"vand"vittige katte!! {{forumTopicSubject}}
Vores 2 katte er ved at drive os til vanvid! (Vi elsker dem selvfølgelig rigtig højt alligevel, hvis nogen skulle være i tvivl).
De har frisk mad og vand i bryggerset. Men gider de røre deres vand?! NEJ! De VIL have det der står i haven i en stor murbalje med nogle pilegrene i!!! Og i det her vejr så er baljen i haven selvfølgelig bundfrossen.
Og så er det at vores "problem" opstår. De render os imellem benene ( "livsfarlig" slalom) når vi går ud i køkkenet eller på badeværelset, fordi de tror de skal drikke vand fra vandhanerne. De drikker vand fra potteplanterne, glas vi vender ryggen til et mikro-sekund. Ja, ALT hvad de kan finde af vand fra steder der ikke er deres vandskål!!!
Vi skifter vandet ud flere gange om dagen, vasker skålen op en gang om dagen, vi har prøvet at skifte skålen ud med en anden slags og vi har prøvet at stille den andre steder i huset, men vi kan ikke få dem til at drikke af den. Vi har også prøvet sådan en vandfontæne, men den var kun sjov i nogle måneder, så gad de heller ikke den! Det foretrukne vand er fra baljen ude i haven...
Vi har KUN dette problem, når der er frostvejr, fordi deres baljevand er frosset!
Jeg vil SÅ gerne kunne få dem til at drikke af deres egen vandskål.
Er der nogle andre der oplever det? Har i nogle råd? Jeg synes næsten at vi har prøvet alt! Jeg synes bare ikke, at jeg gider skifte vandet ud i murbaljen flere gange dagligt, fordi det fryser til... og det er en stor murbalje OG de har rent vand indenfor!!
Jeg håber at der sidder nogle af jer med nogle gode råd!
På forhånd tak :o)
dec 2006
Følger: 21 Følgere: 15 Katte: 4 Emner: 29 Svar: 488
dec 2006
Men lige nu er det én stor isklump, så det bliver lidt svært nu ;o) Men det skal helt klart prøves.... Det vand i baljen består bare mest af regnvand og plantedele fra træerne ovenover... Måske er det det de kan li'....
Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
dec 2006
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
så har du mulighed for at sætte en skål der, kkan det nemt være løsningen
jul 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Katte: 2 Emner: 53 Svar: 743
jeg har selv overvejt at købe en til min killing da han helst vil drikke vad i vasken i køknet eller på bade værelset
jeg kigger lige på nettet og ser om jeg ikke kan finde en så du kan se hvad det er få en dims jeg fabler om hihihi
jul 2008
såden kan kan den se ud men ved der findes andre også
(link fjernet)
jul 2008
hmm har du brevet at sætte foreksempel en opvaske balje med vand inde få og se om det kan gøre det
dec 2006
Jeanette ¤ DK * JeaTri ¤ Silke efterlyses ¤: Vi har prøvet vandskålen på badeværelset uden det store held. Dvs. de legede med vandet men drikkede det ikke :o(
Og Michelle: Ja, vandfontænen har vi også prøvet ;o) Men tak for hjælpen!
nov 2008
Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 8
"vand"vittige katte!!