{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.197 visninger | Oprettet:

"vand"vittige katte!! {{forumTopicSubject}}

Vores 2 katte er ved at drive os til vanvid! (Vi elsker dem selvfølgelig rigtig højt alligevel, hvis nogen skulle være i tvivl).

De har frisk mad og vand i bryggerset. Men gider de røre deres vand?! NEJ! De VIL have det der står i haven i en stor murbalje med nogle pilegrene i!!! Og i det her vejr så er baljen i haven selvfølgelig bundfrossen.
Og så er det at vores "problem" opstår. De render os imellem benene ( "livsfarlig" slalom) når vi går ud i køkkenet eller på badeværelset, fordi de tror de skal drikke vand fra vandhanerne. De drikker vand fra potteplanterne, glas vi vender ryggen til et mikro-sekund. Ja, ALT hvad de kan finde af vand fra steder der ikke er deres vandskål!!!

Vi skifter vandet ud flere gange om dagen, vasker skålen op en gang om dagen, vi har prøvet at skifte skålen ud med en anden slags og vi har prøvet at stille den andre steder i huset, men vi kan ikke få dem til at drikke af den. Vi har også prøvet sådan en vandfontæne, men den var kun sjov i nogle måneder, så gad de heller ikke den! Det foretrukne vand er fra baljen ude i haven...

Vi har KUN dette problem, når der er frostvejr, fordi deres baljevand er frosset!

Jeg vil SÅ gerne kunne få dem til at drikke af deres egen vandskål.
Er der nogle andre der oplever det? Har i nogle råd? Jeg synes næsten at vi har prøvet alt! Jeg synes bare ikke, at jeg gider skifte vandet ud i murbaljen flere gange dagligt, fordi det fryser til... og det er en stor murbalje OG de har rent vand indenfor!!

Jeg håber at der sidder nogle af jer med nogle gode råd!

På forhånd tak :o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "vand"vittige katte!!
  • #1   17. feb 2011 Der var forresten ingen problemer med at drikke af deres vandskål, før vi fik hegnet haven ind så de kunne gå ud i den. Men dengang havde de jo heller ikke andre alternativer end det vand de fik i skålen af os...

• #3   17. feb 2011 Nej, det har jeg ikke lige tænkt på... Det må prøves ;o)

Men lige nu er det én stor isklump, så det bliver lidt svært nu ;o) Men det skal helt klart prøves.... Det vand i baljen består bare mest af regnvand og plantedele fra træerne ovenover... Måske er det det de kan li'....

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #4   17. feb 2011 Jeg prøvede en dag at tage en 1 1/2 l. sodavands flaske og fylde vand i og satte den i køleskabet og næste morgen hældte jeg det is kolde friske vand i deres store skål på badeværelset...."De har også vand andre steder i huset" ... imens jeg sagde ...Seee frisker koldt vand og sørme om det ikke var et hit, nu står de næsten hver morgen og venter til jeg kommer med flasken og siger ...Seee frisker koldt vand" De elsker bare det ekstra kolde vand. Så nu <b>skal</b> det bare gøres hver morgen. haha

• #5   17. feb 2011 Janne, det var lige endnu et råd, som jeg vil prøve ;o) Tak!

• #6   17. feb 2011 Mine katte har også mad og vand i bryggerset, samt en ekstra vandskål på badeværelset. De drikker faktisk kun af den i badeværelset.

så har du mulighed for at sætte en skål der, kkan det nemt være løsningen

• #7   17. feb 2011 hvad ellers med såden en dims som jeg selvfølgelig ikke kan huske hvad hedder med der render der vand hele tiden

jeg har selv overvejt at købe en til min killing da han helst vil drikke vad i vasken i køknet eller på bade værelset

jeg kigger lige på nettet og ser om jeg ikke kan finde en så du kan se hvad det er få en dims jeg fabler om hihihi

• #8   17. feb 2011 vandfundtæner hedder de hvis
    såden kan kan den se ud men ved der findes andre også
    (link fjernet)

• #9   17. feb 2011 åååår få søre vi lige læst at du havede prøvet sådan en :o/

hmm har du brevet at sætte foreksempel en opvaske balje med vand inde få og se om det kan gøre det

• #10   17. feb 2011 Tak jeg vil prøve jeres råd :o)

Jeanette ¤ DK * JeaTri ¤ Silke efterlyses ¤: Vi har prøvet vandskålen på badeværelset uden det store held. Dvs. de legede med vandet men drikkede det ikke :o(
    Og Michelle: Ja, vandfontænen har vi også prøvet ;o) Men tak for hjælpen!

• #11   18. feb 2011 jeg ved det er måske lidt dyrt i længden men vi prøvede at blande vandet med vandet fra en tun dåse det hjalp dem til at forstå vandet smagte godt. rent vand fra vandhanen bliver kedeligt efter 10 min derfor synes de bedre om det i baljen fordi der er smag i fra planterne

Kommentér på:
"vand"vittige katte!!

Annonce