{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.268 visninger | Oprettet:

HJÆLP min kat gør mig skør!! {{forumTopicSubject}}

Jeg har virkelig brug for hjælp og gode råd, for jeg er ved at miste forstanden. Jeg har en kat på 13 måneder, som går og miaver konstant. Det er høje lyde, der går lige i øret. Det er fra kl. 7 om morgen til 11 om aften, og jeg har kun ro de 2 gange han sover på en dag.
Hvis jeg leger med ham og bagefter giver mig til at lave noget andet så starter det igen, indtil jeg samler legetøjet op igen. Jeg har prøvet at lege med ham HELE dagen og det er det samme resultat.
Han miaver når han er færdig med at spise og har været på kattebakke og går generelt bare frem og tilbage og miaver.

Jeg er så afkræftet at jeg snart ikke ved hvad jeg skal gøre, og det er kommet til det punkt hvor jeg går med tanken om, om han skal blive med os. Jeg elsker ham og det skær mig i hjertet at tænke på... smiley

Nyttigt information. smiley
13 måneder gammel kastreret hankat. Han er indekat og bor i lejlighed. Ja jeg har prøvet at holde ham beskæftiget og underholde ham. Nej det gør ikke nogen forskel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP min kat gør mig skør!!
  • #1   21. jan 2020 Det lyder slemt smiley Desværre har jeg ingen gode ideer. Men hvordan er hans hørelse?

  • #2   21. jan 2020 Hans hørelse er ganske god. Jeg kan stå i køkkenet i flere timer og ligeså snart jeg tager en bestemt skål frem som jeg bruger til hans vådfodder, så står han der smiley og det er uanset hvor stille jeg tager den frem. smiley
    Han er den bedste kat og jeg elsker ham enormt højt, derfor er det også enormt hårdt det her og jeg tænker da heller ikke at han synes det er sjovt at se mig sur og irriteret smiley


  • #3   21. jan 2020 Hvor længe har det forfærdelige mjaveri stået på?
    Jeg tænker om det kan være et eller andet med kastrationen, der ikke er lykkedes helt (hvordan det så skulle være gået til) , så det måske er noget hormonelt.
    Eller har han været vant til at være ude?
    Har du forresten mulighed for at lade ham komme ud?


  • #4   21. jan 2020 Jeg tør næsten ikke foreslå kat nummer to, for du risikerer jo at have to mjavende katte gående så smiley men jeg foreslår det alligevel, for det mest sandsynlige er, at der bliver mere ro, hvis han får en legekammerat (en ung hankastrat/killing).

  • #5   21. jan 2020 Hvor længe har du haft ham?
    Hvor længe har han været kastereret?
    Hvor kommer han fra? Var der mange andre katte?
    Har han været ude, inden han kom til dig?


  • #6   21. jan 2020 Det har stået på i et par måneder, men det er blevet MEGET slemt indenfor de sidste 14 dage. Han er ikke vant til at komme ud, har aldrig været det og vi har desværre ikke pt mulighed for at lade ham komme ud. smiley
    Jeg har haft ham siden slutningen af marts 2019, vi fik ham fra et Katteri i Polen. Han er racekat og vi har derfor skulle tjekke flere steder om det var et ordenligt katteri inden vi valgte at købe derfra. Han blev kastreret kort tid inden vi hentede ham og da vi hentede ham var han 14 uger gammel.

    Jeg har godt gået og tænkt på en kat fra samme sted og muligvis fra samme mor. Det er vigtigt at vi køber samme race, da det er en allergivenlig kat. Men i og med at det er racekat er det dog også en meget dyr kat. Og tænkt sig hvis vi netop stod der med 2 jamrende katte smiley


  • #7   21. jan 2020 Har du tjekket, om det ER en hankat, og om han ER kastereret?

  • #8   21. jan 2020 Præcis mine tanker, Susanne smiley

  • #9   21. jan 2020 umiddelbart tror jeg faktisk at han keder sig
    jeg har også snakkede katte, og nogle af dem er værre end andre. Men fælles for dem er at de er mest snakkende når der skal ske noget.
    de gør opmærksom på at de vil noget

    tænker ikke at du risikere at stå med to snakkede, hvis du finder den rigtige makker til ham.
    det vil sige at du bør finde en hankat enten killing eller en ungkat

    det er netop det at når du leger med ham at han så ikke snakker men lige så snart du laver noget andet, så starter han
    det er også lidt det at du gør det når han snakker
    det vil sige at du har lært ham - uden at ville det - at når man snakker så kommer mor og leger

    så jeg tror det vil hjælpe med en legemakker til ham
    dog vil jeg lige sige at du nok ikke lige skal forvente at han holder op med at snakke. Nogle katte snakker meget
    Min Kalle fortæller når han står op, går i bakken, er færdig på bakke, går ud/ind og går i seng....
    når man så har 7 andre som også snakker, ja så vænner man sig til at lukke lidt af for dem.
    og det er altså hunkatte jeg har også lige en maine coon som snakker...….


  • #10   21. jan 2020 Jeg aner ikke noget om polske katteriers/dyrlægers pålidelighed, men jeg ville få tjekket om mjaveriet skyldes hormoner smiley . Det kunne godt passe med tidspunkt og alder.

    En legekammerat tror jeg vil være rigtig godt for en ung, frisk indekat - og for jer.
    Dog måske lige frisk nok at vælge en evt. legekammerat fra samme familie - for tænk hvis mjaveri er en familiesvaghed smiley smiley (nej, det er ikke engang sjovt - frygteligt stressende med al den mjaven) .
    Kan du/I kun tåle den race? Ellers er der garanteret fine killinger/ungkatte-kastrater at få på internat for rimelige penge.


  • #11   21. jan 2020 Hvis alt andet er tjekket af, så vil jeg se om du selv forstærker hans snakken smiley jeg ved jeg skal passe på ikke at svare Mitti, når han snakker på “ikke passende” tidspunkter.
    Han er blevet mere snakkende den seneste tid, vil gerne fortælle når han syntes jeg har badet længe nok smiley jeg gør mit bedste for, ikke at blive færdig før han er stille smiley
    Han fortæller også gerne, hvis han syntes jeg sover for længe smiley og så må jeg igen prøve og vente til han er stille smiley
    Hvis skålen er tom “ lavvande” så fortæller han det også, samme omgang, vent på stilhed.
    Hvis han vil i haven og så videre og videre, snakker også med den skuffe hvor der er godbidder.
    Ja han gør alt for at træne mig til en lydig slave smiley smiley smiley og han underviser også Røde, han prøver også nu og da smiley smiley smiley
    I perioder er der næsten ingen ting, men så snart jeg glemmer, at vende det døve øre til, så starter det forfra,,, og særligt når jeg har været meget hjemme fra, ja så starter han med, at jeg skal sætte mig og slappe af, og så køre den der fra.
    Han har lært sig en lille stemme smiley fordi jeg bare siger Sssyyyy, hvis han bliver for højlydt, men heller ikke det skal man gøre, for det er jo også et svar smiley


  • #12   21. jan 2020 Hvad med ture udenfor i sele? smiley

  • #13   21. jan 2020 "Han har lært sig en lille stemme smiley fordi jeg bare siger Sssyyyy"

    smiley Samme med Bjarne. Når jeg brokker mig over højlydt mjaven, så kigger han på mig med hovedet på skrå, og mjaver så forsigtigt og stille, at der næsten ikke er lyd på - og nogle gange ER der ikke. Og det er så kært, at mit hjerte smelter. smiley

    Jeg vil gerne lytte til, hvad de har at sige - det kunne være noget vigtigt jo - men gider ikke noget råweri. Med efterhånden tunghøre seniorkatte kan det dog ikke helt undgås smiley


  • #14   21. jan 2020 Ture i sele vil jeg fraråde. Ingen grund til at risikere endnu mere mjaveri (ved døren).

  • #15   21. jan 2020 Begge mine gåes tur med. Det miauer de ikke af.
    Tænker tvært i mod at det umuligt kan blive værre end det beskrives nu.


  • #16   21. jan 2020 Ja jeg går og overvejer at gå med Røde, så der kom lidt mere vægt af ham, den står stille nu.
    Men jeg ved jo også, at hans forventninger bliver nogle andre, og hvis nu jeg igen skal opereres ?? Jeg er jo stadig i genoptræning efter operation af højre skulder, og ved den anden nok også skal ordnes på et tidspunkt, med vil jeg bare sige “ tænk dig godt om før du starter med gå ture, for de skal helst fortsætte smiley


  • #17   21. jan 2020 og man skal også tænke sig om vedr at gå tur med katten
    for mange katte vil ud selvom at det regner/sner/blæser mm og de er ligeglad med om vi gider



  • #18   21. jan 2020 Ja, jeg er 99% sikker på at han er en han smiley

    Og Anja n, jeg tror at du har fat i noget. Jeg har helt sikkert bidraget til at han lige ved hvor, hvornår og hvor længe han skal snakke for at få mig til at lege. Jeg overvejer at bruge en metode hvor vi ignorerer ham når han er så hysterisk som han er, og så kæler og leger når han er “stille” smiley

    Tinka
    Min kæreste er allergisk overfor kat. Derfor valgte vi denne race da de kun udskiller en meget lille del af det man typisk er allergisk overfor. smiley
    Derfor er det også en kæmpe beslutning for os hvis vi skal have en kat mere. Det er en lang tur og mange penge, plus at det ville skære mig i hjertet hvis de to ikke ville kunne sammen. Jeg synes dog du har en god humor! smiley Det kan være vi skal vælge anden mor så smiley smiley

    Vi har prøvet en enkelt gang at have ham i sele. Det var et værre påstyr smiley han lignede en rodeotyr og prøvede at stikke af fra os. Det gav os sådan et chok at vi aldrig prøvede igen smiley


  • #19   21. jan 2020 Det er forresten denne frække fyr på 13 måneder ved navn Bailey, som det hele handler om

    profilbillede
  • #20   21. jan 2020 Nøj han er godt nok en smuksak smiley


  • #21   21. jan 2020 nææ hvor er han bare sød smiley smiley smiley

  • #22   22. jan 2020 Zophia - I er da nødt til at have 2, hvor ER han skøn ! Hælder til nogle af de andres teorier, han savner selskab og er i teenage alderen, hvor alle grænser skal afprøves.

  • #23   22. jan 2020 Tusinde tak alle sammen. smiley

    Jane D
    Ja det ville ikke være værst med sådan 2 skønne katte smiley

    Mange tak for alle jeres svar og råd smiley


  • #24   22. jan 2020 Hvis han mod forventning ikke er kastereret, så vil han, lige så snart han er kønsmoden, begynde at kalde på piger heeeeele tiden. Vi har selv en, der kalder konstant. smiley

  • #25   22. jan 2020 Altså nu er det godt nok min første kat (foruden de i min barndom) men tager jeg meget fejl, hvis jeg går ud fra at han skal mangle to runde kugler, for at være kastreret? smiley smiley

  • #26   22. jan 2020 Mja eller også er det en hunkat. Et er at den mangler kuglerne, men poserne skal stadig være der. smiley Desuden kan man på afstanden mellem mås og tisseren se, om det er det ene eller andet køn. smiley

  • #27   26. jan 2020 Hvordan går det med mjaveriet?

    "men tager jeg meget fejl, hvis jeg går ud fra at han skal mangle to runde kugler, for at være kastreret?"
    Det, jeg lurer på er, om polsk opdrætter/dyrlæge evt. kunne have glemt at fortælle det, hvis han skulle være kryptorchid.


  • #28   26. jan 2020 Det er en smule bedre, han har dog stadig perioder om dagen hvor han mjaver i vildskab, men slet ikke som før. Jeg prøver metoden hvor jeg lukker døren og nusser, kæler og leger med ham, når han er stoppet smiley

  • #29   26. jan 2020 Godt det får bedre. Men mjaven i vildskab er da træls - både at høre på, og fordi der er en grund til at katten gør det.

    Er kat nr. to til overvejelse? smiley


  • #30   27. jan 2020 Ja kat nr. 2 er bestemt i overvejelserne smiley

  • #31   27. jan 2020 jeg tror at jeg har fundet en del af årsagen
    https://eif-felis.dk/skovkattenes-forskelligheder

    Og der står også at racen er meget social og man altid bør have to
    https://www.killingelisten.dk/info/alinfo.php?ems=sib&race=Sibirisk%20Skovkat&hvad=Sibirisk%20Skovkat


  • #32   27. jan 2020 Zophia - se hvad Anja siger. Det må din bank kunne forstå ! smiley


Kommentér på:
HJÆLP min kat gør mig skør!!

Annonce