Tandsten hos kat Tandsten hos kat
Hej.
Har netop været hos dyrlægen med mine to katte til det årlige kontrol og vaccine.
Her fik jeg at vide at den ældste på 18 år kunne trænge til en tandrensning, men at der skal tages en blodprøve inden pga bedøvelsen for at se på nyrefunktionen.
Er det normal kutyme med en blodprøve inden?
Jeg bor i Århus, og er netop flyttet til efter at have boet i udlandet i en årrække.
Kender I en god og økonomisk fordelagtig dyrlæge til at få laven en tandrensning på en kat, muligvis dem begge to. Kender ikke så meget til dyrlæger i Århus.
Har brug for lidt flere meninger en en ung dyrlæges.
På forhånd tak
Mvh Susanne
Følger: 5 Følgere: 493 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
jan 2012
Følger: 9 Følgere: 109 Katte: 3 Emner: 132 Svar: 11.508
Jeg bor desværre ikke i Jylland så hvadangår dyrlæger kan jeg ikke være behjælpelig.
mar 2013
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 23
nov 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Er også nervøs for narkosen.
Da jeg var hos min norske dyrlæge i maj, kommenterede hun ikke hans tænder
Har læst lidt, og man kan købe plauge of og oral foder, nogle der ved om det virker mod tandsten, eller er det kun forebyggende?
Mange tak for svar
mar 2013
Følger: 1 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 1 Svar: 23
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
Det er hårdt at komme i narkose og også hårdt når de lige har fået renset og ordnet tænder, og jeg ville ikke gøre det på en 18 årig kat, medmindre det er strengt nødvendigt, altså at katten ikke spiser og derfor har tabt sig.
Jeg ved ikke hvem der gør det billigst, men mine er blevet ordnet af Marlene Michel ( er i tvivl om jeg har stavet korrekt) men hun er næsten færdig med at efteruddanne sig som dyretandlæge ?? Så om ikke andet vil hun kunne give dig sin mening på området, hun er nu mobil dyrelæge og kan komme hjem til dig.
Jeg finder hende lige og ligger et link ind.
maj 2012
Følger: 2 Følgere: 64 Katte: 4 Emner: 74 Svar: 9.141
Her er et link til Marlene, min kat skal have ordnet tænder i februar 17, og det skal igen være Marlene.
aug 2010
Følger: 50 Følgere: 383 Katte: 4 Emner: 189 Svar: 7.280
Han har klinik i Risskov og bliver populært kaldet: Doktor Dyredød.
http://www.dyreartikler24.dk/dyrlaegehuset-fedet-risskov.htm
nov 2016
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Tandsten hos kat