{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
963 visninger | Oprettet:

Én af Anubis´ killinger er død... {{forumTopicSubject}}

Og jeg sidder her og er meget ked af det, og tænker hvorfor det mon er sket...

Jeg vågnede for ca. tre kvartér siden, ved at jeg kunne høre en kat knurre. Hvad og hvem er det, tænkte jeg.

Jeg kigger, og ser til min forfærdelse, at Aput er ved at æde Anubis´ røde søn!!! Hun havde ædt ca. halvdelen af ham, så kun hans bryst, forben, nakke og hovede var tilbage!!!!! (Hun knurrede af de andre katte, der kom for tæt på hende.)

- Hvorfor? Hvad kan der være sket?

Killingen så "mast" ud, så tror at Anubis ved et uheld er kommet til at lægge sig på ham. Måske har hun båret ham ud af fødekassen derefter, og så har Aput fundet ham.....

Hver dag har jeg holdt alle killingerne foran de andre katte, netop så de skulle lære lugten af dem at kende, og ingen af dem har vist nogen form for aggresivitet overfor dem, og ikke engang knurret eller hvæst.

Så tror ikke at det er én af kattene der har kravlet ind i fødekassen og snuppet én af killingerne, når specielt Anubis er så beskyttende som hun er. Der er mad og vand derinde, så det er begrænset hvor meget "Nubbe" behøver at forlade killingerne. Der er dog åbent, så hun kan forlade dem når hun vil/behøver.

Kan hun ved et uheld have lagt sig ovenpå killingen, så den er blevet kvalt?

Kan hun have mærket at der var noget galt med ham, så hun selv har dræbt ham - eller båret ham væk fra de andre killinger, til sin egen skæbne?

Hvad kan der være sket?

Jeg har kvalme, og sidder her og tuder over killingen, da det ikke er noget rart syn at vågne op til!

Potetårer herfra.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Removal of mattress and Bed frame - already dismantled. 700 kr.
  • Ophæng af: gardinskinner, 2 x tv, væghængt vasketøjs-kasse 1.500 kr.
  • Opsætning af loftslamper 600 kr.
  • Samling af møbler 1.200 kr.
  • Udendørs lampe re-montering 800 kr.
  • Murer arbejde 3.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Én af Anubis´ killinger er død...
  • #1   16. dec 2006 Mange tak Susanne.

Det er måske én af de ting der er sket, tænker jeg.

Men ved det ikke.

Hovedet på killingen så helt "mast" ud, og tungen var blå. Så tænker at Anubis ved et uheld har lagt sig på den, og at den så har været for lille til at kunne gøre modstand, og er blevet kvalt.

Jeg håber dens død er et uheld, for har ikke lyst til at tænke på kanibalisme, når jeg ser mine dejlige katte.

Jeg ved at den slags sker - specielt nu, da jeg lige har set det - og at katte er rovdyr, og at de også kan finde på at tage andres killinger.

Men Anubis er meget beskyttende overfor dem! Og tror ikke at én af de andre har dræbt den! Eller også VIL jeg ikke tro det om mine små "børn".

Poteknus.

• #2   16. dec 2006 Tak Sus. *SSS*

Poteknus - Johanna.

• #3   16. dec 2006 øvøv hvilket trist syn at vågne op til, håber du er ok, trøstekrammer på vej over vandet

• #4   16. dec 2006 Mange tak for jeres tanker, og trøstekrammer!

Men Aput er jo selv en pige, så hvorfor skulle hun have interesse i deres død?

Og de andre killinger har det fint!

*Græder*

Poteknus.

• #6   16. dec 2006 God morn

Årh stakkels dig, det er et grimt syn.

Jeg prøvede det samme, vågnede godt nok ikke op og så det, men der manglede en killing ;(

Min pige var alene, så det kan kun være hende der har gjort det, beskeden fra min dyrlæge var, at killingen har været død, enten pga den ikke var ordentlig udviklet ( lunger) eller at den måske havde slugt fostervædske.

Min dyrlæge sagde at sådan er naturen, både at der er en der falder fra indimellem og at moderen spiser den, for ikke at trække rovdyr til ( det ligger i deres natur)

Mega kram til dig

Judy

• #7   16. dec 2006 hej..

min Miv, har gjort det samme.. hun fødte 14 dage fortigligt.. og hun og jeg gjorde hvad vi kunne for de små pus..

De var spraldlevne da jeg gik.. da jeg kom hjem 1½ time efter havde hun også spist den ene. det eneste der var tilbage var forben, hals og hovede..

Jeg tror hun selv har aflivet den, da den var for lille..

7dage senere fødte hun så resten af kuldet som overlevde..

føler med dig, det er hårdt

sanne

• #8   16. dec 2006 Årh nej... det er jeg ked af at høre, Johanna...
    Det har godt nok ikke været en rar vækning... øv altså...

Håber du finder ud af hvad der kan ha sket i nat...
    Sender trøstende tanker i din retning...

• #9   16. dec 2006 Mange tak allesammen!

Men Aput, som åd af killingen, er ikke dens mor, men en af mine andre piger.

Og der er ingen rivalisering overhovedet, mellem Anubis og Aput!

Heller ingen aggresion at se, når jeg holder en levende killing hen til de andre.

Poteknus.

• #10   16. dec 2006 Nå nej Johanna. :o(

Det lyder ikke rart. Men din teori om at den kan have været ligget ihjel lyder da ikke usansynlig. Aput hjælper så "bare" med at rydde op. I naturen skal man jo beskytte de andre killinger, og en død unge udenfor reden ville jo afsløre hvor de andre lå....

Men et grimt syn at vågne op til - - sender et stort cyperkram til dig.

• #11   16. dec 2006 Tak søde!

Ja, den teori vil jeg helst tro på...

- Potesorg.

• #12   16. dec 2006 Hvor gør det mig ondt. Det er godt nok et grimt syn at vågne til... Forstår godt at du græder, og håber at du har nogen omkring dig, som kan trøste og støtte dig....

Jeg tror at hun enten er kommet til at mase den eller også kan det være at den har været syg, og at hun så derfor har båret den ud af kassen... Men ved selvfølgelig ikke.

Jeg håber at det kommer til at gå godt med resten af kuldet. Og at de alle må vokse op og blive nogle små krudtugler.
    Jeg tænker på dig, og sender dig en masse trøste krammer og kærlige tanker....snøft snøft.

• #15   16. dec 2006 Tak for alle jeres hilsener og tanker allesammen, men hvad mener I med "lidt plads"?

Jeg bor alene i en 4-værelses lejlighed på 84 m2, og kattene har adgang til hele lejligheden, plus en kæmpestor lukket altan.

Poteknus herfra.

• #16   17. dec 2006 84 divideret med 7 = 12.

Jeg har 7 fastboende katte!

Killingerne bliver her jo ikke.

Jeg ved ikke hvordan du fik det til "knap 5 m2 pr. kat", kære Lundkvist.

Poteknus herfra.

• #17   17. dec 2006 Hvis man regner det ud på den måde, så har hver kat 12 m2 hver.

• #18   17. dec 2006 Ja, lejligheden er jo ikke opdelt i syv bure á 12 m2, men kattene har jo alle adgang til hele lejligheden, og masser af plads at boltre sig på!

Kommentér på:
Én af Anubis´ killinger er død...

Annonce