1.155 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Tandsten hos kat Tandsten hos kat

Hej.
Har netop været hos dyrlægen med mine to katte til det årlige kontrol og vaccine.
Her fik jeg at vide at den ældste på 18 år kunne trænge til en tandrensning, men at der skal tages en blodprøve inden pga bedøvelsen for at se på nyrefunktionen.
Er det normal kutyme med en blodprøve inden?
Jeg bor i Århus, og er netop flyttet til efter at have boet i udlandet i en årrække.
Kender I en god og økonomisk fordelagtig dyrlæge til at få laven en tandrensning på en kat, muligvis dem begge to. Kender ikke så meget til dyrlæger i Århus.
Har brug for lidt flere meninger en en ung dyrlæges.
På forhånd tak
Mvh Susanne

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tandsten hos kat
  • *Berit *
    *Berit * Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 493 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 499
    #1   10. nov 2016 Det er helt normalt,når katten er så gammel,dyrlægen gør det,for at sikre sig,at din kat kan tåle at komme i narkose ,det er ikke alle gamle katte der kan det.

• #2   10. nov 2016 Det er helt normalt at der tages blodprøve inden narkose, det er blandt andet for at tjekke at katten kan tåle narkosen, men også for at se om organerne kan holde til narkosen, så det er kun betryggende at dyrlægen tager en blodprøve inden bedøvelse.

Jeg bor desværre ikke i Jylland så hvadangår dyrlæger kan jeg ikke være behjælpelig.

• #3   10. nov 2016 Synes du skal overveje om du vil løbe den risiko, at lægge så gammel en kat i narkose. Med mindre katten har ondt i munden, ville jeg ikke gøre det

• #4   10. nov 2016 Han spiser og drikker helt normalt. Han får piller han skal knase, hvilket han gør. Kan man opdage det, hvis han har ondt selvom han spiser normalt?
    Er også nervøs for narkosen.
    Da jeg var hos min norske dyrlæge i maj, kommenterede hun ikke hans tænder smiley
    Har læst lidt, og man kan købe plauge of og oral foder, nogle der ved om det virker mod tandsten, eller er det kun forebyggende?
    Mange tak for svar smiley

• #5   10. nov 2016 Vil da mene at dyrlægen vil sige hvis h*n mener der er smerter. Lugter missen af "kloak" ud ad munden?? Mht til forebyggende midler mod tandsten - har jeg ingen erfaring smiley

• #6   11. nov 2016 Mine katte er unge, og derfor får de ordnet tænder, og renset dem, ja den ene er så tandløs og den anden bliver det også over de kommende år.
    Det er hårdt at komme i narkose og også hårdt når de lige har fået renset og ordnet tænder, og jeg ville ikke gøre det på en 18 årig kat, medmindre det er strengt nødvendigt, altså at katten ikke spiser og derfor har tabt sig.
    Jeg ved ikke hvem der gør det billigst, men mine er blevet ordnet af Marlene Michel ( er i tvivl om jeg har stavet korrekt) men hun er næsten færdig med at efteruddanne sig som dyretandlæge ?? Så om ikke andet vil hun kunne give dig sin mening på området, hun er nu mobil dyrelæge og kan komme hjem til dig.
    Jeg finder hende lige og ligger et link ind.

• #7   11. nov 2016 http://dyrlaegemalenemichel.dk/
    Her er et link til Marlene, min kat skal have ordnet tænder i februar 17, og det skal igen være Marlene.

• #9   11. nov 2016 Jeg kender ikke dyrlægerne deroppe, men jeg kender en du skal holde dig langt væk fra!
    Han har klinik i Risskov og bliver populært kaldet: Doktor Dyredød.

http://www.dyreartikler24.dk/dyrlaegehuset-fedet-risskov.htm

• #10   11. nov 2016 Mange tak for alle jeres svar, det er virkelig til stor hjælp. Jeg vil i dag prøve at kigge i hans mund lidt grundig og se om han lugter. Jeg har skrevet til to dyreklinikker for ar få et overslag på pris og deres mening om narkose til en så gammel kat. Jeg vil prøve at give hal lidt fået kød, men tvivler på han gider spise det. Jeg prøver også At kontakt Malene og hendes mobile klinik, da jeg derved undgår den stressende køretur for ham. Sætter stor pris på jeres hjælp.

Kommentér på:
Tandsten hos kat

Annonce