{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.139 visninger | Oprettet:

Opkast - Syg??? {{forumTopicSubject}}

Havde egentlig oprettet et andet emne hvor der var om bla. dette men nu prøver jeg lige igen fordi hun bliver ved..

I onsdags vågnede vi op med opkast på vores dyne, og det var noget (fordøjet?) mad. Vi vågnede ikke af det, så vi ved egentlig ikke hvem af dem det er, men vi mistænker da stærkt at det (også) var Trille.. Torsdag aften ser vi hende kaste op, og denne gang er det noget helt vandet noget. Kl. 7 i morges vågner jeg ved at jeg kan høre hun kaster op, og igen er det mad der er kommet op. Yderligere kl. 9 her til morgen vågner jeg igen ved at hun lyder til at kaste op, men vi har dog ikke fundet opkast igen. Så har hun vel haft kvalme, men ikke kunne få mer op?

Altså efter vi så hende kaste op første gang, har vi holdt øje med hende, og vi synes da ikke i går at hun virkede syg. Vi så hende både lege, spise og gå på bakken. Hun sover da også ret meget, men det gør katte jo også og hun er kun 12 uger. Dog da jeg ordnede kattebakken i går aftes (gør vi hver morgen og aften) undrede jeg mig lidt over at der ikke var mere i den. Der var 2x tis og en lille lort og de to katte om bakken. Synes bar jeg havde hørt dem gå mere i bakken end det, men så skulle Trille f.eks været gået på uden rigtig at kunne komme af med det. Der plejer bare at være men kan også bare være tilfældigt og ikke have sammenhæng med det andet. Her til morgen var der til gengæld mere at tømme,, men også noget tynd mave. Igen ved vi ikke hvem af det er, men jo fristende at gå ud fra det er Trille...
Der har vist ikke været tynd mave før nu.

Hun har ikke spist endnu her til morgen efter jeg har været ude at fylde op, men der var lidt tilbage så udover hun også har kastet mad op, så ved jeg ikke hvor meget hun har spist i nat, eller måske stadig har kvalme?

Som nogen af jer også ved så fik da sidst da de var hos dyrlægen konstateret øremider, men pga vi lige havde givet mod lopper så skulle vi vente i 10 dage og rense deres øre med Otoclean og så derefter give dem Stronghold i nakken. Mit spørgsmål er så om Otoclean kan give bivirkninger? Det faktisk i dag vi skal give Stronghold, men kan hun så tåle og få det mon??

Er squ lidt bekymret om min lille Trille mis er syg smiley
Så hvis i er kommet igennem hele min lange smørre, er i meget velkommen til at give råd til hvad vi skal gøre og hvad det kan være hun fejler???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opkast - Syg???
  • #2   5. nov 2011 Altså jo vi har set hende spise i går og hun virkede ikke syg i går hvor vi har obs på hende, men hun har ikke spist her til morgen efter vi er stået op i hvert fald. Men som sagt så kan hun jo også ha spist tidligere i morges inden vi stod op.

  • #4   5. nov 2011 Nu ville vi lige prøve at tage hende temperatur, som resulterede i at hun sked udover det hele.. Det var helt fuldstændig tyndt. Bagefter kig hun lige ud og drak lidt vand og så løb hun ellers i kattebakken og gjorde sig færdig, hvilket var lige så tyndt.. Er det mon pga af stress, da hun overhovedet ikke kan lide det og endda bed min kæreste til blods eller fordi hun også har dårlig mave.. Der var også tynd mave i bakken da jeg jo tømte den her til morgen, dog ikke SÅ tyndt som nu.. Vi blev nødt til at vaske hende også.. Min stakkels lille mis smiley

    Tror vi prøver at ringe til en dansk dyrlæge (I Ølby) først og så alt efter ringer vi også til en herover i Malmø hvor vi bor. Bare meget rart at snakke med en man 100% forstår og man i hvert fald ved er nogle gode dyrlæger der ved hvad de snakker om...

    Vender tilbage..


  • #5   5. nov 2011 * Tror vi prøver at ringe til en dansk dyrlæge (I Ølby) først og så alt efter hvad de siger, så ringer vi også til en herover i Malmø hvor vi bor.

    Hendes temperatur var i øvrigt 38,8.


  • #6   5. nov 2011 En kat skal være meget meget syg før den viser det.
    Jeg ville få et dyrlægetjek på mandaag, hvis det ikke bliver værre.


  • #8   5. nov 2011 Tak for svar..

    Jeg prøvede at ringe til dyrehospitalet et par gange, men de tog den ikke lige, og så fik vi hende til at lege lidt med os, så vi besluttede lige at se tiden lidt an inden vi ville prøve at ringe igen.
    Her til aften havde hun stadig ikke rigtig spist eller drukket (ikke drukket noget siden der hvor jeg havde taget temperatur), og sidst hun har spist har været en gang i nat, så vi har lige været ude at købe noget jogurt og torskerogn, som noget skånekost og for at få noget mad i hende. Heldigvis var hun ret vild med det, så nu vil vi give hende det i små portioner.
    Hun har sovet det meste af dagen, men da også lige leget lidt med vores anden kat, så nu håber vi på at hun holder maden i sig og får bedre mave. Hun har i øvrigt også været på bakken og tisse 1 gang og så skidt tyndt den ene gang der sidst hvor jeg skrev..

    Men gad vide om hun fejler noget eller ej.. Og hvis hun gør, hvad det mon så er.. !?


  • #9   5. nov 2011 Lotte - Tak for dit input.. smiley Ja det kunne god ske at det er forstoppelse, men ville hun så stadig gerne løbe rundt og lege? og ville hun så ikke beklage fordi hun ville have ondt eller? Også ved afføring og sådan?

  • #11   6. nov 2011 Opdatering:

    Trille har ikke kastet op siden der i går, så på den måde går det bedre, men der har jo lidt tid imellem før. Hun stadig dårlig mave, dog er det ikke fuldstændig vandet som det var i går, men mere som softice agtigt, så det jo stadig ikke helt godt, men da også i bedring siden i går.

    Hun virker ikke rigtig syg i opførelse, men hun har mistet appetitten lidt synes vi. Vi prøver frem til lidt forskelligt skånekost at få i hende og sidst gav vi hende noget ris med lidt tun i og der fik hun da spist noget. Det som om hun allerede er træt af at spise det som vi gav hende i går så derfor prøvede vi nu ris i stedet... Godt der meget væske i det mad vi nu giver hende, for synes ikke hun drikker nok.
    Bakken har hun dog også besøgt i dag.

    Vores plan er at kontakte dyrlægen i morgen hvis hun ikke har det bedre.


  • #12   6. nov 2011 Hej Joy!

    Jeg ville nu ringe til dyrlægen i morgen under alle omstændigheder, for sådan en lille størrelse skal da ikke blive så syg.
    God bedring med den.


  • #13   6. nov 2011 Joy> Tun, hvis det er på dåse, er ikke ret godt, fordi at der er tilsat salt i det, og en kat med diarré, kan nemt dehydrere. Og som du skriver, så drikker hun i forvejen ikke ret meget, så tun med salt i er et meget dårligt valg af foder, da salt jo absorberer væske:-S Hvad for noget foder får hun normalt? Mht. Otoclean, så prøv at læse indlægssedlen ang. bivirkninger.

  • #14   6. nov 2011 Tak for svar Anja..
    Har faktisk lige siddet og læst om det og fundet ud af tun ikke er godt. Gid jeg havde fundet af det før. smiley Heldigvis så har hun kun fået det, den ene gang så det giver vi hende så ikke mere.
    Normalt har hun fået RC babycat 34, og har nu købt RC kitten 36, som vi dog ikke rigtig nåede at begyndt at vænne over til pga af hun nu har dårlig mave.

    Otoclean står ikke noget om nogen bivirkninger. Men der står i indlægssedlen på det der Stronghold : " Må ikke anvendes til katte der lider af anden sygdom, er svækkede eller undervægtige (i forhold til størrelse og alder)".. Så selvom vi skulle ha' brugt det her i weekenden, har vi valgt at udskyde det for en sikkerheds skyld.


  • #15   6. nov 2011 Ja var egentlig også det jeg mente Marianne.. Jeg har brug for at høre en dyrlæges mening. Vil rigtig vide om hun fejler og hvordan vi bedst hjælper hende.. Men tak for god bedring smiley


  • #16   6. nov 2011 Joy> Det lyder godt:-) Og som du også skriver, så vent med at give Stronghold. Du må meget gerne komme med en opdatering, når du har snakket med dyrlægen:-) Håber at hun snart bliver frisk igen:-)

  • #17   7. nov 2011 Så sidder vi så her hos dyrlægen og venter... Og venter... Halvanden time indtil videre.. De har været her og sagt at hun kommer ind så snart at det er muligt, men synes jeg sidder her og bliver lidt utilfreds efterhånden..
    Vi tog bare derhen da vi ikke lige kunne fange dem på tlf'en.

    Natten har været rigtig lang. Vi opdagede igår aftes at hun også lige pludselig haltede. Vi aner ikke hvad der sket, for hun har ikke været oppe på noget usædvanligt, men hun må ha landet forkert i et hop. Hun ømmer sig i hvert fald når man rør ved den og vil ikke støtte på den. Tal lige om at hun er uheldig smiley

    Hun kastede også op 1 gang sent igår, og ville ikke rigtig spise og drikke noget. Heldigvis har hun spist og drukket over et par gange i nat. Hun også stadig dårlig mave.

    Vi har været vågen hele natten for at holde øje med hende og hjælpe hende, så man er lidt træt efterhånden og vil bare gerne ind til den dyrlæge nu. Især også for Trilles skyld..

    Opdatere når vi en gang har været inde..


  • #18   7. nov 2011 * hun ømmer sig i hvert fald når man rør den ene pote.



  • #19   7. nov 2011 Nu vi endelig kommet hjem igen..
    Hun kunne godt se at Trille ikke var helt frisk, men hun sagde da at hun ikke var dehydreret. Vi fortalte om hvordan og hvorledes det hele har været de sidste dage og det vi fandt frem til vi skulle prøve var noget diæt foder som vi skal give hende, plus noget pasta vi skal putte i munden på hende, der også skulle hjælpe hendes mave til at blive stabil. Hun gav hende også noget væske under huden for en sikkerheds skyld.
    Til sidst kiggede hun også på poten, og det var helt ude i den "tå" af hun var øm, men hun kunne ikke mærke noget brud. Vi har jo ikke set hvad der sket, men hun sagde det også kunne påvirke musklerne hvis hun havde en virus i kroppen og det kunne være derfor. Men dejligt at der i hvert fald ikke er brud.

    Nu håber vi virkelig på at hun hun får det bedre. Hun spiste lystigt at det nye mad vi har fået med hjem, så det var dejligt at se. Bare hun så kan holde det i maven..
    Diablo har vi også lige set har halv dårlig mave, så spørgsmålet er om han også er smittet nu, eller at fodret er for hårdt for maverne. Det bare mærkeligt det først er nu så.. Nå men han kommer også på diætfoder så.Til gengæld virker han ellers fuldstændig frisk og madglad som han plejer.

    Nå nu vil vi tage en lille lur på sofaen.. Har været en ret lang nat.


Kommentér på:
Opkast - Syg???

Annonce