1.000 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Ung kat/stor killing flyttet ind Ung kat/stor killing flyttet ind

Kære KG,

Jeg har brug for jeres hjælp. Henover de sidste par dage, er der flyttet en lille mis ind hos os smiley Det er først i dag, jeg er blevet bevidst om dette, da den er flyttet ind i min kælder.
Jeg er næsten sikker på at det er en lille herre, og han er forholdsvis ung. Han er for nylig blevet øremærket, men da der stadig er sår på disse, har jeg lidt svært ved at læse det; NJE110 eller NJE210 med lidt god vijle.
Jeg har haft søgt på katteregistre (dem begge), men kan ikke finde noget der svarer til det jeg skal bruge - og kan heller ikke se addresser på det jeg finder.
Politiet vil ikke hjælpe, Kattens Værn har lukket, Vagtdyrlægen råder mig til at komme forbi på mandag.

Jeg har brugt det meste af eftermiddagen på at stemme dørklokker, men ingen bid...

Jeg har desværre bare ikke lyst til at have denne lille fyr boende resten af weekenden.
Vi har prøvet at lukke adgangen til kælderen i dag, men han vandrer rundt og rundt om huset, og har gjort det siden i morgens kl. 09.

Hvad F***** gør jeg?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ung kat/stor killing flyttet ind
  • #1   15. okt 2016 Du kan ikke regne med, at alle står til rådighed i weekenderne, så enten tager du ham ind i din kælder weekenden over, eller også får du en ven/veninde til at tage katten så længe. Det er synd, at han skal rende forvildet rundt i den blæst/kulde.

Hvor bor du henne af?

• #2   15. okt 2016 Jeg bor i Augustenborg - men, jeg er ikke kold-hjertet, og netop fordi det er så koldt derude, er kælderen igen åbnet og han ligger trygt i vasketøjet nu.

• #3   15. okt 2016 hvor sikker er du på det er en ungkat ?
    https://www.katteregister.dk/findkat?oeremaerke=nje*10&chip=&btnSearch=Udf%F8r+s%F8gning

• #4   15. okt 2016 Han er ved at skifte tænder, og ja netop - derfor blev jeg vildt usikker på katteregisteret!

• #5   15. okt 2016 ellers måske prøv at søge dyrlægen som har lavet den ?

profilbillede
  • #6   15. okt 2016 eller er det denne dyrlæge ? det er da et forsøg værd at ringe og spørge

profilbillede
  • #7   15. okt 2016 Det er vagtdyrlægen hos den sidste jeg har ringet til.

Altså, problemet er som sådan ikke større, end at han bliver her til mandag morgen, hvor han så kan komme til dyrlægen.
    Synes bare det er ærgerligt, for der må være en familie derude som mangler ham - og, så er jeg bange for at min knytter sig til ham.

• #8   15. okt 2016 jo men har du så prøvet på deres facebook side at fremlyse ham ? kunne jo være at ejer så med ?
    smiley kan vel aldrig skade at sætte et billede op eller give en beskrivelse af ham men udelade noget som ejer så kan sige så du er sikker på at det er ham ? smiley

• #9   15. okt 2016 Det var en vinkel jeg ikke selv havde tænkt på! Facebook, selvfølgelig :-)! Tak smiley

• #10   15. okt 2016 Grrrrf, hvis den dovne vagtdyrlæge da bare gad gøre sit arbejde ..... smiley

Hvis øremærket er nyt, så er det ikke sikkert, at katten er blevet registreret endnu. smiley

Tjek efterlysninger på Dyrenes Beskyttelse, Dyreværnet Rødovre, Kattens Værn, Forsvundne dyr og diverse facebook-efterlysningssider.

Fremlys samme steder.

Dejligt du vil tage dig af katten weekenden over om nødvendigt. smiley
    Håber du finder ejeren!

• #11   16. okt 2016 Godt at du har taget den ind i kælderen, når det er en huskat der er blevet væk.
    Har du prøvet at smøre med lidt madolie og lyse ind på øret bagfra for bedre at kunne se det??

Og så vi jeg i den grad forsvare dyrlægen!
    En vagtdyrlæge skal bruges til syge/tilskadekomne dyr - ikke til at tjekke øremærke med.
    Det kan jo vente et par dage smiley

• #12   16. okt 2016 Jeg fatter ikke forsvaret for de vagtdyrlæger :-S . De har adgang til skjulte ejeroplysninger i register, og det forpligter. De par minutters ulejlighed et kræver af dem for at logge sig ind register og finde ejer, er INTET at regne i forhold til en hel weekend i Helvede for en katteejer, hvis kat er forsvundet. Eller hvis man står med en fremmed kat man bare ikke har mulighed for at huse.

Nu er det så heldigvis muligt for TS at huse katten i kælderen. MEn fx JEG ville IKKE kunne huse en kat i min to-værelses. (altså pga. mine egne katte).

Og hvis en øremærket kat er fundet død, så er det da unødvendigt at ejerne skal lede en hel weekend, når de kunne få besked og vished straks den er fundet.
    Da jeg en lørdag fandt en trafikdræbt kat, tjekkede jeg straks øremærke i register - øv, skjulte ejeroplysninger, og så ringede jeg (selvfølgelig) til vagtdyrlægen. Desværre var det et dovent, arrogant røvhul, der havde vagten smiley (Og nej han var ikke igang med en akut operation på klinikken, han hyggede sig bare derhjemme, og GAD ikke, sagde han, at tjekke den øretatovering).

• #13   16. okt 2016 Tinka:
    Rolig nu.
    Jeg startede med et godt råd til hvad TS kunne prøve og jeg ville da heller ikke kunne huse en tamkat mere pga. mine egne, men jeg har altså prøvet turen med en "vildkat" der pludselig blev meget tam og sådan en kan man altså godt holde til døren med mad og kæl. Især når det handler om 2 døgn.

Hvis det kun tager 2 minutter at slå det op, så kan man jo ligeså godt gøre det selv smiley
    Jeg vil altid henvende mig når det handler om en syg kat - også selvom det er en gang for meget, men dyrlæger har jo også et liv smiley
    Jeg har været til fest med en dyrlæge der havde vagt og blev ringet op. Han tog afsted, men det er svært at sidde til et guldbryllup og tjekke øretatoo smiley

Så derfor forsvarer jeg de dyrlæger der bliver ringet op om natten for at få en ormekur (det er sket) eller andet der kan vente til mandag.

Du tager da heller ikke til vagtlægen med mindre at du er syg vel??

• #14   16. okt 2016 # 13 "Hvis det kun tager 2 minutter at slå det op, så kan man jo ligeså godt gøre det selv"

Læser du overhovedet hvad jeg skriver? :-S Nej, man kan IKKE selv slå usynlige/skjulte ejeroplysninger op i register. Det kræver login-kode, som dyrlægen har.

Og selvfølgelig kan dyrlæger der er til både guld-sølv- og diamant bryllup tjekke et øremærke. Nu om dage hvor gudoghvermand har smartphone behøver h*n såmænd ikke engang forlade bordet for at gøre det.

Snak om ormekure og menneskevagtlæger hører vist til i en anden tråd. Det har intet med bortløbne katte og katteregister at gøre!

• #15   17. okt 2016 En update herfra:

Min lille tilflytter er genhuset ved hans rigtige familie efter et besøg ved dyrlægen her til formiddag smiley

• #16   17. okt 2016 Super smiley det må jo så være dyrlægen, der fandt frem til ejer?...

• #17   21. okt 2016 Tinka, ja det var det..

Kommentér på:
Ung kat/stor killing flyttet ind

Annonce