{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

Anita P
Anita P
Tilmeldt:
10. apr 2021
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5

Vådfoder {{forumTopicSubject}}

Jeg har en kat der har haft nogle problemer med forstoppelse og været ved dyrlægen flere gange. Nu er vi blevet enige om at hun kun får vådfoder fremover med lidt parafinolie i maden samt ekstra vand, da hun ikke er så god til at drikkevand ved siden af. Det går rigtig fint men hvor ofte giver I jeres kat mad? 2-3gang om dagen? Jer der kun fodre med vådfoder. Hun skal gerne tage lidt på da hun har tabt sig lidt. Hun er ikke så nemt at få til at tage på. Nogen gode forslag? ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vådfoder
  • #1   17. apr 2021 Mine får vådfoder, når skålen er tom.

  • #2   17. apr 2021 En alm huskat str skal have Ca 500 g vådfoder om dagen.
    Gå efter vådfoder som er fuldfoder så hun er dækket ind med div vitaminer mm. Her kan zooplus anbefales da de har et kæmpe udvalg af foder

    En super god ting til katte som er dårlige til at drikke, er en vandfontæne. Den hjælper mange til at drikke mere
    Husk foder og vand skål skal helst ikke stå i samme rum, og slet ikke ved siden af hinanden

    Hvis I på et tidspunkt overvejer tørfoder igen, så overvej royal Canin stetilsed. Den er lavet til drikke som skal drikke mere.

    Da min kat blev forstoppet flere gange fik jeg noget som hedder Antilax (staves??). Det får tarmen til lave noget igen. Det er vigtigt at få tarmen til at arbejde igen. Ikke bare nøjes med at få den tømt. Det fåes hos apoteket til Ca 80-100 kr. Det hedder noget andet i dag men de ved hvad man taler om. Her skal katten have en dråbe om dagen indtil der er ro på. Og så starter man bare op hvid det begynder igen
    Jeg måtte starte op yderligere 2 gange inden det forsvandt helt.


  • #3   17. apr 2021 Olien er ikke så godt andet end at få tømt tarmen. Så det er der ingen grund til at putte i hendes mad.

  • #4   17. apr 2021 3 gange er ikke nok, du skal op på 5-6 gange om dagen, katte spiser lidt men tit.

  • #5   17. apr 2021 Det hedder Actilax smiley

  • Anita P
    Anita P Tilmeldt:
    apr 2021

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 5
    #6   17. apr 2021 Jeg har ikke mulighed for at kunne give hende mad 5-6 gange om dagen da jeg går på arbejde. 500 g lyder af virkelig meget for min kat. Det ville jeg aldrig komme op på at få hende til at spise. Hun er generelt meget småtspisende. Men hun får mad når hun viser tegn på sult. Grunden til at hun får parafinolie I maden er jo for at hun ikke bliver forstoppet og ikke bliver optaget i kroppen. Det er dyrlægen der anbefaler det. Jeg har også zoolac som jeg kan give hende ved behov. Det vigtigste er lige nu at hun spiser og jeg har fundet noget mad hun kan lide. Premiere fra Maxizoo er hun blevet ret glad for. Det gamle vådfoder gad hun pludselig ikke mere. Bozita i karton har været ret godt, men hun har det med at blive træt af foder hvis hun får det for meget eller for lang tid uden at skifte til noget andet. Jeg kan godt se vigtigheden af at det er et fuldfoder men jeg er også afhængig af at hun vil spise det. Er det ikke lige efter hendes smag spiser damen det ikke medmindre hun er virkelig sulten. Hun er gået i sultestrejke før pga hun ikke lige gad fodret og da hun gerne skulle tage lidt på er der ikke lige "råd" til det på vægtkontoen. Lige nu får hun Ca 100 g morgen og aften og nogen gange lidt mere. Hun vejer kun 3 kg så hun er lille og nøjsom. Vandfontæne har jeg prøvet, den flygter hun nærmest fra så den er ikke aktuel. Hun er bange for den.

  • #7   18. apr 2021 Spiser hun op? For det lyder ikke af meget med 200g til en kat på 3 kg, hvis hun ikke har adgang til tørkost.
    Det med at blive træt af noget foder, kan jeg godt forstå, selv om mine drenge får vådt ca 3 gange om dagen, så får de ikke det samme til 2 måltider og ikke det samme hver dag, jeg har gerne 4-6 forskellige slags hjemme ad gangen, og ja det sker, at en af dem ikke vil have det som bliver serveret, men den anden så spiser det hele smiley men så kommer der jo et måltid senere, og mine har altid tørkost stående, så de ikke mangler noget smiley
    Jeg har prøvet med kun vådkost, de er jo tandløse, men jeg syntes ikke det er praktisk i mit liv, for så skal jeg jo være hjemme til faste tider, eller have Foderautomater.
    Jeg har prøvet at skulle ud af døren hele dagen, og så har de fået første måltid lige før jeg gik, det næste stod klar på isklodser, så det holdt sig friskt, og de spiser det ikke iskoldt.
    Man kan også fryse fodret, så de spiser det når det er tøet op.
    Men jeg stoppede med fuldt vådfoder, da jeg skulle på ferie og der er grænser for hvor mange gange, man kan få søs fra nabobyen til at komme smiley


  • #8   18. apr 2021 Jeg fodre min kat med Real Nature wilderness fra MaxiZoo, den er uden korn og mængde af proteiner gør at min kat føler sig mæt. Jeg blander vand i maden og giver ham morgen og aften og det fungerer ?? jeg følger foder anvisningen på dåsen, så han for ca 200g på en dag fordelt på tog måltider og min kat trives ?? med jeg tjek altid foder anvisningerne på våd fodret da det variere fra mærke til mærke og på kattens vægt.

  • #9   18. apr 2021 #8 ja det har du ret i, det svinger meget, alt efter hvor meget kød der er i, og som regel er der mere kød i vådfoder, kornet og andet med stivelse er jo i tørkosten for, at klistre det sammen til klumper smiley

Kommentér på:
Vådfoder

Annonce