2.794 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

afkræftet kat afkræftet kat

Hej...

Jeg har en meget afkræftet pige maine coon på 3 år, hun er blevet meget tynd på det sidste, men har ikke manglet appetit og har været okay frisk som hun plejer.

Idag kastede hun op og jeg fandt hende ligge i opkastet helt afkræftet og rystende og hun kunne næsten ikke gå selv.
Har haft hende til dyrlægen idag hvor han ikke rigtig kunne konstatere noget. hun fik dog en sprøjte med penicilin og binyrebarkomon, samt 6 antibiotika piller samt ormekur.

Andre som har oplevet noget lign.????
Er meget bekymret da hun stadig er meget afkræftet.

Med Venlig Hilsen Maria M

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.
  • Løse skabslåger 830 kr.
  • 3 Ikea køkken overskabe 350 kr.
  • Installation af vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  afkræftet kat
  • #1   22. jul 2012 Min ene gamle hankat, han er blevet meget tynd og kaster op hvis han får alt for meget protein. Men det er pga. nyrer og lever som ikke er helt på toppen. Men er er 18år, så tvivler på at det kan være det samme.

Ellers kan det være du skal kontakte en anden dyrlæge?

• #2   22. jul 2012 Måske det ville være en god ide at få taget nogle blodprøver.... tilbød dyrlægen ikke at have hende i nogle dage, så han/hun har mulighed for at sætte hurtigt ind, hvis der bliver behov for dette ?

Håber på det bedste for din "lille" mis...

• #3   22. jul 2012 Han er 18 år*

• #4   22. jul 2012 Har heller ikke nogen rigtig bud på hvad det kan skyldes men vil også anbefale dig evt prøve at få en andens dyrlæge mening og få taget nogen blodprøver.. Det lyder helt sikkert ikke normalt og undre mig lidt over dyrlægens behandling af katten... smiley

Krydser fingre for din misser snart kommer oven på igen! God bedring...

• #5   22. jul 2012 Har hun afføring ude eller i bakke? Hvis du ikke med sikkerhed ved, om hun har diarré, så kananden skyldes dehydrering. Jeg ville også få en second opinion hos en anden dyrlæge.

• #6   22. jul 2012 Pu-ha lyder ikke godt smiley Vi havde en kat, som også tabte sig over noget tid, selvom det virkede som om han spiste som han plejede, men lige pludselig begyndte han at kaste op og han fik taget blodprøve hos dyrlægen. Den viste at det var hans lever det var helt galt med, så han fik fred smiley
    Håber din dyrlæge har taget nogle blodprøver ellers får I jo ingen svar smiley

• #7   23. jul 2012 Har du loppebehandlet hende for nylig og med hvad?
    Er hun udekat?
    Hvordan så hendes opkast ud - ufordøjet foder eller hvad?
    Hvad er hendes temperatur?

Tænker især på, om hun kan have spist noget giftigt.
    Har hun det, går hendes rysten til sidst over i kramper og så dør hun.
    Ved forgiftning bør katten hurtigt få noget afslappende og lægges i drop.

Hun lyder til at være alvorligt syg, så jeg ville snarest kontakte en anden dyrlæge (med smådyr som speciale).

• #9   23. jul 2012 Hvordan går det med katten?

• #10   24. jul 2012 Det er også sket med min ene kat efter jeg blev skilt. Der gik 2 mdr. før jeg fik den, da jeg boede midlertidigt hos min mor. Den var blevet meget tynd og var begyndt at bide pels af hale og mave...
    Dyrlægen mente det var savn og stres. Først var hun dog i tvivl om, den pludselig havde fået det symptom, hvor katte pludselig bliver overrenlige.
    Ymer fik også penicillin. Han spiste også normalt. Hun mener han er en meget følsom kat, hvis man kan kalde det sådan, så han bliver hurtigt stresset og er heller ikke glad for ukendte lyde..
    Han fik det hurtigt bedre, så det tror jeg også din kat får. Krydser fingre.

• #11   24. jul 2012 Ja, hvis det er udekat, så kan det som skrevet tidligere i tråden måske også være orm....
    Det er jo også en gammel kat. Kender ikke til deres immunforsvar, men tror desværre ikke de er helt så stærke som yngre katte..

• #12   24. jul 2012 Lonnie: Marias kat er 3. Det er da ikke en gammel kat.

• #13   24. jul 2012 Det må I undskylde... Blandede lige tingene lidt sammen. Det var Tr, der skrev om en kat på 18 år...

• #15   24. jul 2012 Lonnie: Bare i orden. smiley

• #16   24. jul 2012 Grunden til jeg har ventet med at søge dyrlæge er fordi jeg oplevede med min anden mine coon at han tabte sig inden han voksede. Mht pigen har det stået på under en måned. Hun får sit medicin og virker mere frisk lægen ordineret kogt ris med tun og a38 som hun spiser med stor appetit! !!

• #17   24. jul 2012 Ja A38 har jeg også fået foreslået.... Fik at vide det kunne være en god ide nogen gange hvis kattene vil spise det.
    Jeg synes jeg bare, det er trælst, når man ikke ved, hvorfor kattene blev syge
    - Måske er det bare mig, men selvom katten bliver rask, så vil jeg bare gerne vide, hvad den har fejlet..Håber din kat snart er helt frisk - Godt den har fået det bedre....

• #18   24. jul 2012 Ja det er nogle gange svært at sige hvad årsagen er... Og man vil SÅ gerne have svar... Glemmer aldrig min Lucifor som var syg i næsten et år... Vi rendte til dyrlæge og fik den ene medicin efter den anden, han fik taget blodprøver osv. Det hele startede med at han nøs og virkede forkølet.. men hans øjne var fine nok og han var fuldt vaccineret.. Da det havde stået på i et lille stykke tid, fik han pencillin i håb om at det hjalp... Det virkede "troede" vi... Men efter et stykke tid havde han svært ved at spise og havde fået nogle blæner i munden...

Så blev han behandlet for dette... Hele vejen igennem var han træt og sov meget.. Han begyndte at spise normalt igen YES.. nu er han ved at være rask.. man alligevel gik det igen ned af bakke... det gik hele tiden op og ned, uden at vi kunne finde forklaringen på det... selv hans blodprøver var som de skulle være..

Så begyndte han at få kramper, hvilket var rigtig modbydligt at se på... Men nok om forløbet... Den dejligt kat fik fred og det viste sig at han havde kræft i halsen smiley Bagefter tænker man bare HVORFOR gav jeg ham ikke fred tidligere, så han ikke skulle alt dette igennem... Men når man ikke ved hvad det er, håber man hele tiden, især når det går fremad...

Og man tænker slet ikke på kræft, da det som sagt startede med nys og senere blæner i munden... og begge dele blev behandlet og forsvandt..

Hader når man står i sådan en situation smiley

• #19   24. jul 2012 Hvor trist en historie Linda.... Ville også selv have forsøgt. Underligt de ikke opdager kræft, men det er måske ikke så ligetil..........
    R.I.P. Lucifor...

• #20   24. jul 2012 Desværre bliver kræften tit opdaget når det er forsent smiley Og i Lucifors tilfælde sad det langt ned og havde åbenbart arbejdet sig op igennem halsen smiley Måske det var blevet opdaget ved røngten eller på anden måde... Men når han havde flere forskellige symptomer og det hjalp at behandle de forskellige, så tænkte man ikke lige i de banen...

Men heldigvis ikke noget der sker så tit...

Kommentér på:
afkræftet kat

Annonce