{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.343 visninger | Oprettet:

Tandsten gammel kat?! {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Kan nogen mon hjælpe mig. Jeg har pumba på godt 11 år som nu har fået tandsten på de bagerste kindtænder. Han lider ikke under det, spiser og taber sig ikke. Vejer 8+ kg?????? Ville forhøre mig hos dyrlægen vedr. at få det fjernet men blev pænt nærig da han oplyste prisen til godt 1000,- kr. Hvor nødvendigt er det at få gjort og hvordan ved man om det generer. De får dyrt kattefoder og har altid gjort. Har stort set aldrig fejlet noget. Man kan ik selv gøre noget ved tandsten hos katte evt. Kender en med hund der selv kan fjerne lidt vha. en lille ske??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tandsten gammel kat?!
  • #2   5. feb 2015 Tak for svar Jesper. Det gir' mening. Dog vil jeg ikke sige jeg er uansvarlig katteejer ved ik at bruge penge på den. Den er altid passet og plejet med alt.. Har netop opdaget tandsten og da jeg ik ser/mærker nogle gener ved ham. Spørger jeg derfor. Han sluger ikke piller, hører ham tygge. Og han har altid været en stor kat.. Så har ik taget på. Jeg ser tiden an. Han er den første af mine katte, ud af 6 ialt gennem tiden, som jeg har opdaget tandsten på smiley

  • #4   5. feb 2015 Ok. Jeg er ikke i tvivl om det sikkert er bedst at få fjernet.. Så jeg vil lige forhøre mig rundt omkring i oplandet ang. priser.

  • #6   5. feb 2015 Ro på battet. Jeg kan også omformulere mit indlæg. Jeg spørg fordi jeg ikke ved. Synes 1000,- var mange penge for en tandrensning. Det har absolut ikke noget at gøre med jeg ikke vil bruge penge på det som det koster at holde dyr. Haft heste i over 20 år. Det er heller ik billigt. Men når han ikke er yderligere belastet af det og efter min mening stortrives som familiekat, så er dette forum vel netop til at indhente viden og gode råd. Sagt med en god tone..;) Har ikke brugt min konto i mange år men skal da love for man skal være forberedt på en livlig debat.

  • #7   5. feb 2015 du kan prøve at se om du ikke kan få lov til at fjerne noget af det. Brug dine negle. det kan godt lade sig gøre at fjerne noget af det.

  • Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 17 Følgere: 151 Katte: 6 Emner: 163 Svar: 3.365
    #8   5. feb 2015 Hej Louise S

    Hvis din kat har tandsten, så er det ikke godt at vente, da tandsten giver paradentose. Og har nogle af tænder fået paradentose, skal de trækkes ud, de kan ikke reddes. Det er derfor så vigtig at få fjernet tanstenen på tænderne både hos kat, hund og os mennesker hurtigt. smiley


  • #9   5. feb 2015 1000kr lyder ok billigt smiley ville ønske jeg slap med det når mine drenge skal afsted den 19/2,,,, men hvis katten vil samarbejde kan du holde tandsten/ belægninger lidt i ave, enten med tandbørste eller en negl.
    Bed dyrlægen tjekke ekstra grundigt ved de årlige eftersyn, og hold helt klart øje med om den knaser sit foder og om der er rødmen ved gummerne, tidlig indsats kan rede tænderne.
    Både katte og mennesker med infektion i munden, risiker både hjerte og nyre problemer!


  • #11   5. feb 2015 Nu er tandsten jo ganske almindeligt hos katte og andre dyr, når du er til det årlige tjek ved dyrlægen så hør om dyrlægen mener tandstenene bør fjernes nu eller senere..

    Min Tøsen har også tandsten og jeg mente hun måske skulle have renset tænder, men min dyrlæge syntes ikke at det var så slemt at det var nødvendigt endnu, så vi holer blot øje fra tjek til tjek og så beslutter vi os derfra...


Kommentér på:
Tandsten gammel kat?!

Annonce