{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  KAT!!!!!
  • #1   11. nov 2016 det vigtigste er at du får en kat som ALDRIG har fået lov til at gå frit, når du nu vil have en indekat. for det er vel en 100% indekat som ikke vil få lov til at komme ud?

    du kan vælge flere ting

    du kan støtte et internat, og købe en kat, som er 100% ordnet (neu, øremærket, vac. har fået loppe og ormekur mm). Du kan godt finde en indekat her - dog er det så nemmest at få en killing. men her kan man snakke med internatterne.

    du kan vælge at tjekke nettet (KG, guloggratis mm). her er findes der oftes annoncer hvor folk skal af med deres indekat. nogle gange er de gratis (så skal man dog oftes selv sørger for at få dem neu mm

    du kan også vælge at få en racekat, og skal bør man gå efter en mere rolig race. dem jeg kender som har racekat som indekat (lejlighed) har persere, burmesere, siamsere (deres pels vil helst have det varm -de har ikke underuld).

    og så skal du også overveje om det skal være voksen eller killing. 1 eller 2
    oftes er det nemmest med 1 voksen. de er dog lidt svære at finde som 100% indekat, men oftes så er de vant til at gå som enekat
    killing er noget nemmere at finde. mange vælger nemlig at holde deres killinger inde, indtil de skal have nyt hjem. men de har oftes meget energi, og derfor kan de godt være lidt at en mundfuld, hvis amn har en alene. har man 2, ja så vil de lege sammen. Killinger vil gerne lege med alt de kan finde.

    hvis du så er lidt fingernem, og må gøre det, så ville det være alletideres for katten at få en løbegård. oftes så er det en god til til katte som har lidt for meget energi i den bagste ende. bare det de kan sidde og se på samfundet ja så bliver de så meget nemmere
    fordelen er også at man ved hvor man har den. den vil ikke komme til skade i trafikken, med andre katte eller med andre mennesker. naboerne er noget gladere for en kat i løbegård end at den render hos dem.


  • #2   11. nov 2016 Hvis du vælger race så kan de fleste indendørs smiley
    Tænker du kan kigge efter hvilken race der passer til dine behov, f.eks hvis du ikke er hjemme så meget (så er to nok bedre) eller hvis du godt kan lide at den er kælen, eller måske kan du bedre lide den er aktiv? Der er rigtig mange af vælge imellem.
    Jeg har f.eks to Bengal katte - begge bor i lejlighed og klarer sig udemærket. Det handler meget om hvor meget aktivering og opmærksom du vil give en kat.

    Jeg ville foreslå du læser lidt om racerne eller prøver nogle af de sjove (og gode) test man kan tage online, f.eks har Animal Planet én. Når du ved hvad du nogenlunde kigger efter er næste skridt at besøge nogle opdrættere og se om kattene er dig smiley


  • #3   11. nov 2016 Tak for det svar kibyer lige på det smiley

  • #4   11. nov 2016 Jar har huskatte og elsker den smukke races store forskelligheder. Selv inden for en specifik race er der store udsving i temperament og opførsel. De har forskellig personlighed allesammen.
    Min dreng er en putte trold, elsker at være med i alt, med mindre det er skræmmende. Han fiser rundt som om han har djævlen i hælene nogle gange. Hænger gerne på arm og spinder bare jeg kigger på ham. Han smider sig gerne på gulvet foran en hvis han vil nusses.
    Min pige er en rigtig dame. Hun er rolig og adstadig. Hun tænker før hun handler. Hun observerer og man kan se hvordan hun overvejer muligheder og afvejer handlemuligheder. Hun elsker varme putter under dynen, når hun selv vil. Hun er dimentralt anderledes end ham. smiley


  • #5   11. nov 2016 S Jeg kan anbefale, at få en racekat, gerne over 10-12 måneder, de er ikke så dyre og så er de oftest også neutraliseret og mærket.
    Hvis du vælger en voksen kat, kan du undgå ungdoms nykkerne, det kan være lidt overaktive og hittepåsomme i 9-24 måneders alderen, og falder så mere til ro.
    Både jeg og min datter har prøvet turen med voksne racekatte, og de bliver. Lige så elskede som dem der har været her fra killing, og du kender mere til deres temperament.
    Min datter har 2 af slagsen nu, og den ene har haft flere hjem, før den landede ved min datter, men han har et fantastisk sind.
    Giv dig god tid til, at finde din kommende kat, det er så spændende, og der er så mange muligheder, jeg har haft hellig birma, maincoon og kurilian bobtail, og jo racen gør en forskel, men også den enkelte kats særlige temperament og sind.
    Alt efter hvor meget tid du har til katten, og hvad du foretrækker, så kan du vælge mellem aktive og roligere racer, og med lang eller kort pels.
    Jeg har i mange år haft langhåret katte, og elsket det, men ved at skulle jeg have en ny kat idag ville jeg vælge en korthåret ??Det kræver noget, at holde den lange pels, og jeg har ikke den samme energi som tidligere, og det er jo både børste arbejde og rengøring + tøjet som skal passes på en mere krævende måde, bla skal alt tøj børstes fri for hår, inden vask, og man vælger tøj som passer lidt til kattens farve smiley jeg har lyse katte, så sort tøj dur ikke, jeg kommer til, at ligne en støvkost smiley smiley
    Så er du glad for sort tøj så vælg en mørk kat smiley


  • #6   11. nov 2016 Jeg vil anbefale dig at tænke dig godt om i den du kaster dig ud i at anskaffe en indekat, mange som har haft kat som børn/ unge og har haft fritløbende katte, tror at det er bare lige at have en indekat. Men der er altså STOR forskel på at have en fritløbende kat og en indekat. Indekatte kræver meget mere af deres ejer, hvilket det derfor eg vigtigt at man sætter sig ned og siger, hvad kan jeg tilbyde katten og hvad forventer jeg af katten. Aktivitetsniveau er meget forskelligt fra race til race, så gør dig selv den tjeneste og lad være med at vælge kat udelukkende på udseende, kig på racer og Læs om dem, Undersøg deres sind og aktivitetsniveau, spørg dig selv om det passer ind i dit liv og den hverdag du har. Det er ikke bare lige at vælge en idekat, selvfølgelig kan man tage chancen, men så er risikoen for at det går galt der også.
    Som andre nævner så er langt det vigtigste at katten du vælger aldrig nogensinde har været udenfor på egen hånd, har den ikke det vil langt de fleste katte egne sig som indekatte, du kan så gøre dig selv den tjeneste at bygge en løbegård/ indhegne din have så du om sommeren kan have havedør og vinduer åbne, det er en stor fordel både for dig og for katten.

    Selv har jeg huskatte og de trives aldelse fint som indekatte, men det kræver at man tilgodeser kattens behov i sit hjem, at man har nogle gode høje kradsetræet, liggepladser i højden og gerne i vindueskarme, at man aktivere katten på flere forskellige måder og flere gange om dagen. Dette gælder uanset hvilken race du vælger.
    Hvis det er en killing du ønsker så vil jeg anbefale du får 2 killinger samtidig, hvis det er en voksen så vælg en der enten ikke fungere i flokken og derfor vil egne sig som enekat eller en der allerede er enekat.


  • #7   11. nov 2016 Jeg har selv en indekat og gik efter følgende: Den måtte ikke have været ude. Den skulle kunne være alene, når jeg er på arbejde. Jeg ville gerne have en voksen kat. Ikke en langshårskat på grund af pelsplejen. Jeg overvejede en kat fra et internat, men så var den der i gul & gratis. En brugte som skulle være inde-og alenekat. Det sidste da den ikke trivedes med artsfæller længere. Perfekt når man som jeg bor et sted, hvor man kun må have et dyr. Jeg vidste intet om britter - læste dog lidt på nettet - og det lød fint med temperament mm. Jeg synes nok, det er underdrejet, hvor stædig en brugte kan være, men jeg har aldrig fortrudt smiley

  • #8   12. nov 2016 Brugte = britte smiley

    Underdrejet = underdrevet


  • #9   24. nov 2016 Hvis du har erfaring med katte og ønsker en voksen indekat, kunne en Korat måske passe til dig? ( www.korat.dk)

Kommentér på:
KAT!!!!!

Annonce