1.011 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

En kammerat eller alene? En kammerat eller alene?

Min kæreste og jeg går og tænker lidt på om vi skal få en Karsten til vores Karen.
Men hvordan ved jeg om hun vil bryde sig om at få en bofælle?
Karen er en meget lille frk. og havde, det sidste stykke tid, problemer hos mine forældre, da hendes bror trumlede hende når de legede pga størrelses forskel. Derfor undgik hun ham meget til sidst og vsr ikke interesseret i at bruge tid sammen med ham.
Men hvad nu hvis man fandt en kat hendes egen størrelse? En Karsten eller en Kirsten som hun kunne have glæde af.

Katte er jo solitære dyr, så de har jo ikke "behov" for at have en ven. Men har før hørt om, mødt og haft katte, der havde stor glæde af selvskab med andre katte.

Er der nogen der har nogle tips eller gode råd til, hvordan jeg undersøger om hun vil bryde sig om tosomhed?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Assemble IKEA Hemnes and Ramnefjäll beds 1.500 kr.
  • Toilet vil ikke skylle ud 750 kr.
  • Fjerne og bortskaffe haveaffald 1.000 kr.
  • Cykel lås 400 kr.
  • plæneklipperservice Klippo Comet SE 1.000 kr.
  • Havemand til at flytte jord 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En kammerat eller alene?
  • #1   11. dec 2016 Jeg ville vælge en hunkat mere, hvis det var mig. Og gerne en ungkat der er forholdsvis stille og rolig. Og jo de findes, selvom mange katte i den alder er nogle lømler. smiley

Det vigtigste er at matche hendes sind, hvis det skal lykkedes. smiley

• #2   11. dec 2016 Hun er en meget sød og imødekommende lille dame smiley
    Hun er selv kun halvandet år, derfor tænker vi, at hvis det skal være skal det være nu.
    Jeg vil bare ikke gå ud og adoptere en kat, for så at finde ud af at hun ikke kan lide andre katte og skulle aflevere den nye lille mus tilbage på internat ??

• #3   11. dec 2016 Derfor skal hun også have en sød og imødekommende pigeven, hvis det er. Så hun ikke skal tromles igen. smiley

• #4   11. dec 2016 Men hvad med alder?
    Når hun selv ikke et ældre er det så bedst at tage en jævnaldrende eller en der er yngre?
    Jeg ville helst have en voksen så jeg kunne være sikker på at den ikke bliver større end hende, men kan jeg godt føre en gammel kat sammen med hende monstro? ??

• #5   11. dec 2016 Jeg ville vælge en, der er en lille smule yngre. En i alderen 8 måneder - 12 måneder. Så hun stadig er "den ældste" og den, der "bestemmer". Men jeg har også selv de bedste erfaringer med yngre katte.

Sidst fik jeg en ind på 1 ½ år, og det tager altså meget tid, og det kan være rigtig svært. Men ingen regler uden undtagelser. En rigtig sød og rolig voksen kan måske også være det rigtige. smiley

• #6   11. dec 2016 Tak for svar smiley
    Jeg tror vi overvejer det rigtig godt og grundigt før vi tager nogen beslutning.
    Jeg er nemlig smadder bange for at hun ikke vil trives med en anden Kat også skal vi jo ikke have en.
    Hvis hun nu bare kunne sige hvad hun tænke om situationen ville det jo være rart smiley eller at der var nogle helt klare tell-tell tegn på om det ville lykkes eller ej smiley
    Jeg vil gerne have en kat mere men ikke på bekostning af hendes lykke smiley

• #7   11. dec 2016 Jeg er ret enig med Susanne, en pige ville være at foretrække i jeres situation da hun tidligere er blevet trimmet af en hankat.
    Det vigtigste for jer er at finde en hunkat som aldersmæssigt er mellem 7-14 mdr som har nogenlunde samme sind, temperament og aktivitetsniveau som jeres lille frøken Karen har.

• #8   11. dec 2016 Er helt enig med de andre, en killing er at foretrække - de plejer 9 ud af 10 gange at underordne sig de eller den kat der er der i forvejen smiley

• #9   11. dec 2016 Enig med de andre, ikke Karsten men Maren smiley

• #10   11. dec 2016 en dame vil hun nok foretrække.

men I skal kun købe en fordi I vil have en. Man kan nemlig ikke tvinge katte til at blive gode venner. pig
    jo hvis den er vant til at gå sammen med andre er det en god ting. Men er katten vant til at være alene, så kan det godt blive mere besværligt at få en nu i huset.

men når man har en voksen hunkat, bør man altid vælge en hunkat. hankatte og hunkatte leger ikke på samme måde. så giver man en ældre dame en lille hankilling, ja så er man næsten sikker på at der er bliver uro i huset. Om ikke andet så når han bliver voksen.

jeg ville nok vælge at få en voksen hunkat på omkring 1 år som har samme temperman som din.

• #11   12. dec 2016 Tak for alle de gode svar!
    Vi har talt lidt om det herhjemme og en Karsten er nu officielt fejet af bordet smiley
    Nu vil vi se om vi kan finde en Kirsten der passer til vores lille bøf! smiley
    Hvis vi kan finde en der er helt rigtig.

Kommentér på:
En kammerat eller alene?

Annonce