3.766 visninger
|
Oprettet:
Død påkørt kat (hvad skal jeg gøre) {{forumTopicSubject}}
Om det er postet rigtigt ved jeg ikke.
Jeg har fundet en død kat ved Karup her i Jylland. Jeg ville hurtigt forbi, men jeg ville også gerne tjekke den for evt. øremærkning, det havde den ikke.
Den er brunstribet, med hvidt bryst og hvide poter/ben. Den så sund og passet ud, så jeg tror det er nogens kat....
Jeg aner ikke hvad jeg skal stille op nu ???? Jeg har ikke lyst til at den bare skalligge der, til skue for evt. forbipasserende. Jeg har aldrig stået i den situation (andet end med min Trille, som vi tog med hjem), men jeg ved ikke hvad jeg skal gøre nu.....
jan 2006
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 2 Emner: 127 Svar: 1.456
jan 2006
jan 2006
Men denne her kat, den ser ikke så rar ud, og det er bestemt heller ikke rart..
Men jeg fastholder min tanke om hvis det var min kat der lå der, og så er jeg nød til at gøre noget. Jeg vil for alt iverden ikke opleve at miste min kat, som den ligger der. Så jo, jeg skal nok få den fjernet, når min kæreste kommer hje, han har bil.
jan 2006
Mht. at orintere kattens ejer, vil det så være smart at sætte evt. sedler op !!! Jeg ved ikke lige hvad man gør der...
jan 2006
Jeg er rigtig sur lignu.
Min kæreste mener at jeg kan ikke samle alle katte op jeg møder, nej, jeg vil skyuda ikke gå ud og håbe på at der ligefrem ligger døde katte i vejkanten, så jeg endelig kan holde mig beskæftiget. Men når jeg ser en død kat, så er jeg skuda nød til at reagere ....
Jeres mening ??????
Jeg har forklaret ham, at jeg har det skidt med at tænke på at den bare ligger der og ligger..... Jeg vil slet ikke kunne finde ro i mig selv, hvis jeg ikke gør noget...
Please sig jeres mening, skal jeg lade den ligge eller skal jeg gøre noget...
Den er ikke øremærket, jeg var dog hennde og kigge...
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 96 Svar: 1.048
Når du spørger folk , herinde - vil de klart sige at den tage du med til dyrlægen og ser om den er chippet eller andet. (:
Prøv og spørg din kæreste hvad han ville synes om at jeres kat var væk i flere dage, også finde i den liggende et sted, måske begyndt at rådne ? nææh, det ville han nok ikke bryde sig om ?
kan godt forstå du har svært ved at samle den op & sådan , ville jeg også selv have RIGTIGT svært ved s: men det skal vel gøres.
jan 2006
Men nu har jeg fået ringet til dyrlægen, de tog sig ikke af de døde dyr, de kunne ikke komme af med dem ! De sagde at jeg skulle ringe til falck, de kommer og henter den om et par dage !!!! Ja, et par dage, det sagde jeg også, men nu har jeg da ihvertfald gjordt noget, istedet for at sætte mig over i sofaen og glo...
Ja, jeg er stadig lidt negativ over min kæreste. Det synes jeg ikke han kan være bekendt. Men lad det ligge.
Nu bliver katten hentet, om et par dage.
Ja, der kan ske mange ting når der ligger et dødt dyr i vejkanten. Ikke mindst for børn, og andre mennesker, og ja, dyr der kommer forbi.
Katje og lukas - Mange tak for hjælpen. Min første tanke var også at skrive herind til for der vidste jeg at jeg kunne få hjælp. Så mange tak for det
jan 2006
Det lyder godt, men jeg tror karup ligger ret langt fra ribe..... Det lligger mellem viborg og herning ????
Men nu bliver jeg helt i tvivl om jeg skal begrave den, eller om jeg skal vente på at falck henter den....??
sep 2005
Følger: 42 Følgere: 40 Katte: 3 Emner: 152 Svar: 1.860
Så hvis du gør noget for missen så få den lige tjekket altså om den skulle være chippet, så ejeren kan få besked...
Naja
jan 2006
Sussanne, det er helt i orden, det er virkelig sødt af dig at du tilbyder din hjælp, selvom at det ligger langt væk.... Men det er forståeligt nok...
jan 2006
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 32 Svar: 108
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 32 Svar: 108
jan 2006
Tak for rådende, det er rart at man kan skrive ind her...
apr 2005
Følger: 56 Følgere: 54 Katte: 12 Emner: 192 Svar: 597
jan 2005
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 6 Emner: 57 Svar: 192
sep 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 3 Svar: 79
jan 2006
Følger: 63 Følgere: 59 Katte: 3 Emner: 49 Svar: 228
For ellers kan jeg komme forbi dig i aften og vi kan hente katten sammen og køre den til dyrlæge eller lign.
Den skal IKKE bare ligge der og har den en ejer, skal vi finde frem til vedkommende.
Jeg er fra Herning - så jeg gør det hellere end gerne.
Stakkels misser og stakkels familie, som savner den!!
Lad høre fra dig, så hjælpes vi ad for missen og familiens skyld. Den behøver jo ikke at blive udsat for mere, end allerede sket.
Død påkørt kat (hvad skal jeg gøre)