{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
888 visninger | Oprettet:

Vores nye kat {{forumTopicSubject}}

Min søn her fået en dejlig kat. Den er fundet i et sommerhus område, forsømt og våd. Ingen ville kendes ved den og nu bor den hos os.
Vi har haft den 3 uger og det er simpelthen gået så godt. Den har søgt os, har hoppet op og ønsket at blive kælet.

For et par dage siden ændrede den lidt adfærd. Den løber hvis min søn nærmer sig den, hopper ikke længere op af sig selv. Tager vi den op, vil den gerne nusses, men har svært ved at finde ro ??

Jeg er bevidst om, at den måske er lidt utryg, ved min søn som ind i nemmere har været meget kontaktsøgende overfor den.

Pt er det kun min søn der fodre den og giver den godbinder, da jeg ønsker de skal blive tætte igen.

Andre gode råd modtages med ?? Hånd ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores nye kat
  • #1   8. nov 2016 Ved i hvor gammel den er ? Er det en han eller hun? Er den neutraliseret ? Jeg tænker på om den kan være i løbetid og derfor gerne vil ud.

  • #2   8. nov 2016 Til at starte med skal du lære din søn at når katten ligger og sover så lader man katten være, man må ikke vække katten. Dernæst sørger du for at købe et højt kradsetræ som katten kan søge tilflugt i når den ikke gider jer og vil være i fred, det skal stå centralt i huset, altså i det rum hvor i befinder jer mest så den stadig kan være social, træet må meget gerne være fra gulv til loft og med hylder i flere højder.

    Nu ved jeg ikke lige hvor gammel katten er, men ud fra billedet ligner den en stor killing, og det er meget normalt at killinger her ændre adfærd og kontaktbehov efterhånden som de bliver ældre, det er også vigtigt at katten bliver neutraliseret inden den fylder 5 mdr, da det også påvirker dens adfærd.
    Hvilket køn er katten, der er stor forskel på adfærd og kontaktbehov fra han til hun, sådan generelt, der er altid undtagelser ( jeg har selv en hunkat der er undtaglesen smiley smiley ) hunkatte er generelt mere selvstændige og vil selv bestemme hvornår de vil kæles og have kontakt, hankatte er mere kontaktsøgende og tager tingene som de kommer.


  • Sidsel S
    Sidsel S Tilmeldt:
    jun 2016

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 39
    #3   8. nov 2016 Wilhelm (5½ måned) havde et par dage i sidste uge, hvor tænderne vist drillede lidt. Han var ikke så kontaktsøgende som normalt, sov ikke ved mig, spiste mindre og sov mere. Egentlig ville han helst ligge og gnave i mine fingere og da han ikke måtte det, så lagde han sig på gulvet og gnavede i en sok.
    Det tog et par dage, så var han lige som han plejede - omend at han pt mener, at vådfoder kun er til at sprede ud på køkkengulvet.


  • #4   24. nov 2016 Pludselige adfærdsændringer bør afstedkomme dyrlægebesøg.

Kommentér på:
Vores nye kat

Annonce