alt for at hjælpe mine dyr. Vi giver hende selvfølgelig en chance, men ellers så vi nok ude i en aflivning. Også synd en lille killing skal gå og have det så dårligt. Det gør bare så ondt på mig.. Håber på et mirakel og hun bliver bedre!!! Må indrømme at jeg bare er begyndt at tvivle.. smiley

    Men skal i øvrigt sige at hun støtter fint på poten igen og ikke lader sig mærke med noget mere.


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #4   8. nov 2011 Har du prøvet at give hende noget kattemalt, det kunne måske være der sad en hårbolle i systemet som hverken kan komme den ene eller anden vej ud, det skader jo ikke at prøve at give hende det 2-3 gange daglig i en uges tid, for at se om det gør nogen forandring.:-)

    Da jeg skulle indlægge min kat kostede det kun 600 kr i døgnet hos min dyrlæge, så 9000 kr lyder virkelig af meget. Har du kommet til at sætte et 0 for meget.? :-))


  • #5   8. nov 2011 Tak for svar Janne.. Godt være jeg spørg dumt, men hvad er forskellen på kattegræs og kattemalt? Det gør det samme ikke?
    Nu har vi jo prøvet at give hende alm græs, og sat kattegræs til at så.. Men vi vil jo gerne give alt det der har mulighed for at kunne hjælpe hende.

    Dyrlægen sagde bare at vi i hvert fald skulle reagere hvis det ikke var bedre inden de næste par dage. For det var ikke normalt, og det der pasta og skånekost plejer at være effektiv, så ville være mærkeligt hvis det var virus at det så slet ikke hjælper hende..

    Virker bare heller ikke som om det er hårboller synes jeg.. Heller ikke når hun også har tynd mave.

    Nej vores dyrlæge sagde 7-9000 kr i døgnet. Ved ikke hvorfor det er så vanvittigt dyrt herovre.. Men det var derfor dyrlægen også sagde at vi startede med den her måde med skånekost og det for hun kunne godt forstå hvis man ikke har økonomi til det. Men det vel en blanding af både indlæggelse, at de ville give drop og hvad de nu ellers ville gøre af undersøgelser. Vi snakkede ikke så konkret om det der...


  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #6   8. nov 2011 Det var da så lidt, vi skal hjælpe hinanden hvor vi kan. smiley

    Jeg havde engang en kat der ikke ville spise, drikke, men bare ligge i sengen, så dyrlægen sagde det var en hårbolle i systemet, så hun skulle have kattemalt 3 gange dagligt. Men jeg ved så ikke når hun har tynd mave om kattemalt er godt, det har jeg åbentbart overset. smiley

    Det som mange har skrevet herinde ang, tynd mave er at give katten
    IAMS Hairball - og intet andet - det virker perfekt og hurtigt på en ubalance.

    Her i denne tråd kan du læse lidt om det.:-)

    http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=64877



  • #7   8. nov 2011 Mange tak igen, vil jeg da prøve at kigge på.. smiley

    Vi har i øvrigt fået bestilt tid hos en anden dyrlæge i morgen kl. 9. Så må vi se hvad de siger.
    Ham jeg snakkede med snakkede dog også om indlæggelse i tlf'en :(. Der koster det 1350 for indlæggelse om dagen + et gebyr på 450 kr, så 1700 pr dag, og så snakkede han også om blodprøver og andet som vil komme oven i.. Hmm.. Det mega dyrt herovre i Malmø
    Vi kunne så godt tænke os at få taget et gang røntgen af hende, i tilfælde af at der tale om noget forstoppelse og så evt også få dem til at tage blodprøver.

    Håber inderligt vi bliver klogere i morgen!!!

    Vi har også lige tvangsfodret hende, og gik fint men jo hverken rart for hende eller os.


  • #8   9. nov 2011 Godt nyt..

    Vi begyndte jo at tvangs fodre hende i går, og det resulterede faktisk i at hun begyndte at spise selv, ligesom om vi bare skulle hjælpe hende med at få maven i gang. Vi har så også været oppe i nat for at få mad i hende, for der ikke skulle gå for lang tid imellem, da vi tror lidt på at det kan være grunden til at hun blev dårlig igen. Men også i nat spiste hun selv, og her til morgen spiste hun rigtig godt + at hendes afføring også er blevet bedre. Så det der pasta ser også ud til at have virkning nu.

    Vi håber bøtten er vendt nu, men holder skarpt øje med hende. smiley

    I går bestilte vi jo også tid hos en anden dyrlæge her til kl. 9, men den har vi så valgt at aflyse indtil videre.


Kommentér på:
Opkast - Syg??? - Opdatering

Annonce