{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.911 visninger | Oprettet:

Fryser katte? {{forumTopicSubject}}

Min Kitte på 9 mdr. vil helst være ude i haven så meget som muligt. Han er ude det meste af aftenen og hele weekenden. Han kommer lydigt når jeg kalder på ham ind og spise (ca. hver 3. time) for så at pibe og kradse på døren 10 min efter. Han kan ikke selv gå ind og ud, da vi bor på 2 sal.. Men jeg er lidt bange for hans helbred. Han er tynd (3.0 kg, pænt lang og højbenet) pga. højt aktivitesniveau, spiser ikke særlig meget (jeg ved ikke om han spiser mus og fugle- har aldrig set det). Han klatrer i træer, vandrer på stakitte, hænger ud med et par andre kastrerede hankatte eller bare sidder og glor under skraldespandene når det regner. Tit kommer han ind drivvåd men glad og lykkelig. Er det en mennesketing at fryse? han har selvfølgelig fået tyk pels. Hvis jeg nægter ham at komme ud pga. kraftig regn og blæst vandrer han rundt fra vindue til vindue hele aftenen. Indtil videre har det været varmt men hvad når det bliver frostvejr? Han ser altid glad og livlig ud når han er ude. Indendørs er han utilfreds eller sover. Jeg vil jo nødig skade ham fysisk så skal jeg bare lade ham være ude så tit han vil?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vaskemaskine med vand problemer 490 kr.
  • Ophænging af 80’ tv og væg reol 1.299 kr.
  • 2x Radiator der skal genstartes 1.200 kr.
  • Hjælp til at samle skab 490 kr.
  • Reparation fuge i bruser mellem flise og afløbsrist. 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fryser katte?
  • #1   11. dec 2006 ja, det synes jeg da. har man en gang givet en kat friheden vil den ikke kunne vænne sig til andet. når din kat spiser hver tredje time undrer det mig at den er så tynd.. har den fået ormekur. det er vigtigt for alle udendørskatte, da de næsten med sikkerhed får raget lidt til sig.

• #2   11. dec 2006 Ja, god ide, jeg vil give ham en ormekur, han har ikke fået siden i sommers.
    Spise hver 3. time ja- om aftenen og i weekenden- det bliver faktisk ikke til så meget. Jeg kan se på den fyldte skål at han ikke spiser hele dagen når jeg er på arbejde og han nipper kun lige til tørfoderet om morgenen når jeg lokker ham. Han spiser kun 100 g kattevådmad + 50 g tørfoder om dagen. + lidt rejer og rå lever et par gange om ugen. Som jeg kan se på hans alder og vægt burde han spiser det dobbelte. Han ser nu frisk og sund ud så mon ikke det bare er som med mennesker- nogle er madglade andre ikke smiley Måske ryger der også en mus ned nu hvor han er så meget ude.

• #3   11. dec 2006 som du skriver virker den ellers sund. må være dejligt at slippe for vægt-bekymringer. min oskar spiser ude, så han bliver ALT for tyk smiley har prøvet at snakke med naboerne om det, men har nu opgivet kampen. han får lov at være tyk og glad.

• #4   11. dec 2006 Heh, hvis det bliver rigtig koldt og det fryser skal han nu nok blive inde hvis det er.. Sådan er det i hvert fald med den ene af min farmors to katte, som også bare ææælsker at være ude :o)

• #5   11. dec 2006 katte fryser ikke på den måde, med mindre de altid er ude (vildkatte) som er syge osv...så deres imunforsvar er svækket i forvejen. Men en sund og rask kat fryser altså ikke som vi mennesker, men er måske ikke så glad for regn og rusk...i hvert fald ikke mine 2. Selv katte uden pels fryser ikke.....også selvom de går i sne:)

• #6   13. dec 2006 Tak for jeres svar.
    Min Kitte får lov til at være lige så meget ude som han vil fra nu af. Han virker også dejlig varm, han har jo også pels på smiley

Kommentér på:
Fryser katte?

Annonce