{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.449 visninger | Oprettet:

Vådfoder - Hvor meget? {{forumTopicSubject}}

Hej KG

Peanut var til dyrlægen i går og hun fik meget ros, hvilket jo er dejligt når hun har den sygdom hun nu en gang har smiley
Men vi fik også at vide at hun lå lidt i den tunge ende ift hvor stor dyrlægen synes hun måtte være - han sagde ikke at vi skulle slanke hende, men bare at hun ikke måtte tage mere på.

Men Peanut har for tiden spist rigtig meget, hun får vådfoder morgen og aftenen og har så tørfoder stående hele tiden. Men har godt tænkt at jeg da fylder hendes tørfoder skål en del oftere end jeg plejer. Jeg synes jeg har læst herinde at vådfoder mætter længere, og mit spørgsmål er derfor om jeg bør give hende mere af det?

Som det er nu får hun i alt 100 g topic vådfoder om dagen. Af tørfoder får hun Orijen. Hun vejer 3.6 kg, dyrlægen sagde at ud fra hendes størrelse burde hun nok ligge mellem 3.3 og 3.5 kg.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vådfoder - Hvor meget?
  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 501
    #1   23. nov 2016 Det lyder for mig lidt "pjattet" af dyrlægen,at påtale "overvægt",som måske kun drejer sig om godt 100 g ?? smiley

    men det er rigtigt at mere vådfoder om dagen mætter,og feder ikke på samme måde som tørfoder,da det indeholder store mængder af vand smiley

    nu ser jeg,at du før har skrevet at hun har Leukæmi,og med den diagnose ville jeg ikke begynde at sætte hende ned i vægt,når det ikke drejer sig om mere..


  • #2   23. nov 2016 Det er heller ikke for at sætte hende ned i vægt, det var heller ikke noget dyrlægen sagde vi skulle. Han sagde bare at hun ikke skulle tage mere på. Så det er egentlig bare for at undgå det smiley

  • *Berit*
    *Berit* Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 5 Følgere: 474 Katte: 5 Emner: 5 Svar: 501
    #3   23. nov 2016 Ja for egentligt vægttab,kan godt tricke immunforsvaret,og det er det sidste man har brug for med en kat der er positiv på Leukæmi.

    men mere vådfoder,flere gange om dagen,vil gøre at hun ikke spiser så meget tørfoder smiley


  • #4   23. nov 2016 Ind til jeg så, at hun havde leukæmi havde jeg andre svar i tankerne, men jeg ville overhovedet intet ændre på en syg kat, og slet ikke når hun trives og har det godt smiley

    Jeg har også fået at vide At Røde ligger i den tunge ende, men aldrig fået at vide hvad han bør veje, men at han har holdt vægten stabil gennem 5 tandoperationer, har været fint.
    Jeg har ikke gjort noget for at slanke ham, men som tandløs er han rigtig glad for vådkost, og ham og Mitti får ca 4-500g om dagen til deling, Mitti hat jo også FORL, og er også glad for vådkost, Røde har tabt sig efter de blev sat op i vådkost, og Mitti har faktisk taget lidt på smiley så jeg fortsætter på denne måde.
    Hvis din kat er glad for vådkost er det fint, at hun får morgen og aften.


  • #5   23. nov 2016 Men bør jeg give hende mere end de 50g pr. gang, eller er det fint hun bare fortsætter med den mængde?

  • #6   23. nov 2016 Hvis hun kan spise mere vådfoder end de 50 gram pr. Måltid så kan du godt give lidt mere, men egentligt ville jeg nok anbefale dig at indføre et måltid mere, så hun får 3 måltider, det kunne jo være som nu morgen og aften og det 3. kunne så være natmad altså omkring hvor du går i seng.

    Men når det er sagt så er det jo samtidigt normalt at katte spiser mere og tager på her til vinteren, det er et instinkt mange katte har at de skal spise sig Huld til så de kan modstå kulden, min Smilla har ikke forstået at hun er indekat og der ikke er en kulde at modstå, hun spiser tydeligt mere i øjeblimket samtidig med at hun er meget mere inaktiv end normalt.
    Så lad være med at bekymre dig alt for meget om hendes vægt, dog har i gen kat taget skade af mere vådfoder. smiley


  • #7   23. nov 2016 prøv dig frem
    prøv at give en hel pose og se om hun spiser op. gør hun ikke ja så er 50g af gangen nok
    jeg har nogen som spiser det hele på 2 sek, og andre som kan gå og spise af den hele formiddagen.

    men hun skal nok ikke tabe sig.


  • #8   23. nov 2016 som sagt er tanken heller ikke at hun skal tabe sig, men blot at hun ikke skal tage mere på.. Vi vil trods alt bare prøve at holde hende så sund som muligt smiley

    Det kunne måske være en god idé at give hende et 3. måltid inden vi går i seng, det tror jeg at jeg vil prøve. Det med at det kan skyldes vinteren skal jeg virkelig ikke kunne sige, hun er vores absolut første kat og vi har kun haft hende et år, og sidste vinter skulle hun jo vokse smiley


  • #9   26. nov 2016 Nogle dyrlæger er ikke så gode til at vurdere kattes tykkelse i forhold til størrelse og pelstykkelse

    Min ene Maine Coon Romeo skulle også tabe sig 1/2 kg ca. Sagde Fru Dyr. Han vejer 7,5 kg.

    Sidste år sagde Hr. Dyr at han var fin fin med en vægt på 7,6 kg

    Han er heller ikke for tyk. Jeg kan både se den slags og mærke efter selv.

    Spring op og fald ned på det der


  • #10   28. nov 2016 Min får også vådkost morgen, og aften, dog bliver det noget gange sprunget over enten morgen eller aften, da hun godt kan lide, at efterlade rester, som jeg så syntes hun skal have lov til, at spise først (tømmer den dog også vis jeg syntes hun er lidt for længe om, at få det spist) smiley hendes tørfoder får hun så afmålt, nøje målt af fra pakken, og hendes vægt/alder, da hun er steriliseret, og fra anbefaling af dyrlæge også får nyrefoder smiley

Kommentér på:
Vådfoder - Hvor meget?

Annonce