3.952 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Natasja A
Natasja A
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

Afkræftet kat - hvad kan jeg gøre? Afkræftet kat - hvad kan jeg gøre?

Min kat er ved at komme sig over en tumor og en blokade i ryggen.

Tumoreb er krympet helt vildt og han kan gå igen af sig selv.

Desværre er han blevet afkræftet da det har vætet hårdt for hans krop at kæmpe sådan i flere uger.

Lige nu giver jeg ham sin medicin og fodrer ham med pipette da han de sidste to døgn ikke har spist pga. manglende kræfter.
Han får Hills a/d og Royal Canin Recovery i pipette.
Men hvor meget skal han have og hvor meget vand?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afkræftet kat - hvad kan jeg gøre?
  • #1   26. nov 2016 vådfoderet står på ds hvor meget den skal have. mener at det er en ds om dagen hvis det er de små

vand ca 2 dl om dagen - gerne mange gange i døgnet af små portioner

jeg har selv i foråret måtte tvangsfoder den ene af mine katte. jeg bruger så det at jeg kommer lidt druesukker i - kradser lidt af og blander i. det giver lidt ekstra.

• #2   27. nov 2016 Du bør ringe til dyrlægen, og få anvisninger der fra.
    Jeg har prøvet det en enkelt gang, og selvom du gør dit bedste er det svært at få nok i katten, både med væske og mad, min blev indlagt, og fik sonte mad og væske under huden, jeg tror din kat kan have brug for det i nogle dage, du har jo kæmpet for den, og skal den have en chance nu, så må du nok have fat i dyrlægen.

• Natasja A
    Natasja A Tilmeldt:
    nov 2016

#3   27. nov 2016 Jette L, han har selvfølgelig været ved dyrlægen.
    Det er hende der har anvist behandlingen og står for hans medicin.
    Han er ved dyrlægen mindst én gang i ugen da han er i intensiv behandling.

Jeg leder efter personlige erfaringer for at gøre lidt ekstra.

Anja N, tak for det. Det har været lidt svært at finde informationerne og dyrlægen var desværre i tvivl fordi hans energiniveau ikke lige nu er til at forudse.

Heldigvis er han nem at give både piller og mad.
    Jeg lader han sove det han vil og fodrer ham 4 gange dagligt.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #4   27. nov 2016 Ved ikke om jeg har misforstået noget, men du skriver
    "" Jeg lader han sove det han vil og fodrer ham 4 gange dagligt. ""
    Men 4 gange daglig lyder af meget lidt. Han skal have det han kan og vil spise, for at komme på mærkerne igen. smiley Pøj pøj med din guldklump og god bedring med ham. smiley

• Natasja A
    Natasja A Tilmeldt:
    nov 2016

#5   27. nov 2016 Janne, jeg vil ikke vække ham unødigt.
    Han får 2 sprøjter med vand 4 gange dagligt og lidt over en dåse Royal Canin Recovery per dag.

Han vil ikke spise overhovedet, så jeg tvinger de mængder i ham jeg har fået besked på han skal have.

Ved du hvor længe der går med en afkræftet kat, før de kommer til hægterne igen?
    Og mener du han skal have mere mad og vand end det jeg er blevet anvist?

• Janne.*

#6   27. nov 2016 Natasja....Nu har jeg læst et par gange dine 2 tråde og dertil vil jeg sige at når din kat ikke har fået det bedre i de 2 dage der er gået, det skulle den have nu, du må da også se om der er et lille fremskridt.? Men jeg ville tage til dyrlægen og få taget en blodprøve på bla. nyre og lever og sige at du ikke selv kan tage ansvaret for din kat mere, da den ikke har fået det bedre.
    Din kat skal til dyrlægen og have lagt et drops, det er meget vigtig. Tror ikke din kat har det godt og du ...selv jeg.... kan ikke tage ansvaret for det du gør nu. Jeg mener din kat skal have mere at spise og drikke, da det går ud over hans lever og nyrer, hvis han ikke får det som han skal have både af mad og vand. Blodprøven er meget vigtig, da man kan se meget i sådan en blod analyse. Pøj pøj med guldklumpen og rigtig god bedring med ham. smiley

Ps. Hvilken dyrlæge bruger du,? for synes ikke dyrlægen gør nok for din kat, så er der måske nogen herinde der kan fortælle om den dyrlæge er god. Håber ikke det er DR dyredød, har du læst om ham?

• Natasja A
    Natasja A Tilmeldt:
    nov 2016

#7   27. nov 2016 Han havde det okay i går da han var ved dyrlægen, det er først i dag han har haft det sådan.

Jeg stoler på dyrlægen, hun har trods alt fjernet hans blokade og næsten fjernet hans kæmpe kræftsvulst.

Jeg begyndte at made ham i går!!

At male fanden på væggen hjælper ikke noget.

• Janne.*

#8   27. nov 2016 Ja nu havde jeg ikke læst at du går hos en alternativ dyrlæge, og knuden er blevet mindre, Det lyder godt, men prøv at give din kat mere mad og vand, så han hurtigere kan komme til lidt flere kræfter. smiley

nu ved jeg godt det ikke er det samme, men min kat fik også en knude ved halsen og dyrlægen kikkede ham i munden og sagde at han havde lidt tandkødsbetændelse, det var en lymfe knude , så fik nogle pille og så gik den væk, utroligt hvad tandkødsbetændelse kan gøre . smiley

• #9   27. nov 2016 Som din kat har det nu, er det ikke et spørgsmål om, at male fanden på vægen, han hænger der allerede med et kæmpe portræt smiley din kat har åbentbart ikke fremgang men tilbagegang.
    Hvis min kat ikke var kommet til egen dyrlæge ( vagten havde travlt med, at jeg selv kunne klare det) så var hun død inden for et døgn, og min egen lovede at gøre hvad hun kunne, men Tulla var der, hvor hun ikke var sikker på om det lykkedes, det blev til 4 dages indlæggelse med sonde og væsketerapi, altså væske under huden, den dag hvor vi havde besluttet, at i morgen var nok, nok og spiste hun ikke da, så måtte hun aflives, der begynde hun at spise smiley 1/2 år efter var den gal igen, og der havde jeg en anden dyrlæge, jeg var flyttet, og han fik ikke redet hende, hendes lever tog skade smiley
    Nu når du har kæmpet så meget, og det har helt sikkert ikke været billigt, og din kat har været igennem en hård operation, så syntes jeg det vil være synd for dig og katten, hvis det hele har været spildt, fordi det næsten er umuligt, at få nok mad og vand i katten, så ring i det mindste til vagtdyrlægen og få lidt hjælp derfra, og i morgen kan den så komme til egen dyrlæge.

• Natasja A
    Natasja A Tilmeldt:
    nov 2016

#10   27. nov 2016 Nu har jeg været ved dyrlægen og fået samme melding som i går.

Han var en smule i væskemangel og fik væskebehandling, men udover det gør jeg alt det rigtige for ham.

Han skal have tid de næste par dage. Han skal lidt op i foderdosis fordi han har tabt sig lidt, men ellers ingen forskel.

De to dyrlæger jeg lige var ved bliver ved med at fortælle mig jeg skal aflive ham. Det har de gjort i flere uger nu. Men i de uger har min nye dyrlæge(der er lukket i weekenden og jeg kunne derfor ikke tale med hende) fået ham til at være frisk igen.
    Hun ringede heldigvis da jeg gik der fra og beroligede mig. Hun har set det her masser af gange og vil dagligt tale med mig om hans tilstand, så vi sikrer os han har det bedre for hver dag.

Jeg kan godt selv få mad og vand i ham, men har været usikker på hvor meget han skulle have. Det er jeg ikke længere.

• #11   27. nov 2016 de gange jeg har prøvet det har det taget omkring 1 uges tid, inden de begynder at komme i gang igen.
    det vigtigste er jo at man får mad og vand i det - og især vand er vigtigt. og så skal de holdes varme.
    på internattet var vi også i gang flere gange. også her fik vi dem igang igen.
    kun 1 gag har jeg oplevet at måtte opgive- hun opgav selv, og så er der altså ikke noget at gøre. men så lang tid at de selv er med i krampen ja så er der en change - og changen er altså større.

og så lang tid dyrlægen siger god for det, ja så bør du holde ud
    har selv haft kat med kræft - eller rettere flere - men den ene fik lymfekræt hvor dyrlægen sagde max 3 mdr. via en homopædisk dyrlæge så fik hun 1½ år ekstra. hun kunne ikke blive operaret

• #12   28. nov 2016 Hvis to dyrlæger har rådet dig til at aflive ham, flere uger i træk, så ville jeg kigge grundigt indad og mærke godt efter, om ikke de har ret.

Flere uger med en meget syg kat, lyder uhyggeligt i mine ører. Og uden at kende din kat, så ville jeg have givet den fred.

hvad er en alternativ dyrlæge? Jeg må indrømme at ordet ikke huer mig.

Du starter med at skrive: Hvor meget mad og vand skal han have" Du får nogle gode råd, set i mine øjne, men vælger at være hård, når det i dine øjne ikke er det rigtige svar. Hvorfor så spørge?

Jeg håber din kat snart får det bedre og ellers snart får fred.

• Janne.*

#13   28. nov 2016 Natasja du skriver du har været til dyrlægen.
    ""Han var en smule i væskemangel og fik væskebehandling"

Tror ikke en væskebhandling kan gøre så meget, hvis det kun har drejet sig om under 2 timer fra kl 18 til kl 20,

Du skrev indlægget kl ca 18..."Han havde det okay i går da han var ved dyrlægen""

Og ca 2 timer efter skriver du...""Nu har jeg været ved dyrlægen Han var en smule i væskemangel og fik væskebehandling"

Tror ikke 2 timers væskebehandling vil gavne noget, desværre. smiley

Når katte er i væske underskud, så kommer de i drops i et par dage hos dyrlægen, jeg har prøve det et par gange i de mange år jeg har haft katte. smiley

• Natasja A
    Natasja A Tilmeldt:
    nov 2016

#14   28. nov 2016 Din tidslinje af hændelserne giver ikke meget mening.

Han fik to sprøjter under huden til optagelse i kroppen.
    Det gjorde en forskel.

Der er små forbedringer i dag, så jeg bliver ved med at fodre ham og hjælpe ham efter anvisning af dyrlægen.

• #15   28. nov 2016 Natasja:
    Jeg kan se at du gør ALT hvad du kan for at redde din kat - men:
    Når 2 dyrlæger har forsøgt at få dig til at indse (undskyld ordvalget), at tiden er inde, så skal du altså virkelig mærke ordentlig efter og se indad som en anden skriver.

Dyrlæger afliver ikke for sjov. En god dyrlæge afliver et dyr når det ikke længere er etisk forsvarligt at holde katten i live ved tvangsfodring, som næppe er behageligt for katten.

Du skal huske, at katten ved ikke hvorfor du gør det.
    Du elsker din kat og vil gerne beholde den - forståeligt nok, men du skal virkelig til at tænke på om det er etisk forsvarligt at lade den leve.

Bestil en tid hos den dyrlæge der kender katten bedst - ikke den alternative - og mød op uden kat og tag en lang snak.
    Sig evt. "Hvad ville du gøre hvis det var din kat?"

Håber det bedste for dig og katten smiley

• #16   29. nov 2016 Natasja

Det er nu du skal kigge dig selv helt seriøst i øjnene og være helt ærlig:

Er det for din egen skyld, eller for kattenes skyld at du holder dem i live og trækker dem gennem alt det der - på trods af to anbefalinger fra dyrlæger om aflivning?

Jeg er godt klar over at det er en tung beslutning, men du er nødt til at tænke ud over egne behov og istedet for tænke på de to pus, der absolut ikke har det godt og med rigtigt dårlige odds imod sig...

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #17   29. nov 2016 Et varmetæppe med 3 indstillinger (af den slags, der IKKE slukker efter et stykke tid) og god plads rundt om, så katten selv kan vælge, hvornår den har brug for varmen fra tæppet og hvornår, det er bedre at ligge på alm. underlag.

Læg et tykt håndklæde/tæppe på varmetæppet og indstil det på mellemste varmetrin.

Det hjælper katten til at holde varmen og dermed fordøjelsen i gang, hvilket hurtigt kan blive et problem for meget syge katte.

Forsigtig massage på hele bugen/maven i 10-15 minutter efter fodring er også godt. Hold øje med hvad der lægges i kattebakken og sørg for, at dén er tæt på katten. Hjælp katten med alt det, der er svært for den.

RIGTIG GOD KAMP for jer begge! Husk at ROSE meget ;o)

GOD BEDRING

De allerbedste hilsener

• Natasja A
    Natasja A Tilmeldt:
    nov 2016

#18   4. dec 2016 Opdatering.

Gizmo er i bedring. Dyrlægerne har ALLE måbet og synes han er en mirakel kat.

Jeg kender min kat godt og ved når han ikke vil mere, men de tegn har han ikke givet trods sygdom.
    Han er nysgerrig, træt og kælen trods tvangsfodring og kræftsvulsten er helt væk.

Det viser sig en uopdaget loppeallergi har gjort ham lad, så nu kan der endelig komme styr på det og han bliver bedre dagligt.

Utroligt som folk giver op fra en side af. Ret chokerende faktisk at man ikke vil gøre mere for sine dyr.

• #19   4. dec 2016 "Ret chokerende faktisk, at man ikke vil gøre mere for sine dyr"...

En vel anbragt bagud rettet vinge til os der anbefalede at give killingen fred i tro om den led unødigt. Kan kun forholde mig til hvad du skrev.

Glad for at jeg tog fejl og at Gizmo er i bedring.

• #20   4. dec 2016 jeg fik faktisk lige i dag og tænkte hvordan det gik

så det er godt at hører at han har fået det meget bedre smiley
    godt at du ikke gav op smiley især når han ikke gjorde det. man kender vel sin kat bedst

• #21   5. dec 2016 Utroligt som folk giver op fra en side af. Ret chokerende faktisk at man ikke vil gøre mere for sine dyr.

Så blev den lige afleveret!

Fantastisk solstrålehistorie, dem har vi brug for, men personligt går jeg meget langt for mine katte - men ikke længere end jeg og dyrlægen kan stå inde for det.

Sådan tror jeg at de fleste herinde har det smiley

• Natasja A
    Natasja A Tilmeldt:
    nov 2016

#22   5. dec 2016 Først og fremmest så er han ikke en killing. Gizmo er 11 år og en rigtig tough guy.

Han har gode og dårlige dage, men han led ikke fordi han var syg.
    Hvis jeg havde hold i ryggen(blokade) og ikke kunne gå ordentligt, så ville jeg heller ikke blive opgivet og det samme gælder hvis jeg fik konstateret kræft. Jeg skylder min bedste ven det samme og min dyrlæge(den alternative der dog selvfølgelig også er alm. dyrlæge har hele tiden ment han havde det godt) så jeg har stolet på hendes viden og dømmekraft.
    Hun er sådan en dyrlæge man går til i sidste ende og derfor har hun set mange mirakler. De andre dyrlæger har aldrig set sådan noget her før og derfor vælger de aflivning som de normalt gør.

Måske ender det med han forlader os, men i skrivende stund går vi tur i haven, så han virker stimuleret smiley

• A. I
    A. I Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 2 Følgere: 8 Svar: 326
    #23   6. dec 2016 Godt kæmpet! - Bliv ved med det smiley

De allerbedste hilsener

Kommentér på:
Afkræftet kat - hvad kan jeg gøre?

Annonce